Home office
Ingatlan

Kiderült, hogyan gondolkoznak az irodisták az otthoni munkavégzésről

Portfolio
A jelenlegi munkaerőhiányos környezet egyik velejárója a munkahelyi fluktuáció, ami sok esetben nehéz helyzetbe sodorja a cégeket, és akár az üzletmenetet is hátráltathatja. A munkaadó és a munkavállaló is nyertesként kerülhet ki ebből a helyzetből, abban az esetben, ha mindkét fél számára ismertek az igények, illetve a lehetőségek. Vajon mennyire fontos a munkavállalóknak a home office? Hogyan lehetne támogatni a hatékoony munkavégzést az irodában, vagy azon kívül? Mire van szükség egy irodaházban ahhoz, hogy szívesen menjen be a munkavállaló? Ezekről a témmákról fog szólni a Big Office Day irodai kiállítás, ahol különböző szakmai programok várják az érdeklődőket, többek között az Office Stage délelőtti és délutáni szekciójában.

Már csak két hét van hátra a Big Office Day-ig, ahol a legtöbb irodai környezettel kapcsolatos témakört körbejárjuk, kezdve a fejlesztési és bérbeadói oldaltól, a wellbeingen át, egészen a HR problémákig és tech megoldásokig. A munkahelyi hatékonyság növelése kezdődhet az agilis munkavégzéssel, ehhez azonban egy egész szervezeti átállás szükséges, ami nem egyszerű folyamat. A dolgozók elégedettségének a növelése rengeteg tényezőből tevődik össze, lehet például ennek az egyike a home office bevezetése, ahhoz azonban, hogy ez mindkét oldalról eredményesen működjön elengedhetetlen egy technológiai háttér és egy letisztult követelményrendszer, amiben mindenki tudja, hogy mit csinál a másik, ha éppen nem is ül ott mellette.

November 20-án aki ellátogat a Groupamába, különböző programok közül is válogathat:

  • Egy komplex irodai kiállítás
  • Office stage - Út a hatékony irodához klub rendezvény: előadások a wellbeingről, a fenntarthatóságról és arról, hogy mik a munkavállalók valós igényei, illetve panelbeszélgetések az agilis munkakörnyezetről és a home office gyakorlati előnyeiről és problémáiról
  • Big Office Day Konferencia: előadások és panelbeszélgetések HR témakörben és az irodai tech megoldásokról
  • Szeminárium: előadások és panelbeszélgetés az IT-rendszerek fejlesztési költségeinek optimalizálásáról
Office Stage - Út a hatékony irodához
A Big Office Day egyik helyszínén, az Office Stage-n az agilis munkakörnyezetről és a home office-ról lesz szó a szakmai beszélgetések során.

A leendő munkavállalók megnyerése szintén többtényezős kihívás, az Y és főként a Z generáció körében az új hívószavak élvonalában a zöld, a környezettudatos és a fenntartható áll. Többek között a WELL minősítésről is szó lesz az Office stage programjában, délután a II. szekcióban Kovács Emese, (Energetikai tanácsadó, WELL AP tanácsadó, MN6 Energiaügynökség) előadásából megtudhatjuk, hogy egy épületminősítés hogyan tud hozzájárulni az átgondolt, egészséges irodák kialakításához.

Kovács Emese

MN6 Energiaügynökség, Energetikai tanácsadó, WELL AP tanácsadó

Szakközgazdászként pályámat a bankszektorban kezdtem, ahol nagyvállalati energetikai projektek finanszírozásán keresztül ismerkedtem meg az energetikával. A nonprofit szektorba történő rövid kitérő ut
Tovább
Szakközgazdászként pályámat a bankszektorban kezdtem, ahol nagyvállalati energetikai projektek finanszírozásán keresztül ismerkedtem meg az energetikával. A nonprofit szektorba történő rövid kitérő ut Tovább

Mitől lesz jobb egy munkahely?

