Előfizetői tartalom

A globális chiphiány tovább gyötri az autóipart és ez a vásárlóknak is fájni fog

Néhány hónap leforgása alatt a globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát, mostanra gyakorlatilag nem maradt olyan szereplő, amelynek működésére kisebb vagy nagyobb mértékben ne lett volna kedvezőtlen hatással a jelenség. Ráadásul egyre több jel utal arra, hogy a félvezetők hiánya tartósan velünk marad, a chipellátás csak 2023-ban állhat teljesen helyre. Mindez az autóiparnak és a vásárlóknak egyaránt fájni fog: előbbiek a költségeik emelkedésére számíthatnak, miközben hatalmas kihívást jelent majd számukra a gyártás folyamatos biztosítás, utóbbiak pedig az új autók további drágulására készülhetnek.

A globális chiphiány kialakulásában kulcsszerepet játszott, hogy az autógyártók a koronavírus-járvány megfékezése érdekében életbe léptett lezárások, illetve az ezek nyomán tapasztalható drasztikusan csökkenő autóeladások hatására jelentősen visszavágták megrendeléseiket a félvezetőgyártók irányába. Ezzel egy időben viszont a szórakoztatóelektronikai cikkek gyártói...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés