tesla rekord arfolyam 420 dollar
Gazdaság

Elon Musk két nagyon fontos üzenetet osztott meg a világgal - Megnyugodhatnak a Tesla riválisai?

Portfolio
Két nagyon fontos üzenetet osztott meg Elon Musk a Twitteren a ma éjszakai Battery Day előtt néhány órával.
A Portfolio legtöbb tartalma ingyenesen hozzáférhető, ahogy ez a cikk is.
A médiapiaci helyzet azonban folyamatosan változik: ha támogatni szeretnéd a minőségi gazdasági újságírást, és szeretnél részese lenni a Portfolio közösségnek, akkor fizess elő a Portfolio Signature cikkeire. Tudj meg többet

Az elsőben a Tesla vezére szemlátomást igyekszik hűteni a felfokozott várakozásokat, az esemény előtt ugyanis fontosnak tartotta megjegyezni, hogy az a megoldás, amivel előrukkolnak

kihat a hosszú távú gyártásra, különösen a Semi, a Cybertruck és a Roadster gyártására, de amit bejelentünk, csak 2022-ig jut el a komoly, nagy volumenű gyártásig.

Ez a Musk által tett kijelentés több szempontból is fontos: egyrészt utalás arra, hogy az új akkumulátortechnológia a következő évek meghatározó modelljeiben tölt majd be kiemelt szerepet. Azt viszont nem zárja ki, hogy kis darabszámban már rövidtávon megjelenjen, akár a brutális teljesítménnyel bíró, Plaid hajtáslánccal szerelt Tesla Model S-ben. Az üzenet láttán viszont aligha nyugodhatnak meg a rivális autógyártók, csupán egy kis plusz időt nyerhettek, hiszen a jelzés szerint az új akkumulátortechnológia később eljut majd a nagy darabszámú tömeggyártás szakaszába. Az is érdekes, hogy Musk pont azt a három modellt emelte ki az új technológia kapcsán, amelyeknek így vagy úgy, de extrém terhelés, igénybevétel alatt kell majd teljesíteniük.

Musk másik üzenete szintén nagyon fontos iparági szempontból,

Növelni kívánjuk, nem pedig csökkenteni az akkumulátorcellák beszerzését a Panasonictól, az LG Chemtől és a CATL-tól (esetleg más partnerektől is). Még akkor is, ha a celláink beszállítói maximális sebességgel termelnek majd, 2022-ben és az után is jelentős hiánnyal számolunk, kivéve, ha mi magunk is intézkedünk.

A bejegyzés első mondata cáfolata annak a feltételezésnek, amely szerint a Tesla a jövőben kevésbé támaszkodna a beszállítóira, mert sokkal inkább szeretné házon belül tudni az elektromos autók legdrágább komponensének, az akkumulátornak a gyártását. Egyben üzenet a partnereknek, hogy a jövőben még nagyobb megrendelésekre számíthatnak a Teslától. Az üzenet második fele viszont erős jelzés lehet arra vonatkozóan, hogy a Tesla valóban saját akkumulátorgyártásba kezd majd.

Arról, hogy a Battery Day előtt melyek a legnépszerűbb teóriák, forgatókönyvek, illetve a hagyományosan jól értesült külföldi portálokon milyen információk jelentek meg, az alábbi cikkünkben foglalkoztunk részletesen:

Arról pedig, hogy hol tart most az akkumulátorgyártás és milyen irányba halad, Kun Róbert, a Természettudományi Kutatóközpont Anyag- és Környezetkémiai Intézet Szilárdtest Energiatárolók Kutatócsoportjának vezetője beszélt nekünk a vele készített interjúnkban:

Címlapkép forrása: Beata Zawrzel/NurPhoto via Getty Images

boris johnson
aston martin
sebastian kurz
PSD2
Tabdi_1500px
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. november 10.
Miből lesz lakásunk, nyugdíjunk, luxusautónk?
2020. november 10.
Öngondoskodás 2020
2020. november 10.
Portfolio Private Health Forum 2020
2020. november 11.
Energy Investment Forum 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
Online előadás
Hasznos elemzések, ötletek, lehetséges forgatókönyvek.
Online előadás
Útikalauz kezdő befektetőknek.
boris johnson