Senki sem gondolja, hogy egy növényekkel telerakott közösségi tér miatt lesznek elégedettek a dolgozók és emiatt tudja egy cég magához vonzatni a legtehetségesebb álláskeresőket. Amiről inkább szó van, hogy mit mutat meg magából a cég, mit fejez ki egy saját profilra szabott, tudatosan kialakított irodaházzal, illetve munkakörnyezettel, és ezzel tudnak-e azonosulni a dolgozók. A munkavállalók igényeiről Szabó Viktória, (Munka- és szervezetpszichológus, Coaching Team Kft.) tart előadást az Office Stage délutáni II. szekciójában.

Szabó Viktória

Coaching Team Kft., Munka- és szervezetpszichológus

Tanulmányait az ELTE Pszichológia, a BME Munka-és Szervezetpszichológia és a Corvinus Szervezeti kommunikáció szakán végezte. Szervezetpszichológusként egyaránt dolgozik egyénekkel, csoportokkal, szer
Tovább
Tanulmányait az ELTE Pszichológia, a BME Munka-és Szervezetpszichológia és a Corvinus Szervezeti kommunikáció szakán végezte. Szervezetpszichológusként egyaránt dolgozik egyénekkel, csoportokkal, szer Tovább

Kinél és hogyan tud igazán jól működni a home office?

Az Office stage délutáni, II. szekciójában a kerekasztal-beszélgetésen a szakértők a home office és a távmunka kérdéskörével foglalkoznak. Az egyes cégek más-más véleménnyel vannak az otthoni munkavégzésről, valahol a biztonsági követelmények miatt, illetve a szervezet felépítéséből fakadóan nehezebben megoldható, míg máshol már évek óta jól működő rendszereket építettek ki, annak érdekében, hogy aki igényli, otthonról is elvégezhesse a munkáját. Ezekről a megoldásokról, a home office előnyeiről és problémáiról is elmondják a szakértők a tapasztalataikat a beszélgetésen, a résztvevők: 

Egyedi design, home office, szuper technológiák és sok más megoldás szolgálja a munkavállalók hatékonyságát és jó közérzetét a legmodernebb munkahelyeken. De mit gondolnak a magyar irodai dolgozók ezekről a kezdeményezésekről? – erre derült fény a Big Office Day-hez kapcsolódó felmérésünkből, amely közel 1000 fő megkérdezésével készült. A kérdéssort a legkülönbözőbb hátterű és méretű cégek hazai munkavállalói – köztük számos közép- és felsővezető – töltötték ki. A felmérés egyik fő tanulsága, hogy sokan elvárják, hogy a munkavállaló lehetőséget adjon az otthoni munkavégzésre: heti +1 nap home office-ért a megkérdezettek egyharmada 5%-ot, míg 15%-uk akár 10%-ot is engedne a fizetéséből. A kitöltők közel 20%-a azonban eleve nem menne olyan céghez dolgozni, ahol nincs lehetőség otthoni munkavégzésre. A felmérés további eredményeit ebben a cikkben foglaltuk össze: 

Az Office stage további előadói: 

Gál Balázs

Citi, Közép-európai toborzási és kiválasztási vezető

 Tovább
Végh József

K&H Csoport, HR igazgató

Tanári és pszichológusi végzettséggel rendelkezik. 2008 óta a K&H Csoport HR vezetője. Korábban az Unilever különböző emberi erőforrás gazdálkodással kapcsolatos területein dolgozott idehaza, Holl
Tovább
Tanári és pszichológusi végzettséggel rendelkezik. 2008 óta a K&H Csoport HR vezetője. Korábban az Unilever különböző emberi erőforrás gazdálkodással kapcsolatos területein dolgozott idehaza, Holl Tovább
Elon musk tesla
STA_1550
parlament országgyűlés
BÉT
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2019. december 4.
Agrárszektor Konferencia 2019
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Infostart.hu
Esti szeminárium
Keressük hosszú távra a legjobb befektetést.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
STA_1550