Előfizetői tartalom

Vámfelár és Trump-adó: így hárítják át a cégek a költségeket a vevőkre

Portfolio
Az amerikai vállalatok sorra emelik áraikat vagy vezetnek be vámfelárakat a Trump-adminisztráció új vámtarifái miatt. A 10%-os általános vám és a Kínára kivetett akár 145%-os teher különösen sújtja az importáló cégeket, amelyek a költségek egy részét a fogyasztókra hárítják. Egyes márkák nyíltan feltüntetik a „Trump-vámot” a vásárlások során, míg mások promóciós akciókkal próbálják enyhíteni a hatást. A bizonytalan helyzet felhalmozásra és pánikvásárlásra ösztönzi a fogyasztókat.

Az Egyesült Államok vállalatai igyekeznek alkalmazkodni a Trump-adminisztráció új vámpolitikájához, amely jelentős többletköltségeket ró az importőrökre. Míg egyes cégek már bejelentették az áremelést, mások a közeljövőben tervezik ezt, különösen az olyan szektorokban, mint a cipőipar, bútorgyártás vagy elektronika – kezdi riportját a CBS. Az Amazon vezetője szerint...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés