Előfizetői tartalom

Jobban értik a szöveget a magyar diákok, mint korábban

MTI
|
Portfolio
Javítottak szövegértési eredményükön a magyar diákok a PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) felmérés szerint tavaly. Az International Association for the Evaluation of Education Achievement (IEA) által végzett kutatás alapján Magyarország 15 pontot javított a 2011-es adatokhoz képest, így 554 pontot ért el.

Magyarország a 13. helyen végzett a PIRLS 50 országot felölelő listáján, éppen Bulgária és az Egyesült Államok előtt. Korábban a szövegértésben a 20. helyen szerepeltek a magyar 4. osztályos diákok.A magyar diákok az élményszerző szövegeknél - mint mesék, irodalmi alkotások - jobb eredményt értek el, mint az információszerző szövegeknél - például interjúk, tankönyvi...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés