Rohamosan nő az EV-k áramigénye
2024-ben az elektromos járművek globális állománya körülbelül 180 terawattóra (TWh) villamos energiát fogyasztott, ami csaknem 60%-kal több, mint az előző évben. Összehasonlításképpen, mintegy kontextusba helyezve a számot: a 180 TWh több, mint Argentína éves villamosenergia-fogyasztása. Globális szinten az elektromos járművek 2024-ben a végső villamosenergia-fogyasztás körülbelül 0,7%-át tették ki.
Az elektromos járművek állománya 2030-ra várhatóan több mint háromszorosára nő, de a villamosenergia-igény akár több mint négyszeresére is emelkedhet,
és elérheti a 780 TWh-t a Nemzetközi Energiaügynökség STEPS forgatókönyve szerint. Ezt főként az elektromos teherautók növekvő energiafogyasztása és az EV-k terjedése hajtja azokban a piacokban, ahol az emberek évente egyre többet vezetnek. Az úti közlekedés teljes energiaigénye 2030-ra a STEPS szerint mindössze 5%-kal nő, miközben az úti közlekedési tevékenység (járműkilométerben mérve) ugyanebben az időszakban közel 20%-kal emelkedik – ez az elektromos járművek nagyobb energiahatékonyságát tükrözi.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!