21,6 milliárd eurós piac robbant fel Európában, a németek vezetik a versenyt
Gazdaság

21,6 milliárd eurós piac robbant fel Európában, a németek vezetik a versenyt

Portfolio
Az európai fogyasztók egyre többet költenek használt termékekre, különösen a divattermékek népszerűsége növekszik jelentősen az elektronikai eszközökhöz és háztartási termékekhez képest - közölte a Retail Detail.

A használt termékek online piaca Európában tavaly 21,6 milliárd eurót tett ki. A németek több mint 6,5 milliárd eurót költöttek használt árukra, amelynek 52%-a ruházatra ment, míg a kis háztartási készülékek (39%) és az okostelefonok/táblagépek (35%) jóval lemaradva követték. A használt divattermékek más országokban is kedveltek: Franciaországban közel 5,8 milliárd, az Egyesült Királyságban 5 milliárd, Olaszországban 2,4 milliárd, Spanyolországban pedig 1,8 milliárd euró értékben vásároltak használt ruházati cikkeket.

Az Amazon megbízásából a Gazdasági és Üzleti Kutatóközpont (CEBR) által készített "Second Chance Impact Report" szerint ez lehetővé tette, hogy az ügyfelek az elmúlt öt évben becslések szerint 37,7 milliárd eurót takarítsanak meg, és tavaly több mint 740 millió termék maradt forgalomban. Az e-kereskedelmi óriásnál a használt termékek iránti növekvő kereslet tavaly több mint 2 milliárd eurós forgalmat eredményezett, ami 9%-os növekedést jelent 2023-hoz képest.

A felmérés szerint az öt vizsgált országban a 34 év alattiak 85%-a vásárol online használt termékeket, különösen magas ez az arány Franciaországban (91%) és Spanyolországban (89%). Az 55 év felettieknél ez az arány csak 52%.

Az európai fogyasztók több mint harmada (34%) már nem hiszi, hogy az új jobb, mint a használt.

Ehelyett a prioritások a praktikusság, a megfizethetőség és a környezeti felelősségvállalás felé tolódnak. 43%-uk "észszerűnek" és "környezettudatosnak" nevezi a használt termékek vásárlását. További 41% értékeli, hogy a használt termékek vásárlása csökkenti a hulladékot és meghosszabbítja a termékek élettartamát.

Bár az online használtcikk-piac 2025-ben meghaladja a 23,8 milliárd eurót, a fogyasztói tudatosság még mindig elmarad a tényleges vásárlási magatartástól - állítja a jelentés. Az erőteljesebb növekedéshez a kiskereskedőknek még meg kell szüntetniük a meglévő akadályokat,

például a termék állapotával kapcsolatos aggályokat és a garancia hiányának érzetét.

A használt ruhák éppen azért teljesítenek olyan jól, mert a fotók könnyen betekintést nyújtanak a darabok minőségébe és állapotába. A műszaki készülékek kevésbé népszerűek a használtcikk-piacon, mert működőképességüket nehéz előre felmérni. A fogyasztók azt is mondják, hogy főként megbízható kiskereskedőktől vásárolnak, és nagy figyelmet fordítanak az egyértelmű termékleírásokra.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio

Holdblog

Az S&P-huszárok hanyatlása

Új jelenség ütötte fel fejét falamon. Az S&P 500 ETF-ező kommentelőket lecserélték a Commerzbankozók.  "Aki három éve Commerzbankot vett, annak annálismégsokkaljobb a hozama!" De hadd.

Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet