
Ha nem sikerül megállapodásra jutnunk az FCAS-ről, nem kell aggódni, mert Franciaország már épített, tud építeni és fog is építeni vadászgépet egyedül. Az „egyedül” nem azt jelenti, hogy csak Franciaországban, bevonhatnánk egy európai alvállalkozói ökoszisztémát
– mondta a névtelenséget kérő tisztviselő.
A francia tisztviselő megjegyzései a Párizs és Berlin közötti feszültségek növekedése közepette hangzottak el, és arra utalnak, hogy Franciaország nem marad benne a programban bármi áron.
Németország most Svédországot és akár az Egyesült Királyságot is vizsgálja Franciaország lehetséges helyettesítőjeként, ha Párizs és Berlin nem tud megállapodni az év végéig.
Kedden a francia Dassault Aviation és a német Airbus Defence and Space egyaránt kijelentette, hogy egymás nélkül is meg tudnák valósítani a következő generációs vadászgépet. Bár a Dassault Aviation rendelkezik a szükséges technikai képességekkel egy harci repülőgép gyártásához, nem világos, hogy Franciaország államkasszája elég-e ahhoz, hogy európai partnerek nélkül finanszírozza azt.
Az FCAS-t 2017-ben indította Franciaország és Németország, később Spanyolország is csatlakozott a programhoz.
A projekt célja, hogy 2040-re leváltsa Franciaország Rafale és az Eurofighter Typhoon repülőgépeit.
A 2040-es határidő nem módosítható – mondta a francia tisztviselő.
Emmanuel Macron francia elnök október elején Németországba utazhat, míg Németország, Franciaország és Spanyolország védelmi miniszterei októberben kifejezetten az FCAS megvitatására találkoznak.
A helyzetet bonyolítja, hogy még nem nevezték ki Sébastien Lecornu utódját, akit a hónap elején a fegyveres erők miniszteri posztjáról miniszterelnökké léptettek elő. Berlini körökben úgy tekintenek rá, mint aki képes a Dassault-t tárgyalóasztalhoz ültetni.
A fő probléma az, hogy a Dassault Aviation nagyobb döntéshozatali hatalmat szeretne az új repülőgép, az úgynevezett Új Generációs Vadászgép (NGF) fejlesztésében, azzal érvelve, hogy a jelenlegi irányítási struktúra valószínűleg késéseket okoz.
Párizs régóta ragaszkodik ahhoz, hogy semmilyen késés nem elfogadható – többek között azért, mert a következő generációs vadászgép a francia nukleáris elrettentés része lesz –, és korábban kétségbe vonta, hogy a jelenlegi szervezeti struktúra garantálhatja-e a projekt időben történő megvalósítását.
Egy másik probléma a repülőgép súlya:
Franciaország inkább egy 15 tonnás harci repülőgépet szeretne, amely elég könnyű ahhoz, hogy repülőgép-hordozókon landoljon, míg Németország inkább egy 18 tonnás, légi fölényre törekvő repülőgép felé hajlik.
A francia tisztviselő azzal érvelt, hogy egy nehezebb repülőgéphez erősebb motor szükséges, és ez késésekhez vezethet.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
A kijelölt úton halad az AutoWallis, megerősítette terveit a menedzsment
Befektetői napot tartott a vállalat.
Piacszűkülés és munkaerőéhség között lavíroznak a borsodi cégek
Miskolcon folytatódott a Portfolio és a Kavosz közös országjárása.
Figyelmeztetnek a hitelminősítők: a geopolitikai feszültség tönkreteheti a régió legerősebb gazdaságát
2002 után először jöhet leminősítés, ha beigazolódnak a félelmek.
Mi készül itt? – Az ukrajnai háború árnyékában csak úgy ömlenek a tajvani drónok Közép-Európába
Lengyelország nagyon felpörgette a vásárlást.
Ursula von der Leyen elárulta, mikor lehet lelőni az orosz vadászgépeket
Meg kell tenni a lépéseket.
Agrárgazdaság átadása: a generációváltás és a vagyontervezés kulcsa az agráriumban
Az agrárgazdaság átadása az elmúlt években az agrárium egyik legaktuálisabb kérdésévé vált. A rendszerváltás idején önálló gazdálkodóvá vált generáció mára elérte vagy hamarosan

A baby boomer generáció gazdasági jelentősége
Kulcsszereplők a jövő gazdasági növekedésében.
Megnyílt a biogáz-kassza: 40 milliárd támogatás kerül szétosztásra
A most megjelent felhívás a biogáz- és biometán-projektek teljes értékláncát támogatja: az alapanyag-logisztikát és tárolást, az előkészítést, a fermentorokat és gázkezelést, valamint

Mindent a TBSZ-ről: Ha érdekel a megtakarításaid jövője, hallgasd meg élő webinarunkat!
Mindent a TBSZ-ről – webinár 60 percben, ebédszünet alatt! Ha még nem hallottál róla, vagy már találkoztál a fogalommal, de nem vagy biztos a részletekben,... The post Mindent a TBSZ-ről:

Otthon Start: Kivételes, 2,75%-os kamattal állt elő az MBH Bank, de csak bizonyos köröknek
A lakáshitelpiac egyik legkedvezőbb ajánlata várja az MBH Bank Flotta Kiemelt Partner Program tagjait. Az Otthon Start lakáshitel 3%-os kamata helyett fix, évi 2,75%-os kamat mellett vehetik igénybe
Zsiday Viktor: A közgazdászok az elmúlt 5 világválságból 9-et megjósoltak
A Portfolio Property Investment Forum 2025 nyitó makropanelje időszerű kérdéseket vetett fel a hazai ingatlanpiac jövőjéről: hol érdemes most befektetni, milyen gazdasági környezetben kell d

KlimaKover - megoldás a közterek hűtésére?
Energiatakarékos és fenntartható technológia a városi hőhullámok enyhítésére.
Pusztító koktél villámaszályok és hőhullámok
A villámaszályok a klímaváltozás egyik legaggasztóbb jelenségei közé tartoznak, amelyek hatását a szélsőséges hőség drámaian felerősíti.


Ismét téma a nyugdíjemelés: kik kaphatnának sokkal többet havonta?
Mi az a minimálnyugdíj, és hogy lehetne hatékonyan alkalmazni?
Semmi sem állítja meg a forint dicsőséges menetelését?
Lehet még erősebb a hazai fizetőeszköz?
Szinte naponta hagyják abba a tejtermelést a kis tehenészetek
2800-3000 gazdaság maradt a tízezres nagyságrendből.
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Tőzsdézz a világ legnagyobb piacain: Kezdő útmutató
Bemutatjuk, merre érdemes elindulni, ha vonzanak a nemzetközi piacok, de még nem tudod, hogyan vágj bele a tőzsdézésbe.