Dübörög a raktár- és telekbiznisz a Mercedes környékén
Ingatlan

Dübörög a raktár- és telekbiznisz a Mercedes környékén

Nagyon bejött a telek és raktár biznisz azoknak, akik 4-5 éve vagy még régebben vásároltak ipari telket a kecskeméti Mercedes gyár közvetlen közelében. Információink szerint további ütemes drágulás várható, de növekszik a csarnok-kínálat is, így rövid távon túlkínálatra lehet számítani.
A 2008-as válság óta háromszorosára nőttek az építési telekárak a Mercedes telephelyének 2-3 kilométeres körzetében. Helyi közvetítőktől szerzett értesülésünk szerint az elmúlt 4 évben 25-30 százalékos volt a drágulás. Az áremelkedés semmit sem fog lankadni a következő egy-két évben sem, hiszen a német óriásvállalat tavalyi, bővítési bejelentése további befektetőket vonzott a térségbe. Ugyanakkor a Mercedes közölte, hogy egy évet csúszni fog az újabb bővítés, de ez piaci információk szerint ennél hosszabb időre is elnyúlhat.

Dübörög a raktár- és telekbiznisz a Mercedes környékén
Kínálati árak, forrás: Ingatlan 4 YOU, Portfolio, ingatlan.com
Idén március végén a gyárhoz közeli területeket 11-13 ezer forintért kínálták négyzetméterenként. Tavaly decemberben egy 20 hektáros területen elkészült egy nagyobb csarnok, egy másik, 6 hektáros területen egy 20 ezer négyzetméteres csarnok várja új bérlőjét.



Dübörög a raktár- és telekbiznisz a Mercedes környékén
Az ipari csarnokok legjobb kivitelezőivel is közvetlenül találkozhat ezen a kivételes konferencián. Érdemes már most biztosítani a helyet, mert gyorsan fogynak a jegyek.


"Olyanok is kopogtattak nálunk, akik valójában pénzügyi befektetők és szakmai partnerekre bízzák a telkek előkészítését, meghirdetését, a felépítmények kivitelezését majd későbbi üzemeltetését." - árulta el a Portfolionak Csörnyei Tamás, az egyebek között helyi ipari ingatlanok közvetítésével foglalkozó Ingatlan 4 You Kft. szakértője. Ezek a zömmel magyar befektetők még nem zártak le adásvételi tranzakciót, de előbb-utóbb erre is sor kerül, mert reményeik szerint a Mercedes beszállítói közül hosszú távon biztos lesz több potenciális bérlőjelölt.

A közvetítő cég képviselője úgy tudja, hogy több beszállító már az autógyár tavaly bejelentett bővülése előtt puhatolózott, majd a bejelentés után nem sokkal talált is hamarosan elkészülő csarnokot magának. De természetesen vannak további beszállítók is, nekik várhatóan idén kell tető alá hozniuk a saját elhelyezésüket. Erre a gyártól legfeljebb 2 kilométeres sávon belül van is módjuk, ott ugyanis van még pár olyan előkészített telek, ahová felépíthetők a gyártó vagy logisztikai egységek. Mindegyik beépíthetősége 40-50 százalékos, az építmény legnagyobb magassága pedig 16 méter vagyis pont jól elhelyezhetők ott a sztenderd csarnokok.



Dübörög a raktár- és telekbiznisz a Mercedes környékén


Mind a telek, mind a raktárkínálat további növekedés előtt állhat Kecskeméten, ha nem lesz hosszabb a Mercedes bővítésének csúszása, mint amit bejelentettek. Értesülésünk szerint 25-40 hektárnyi építési telek és több tízezer négyzetméternyi raktárterület lesz elérhető az idei év végén és 2020 első felében. A városon belüli kisebb raktárakra legfeljebb a kkv-k startolhatnak, bár ezekből csak nagyon korlátozott a kínálat. Az ipari piac meghatározó eleme továbbra is az lesz, hogy az új beszállítók és azok kiszolgálói milyen közel tudnak helyet szerezni maguknak a Mercedeshez.

Az autóipari multi annak idején, tehát még az első ütem építése előtt, tudatosan túlvásárolta magát: 441 hektárt vett meg mintegy 9 milliárd forintért. Részben saját későbbi bővülése, részben a beszállítók első hulláma számára akart területet biztosítani. Az Index 2012-ben azt írta, hogy a telekbiznisz már akkor is hihetetlenül jövedelmező volt, mert "az ingatlanok egy részét kecskeméti földtulajdonosoktól - akik végül elbukták a pert nem sokkal a beruházás előtt megvásárolták, majd 36 százalékos haszonnal adták tovább."

Noha hivatalosan most is az a német óriás cég kommunikációja, hogy úgymond a kerítésen belül akarja tudni a nagy beszállítókat, valójában a későbbi saját növekedéséhez tette félre a tartalék területet. Ennél fogva a mostanában érkező beszállítók csak a kerítésen kívül tudnak elhelyezkedni.

Dübörög a raktár- és telekbiznisz a Mercedes környékén
Ipari ingatlanok bérleti díja (dollár/m2/hó), FitchSolutions
Információink szerint - ezt megerősítette a közvetítő cég szakértője is - magyar és külföldi ingatlanfejlesztők is bevásároltak a Mercedeshez közeli telkekből, illetve előkészületben vannak ilyen tranzakciók. A telkek egy részét közművesítik, rendezési terveket készítenek, majd eladják, a másik, vélhetően nagyobb részét pedig bérbe adják az új tulajdonosok. Kecskeméten az ipari ingatlanok bérleti díja elég nagy tartományban mozog, 3-7 euro/m2/hó + 0,5-0,8 euro(m2/hó üzemeltetési költség. Biztos, hogy a Mercedeshez közeli bérlemények a bérleti sáv felső szélén vannak-lesznek.

Az ipari ingatlanok további vonzerejét növelheti, ha a várost bekapcsolják a légiközlekedésbe is. Erre éppen tegnap történt utalás, amikor Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára a Világgazdaságnak adott interjújában azt mondta: vizsgálatra érdemes a kecskeméti repülőtér fejlesztése is.
Benzinkút
hősök tere_getty
Ipari tartályok
Official Photo 2019 - Emmanuel Babeau (6) (1)
Megint véleményt mond Magyarországról az IMF
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. október 16.
Budapest Economic Forum 2019
2019. október 17.
Portfolio-MAGE Ipar 4.0 konferencia 2019
2019. október 17.
Hiventures - Portfolio KKV Tőkefinanszírozás 2019
2019. november 6.
Portfolio Private Health Forum 2019
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Szerkesztő-újságíró

Szerkesztő-újságíró
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei tankönyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
aldishutterstock