STA_2726 pif
Ingatlan

Elárulták a szakértők, hogyan fogunk vásárolni a jövőben

Portfolio
A bevásárlás egyre inkább az interneten zajlik, míg a plázák és üzlethelyiségeik egyre inkább élményközpontokká, show room-okká válnak. A fizikai bevásárló- és szolgáltatóterek átalakulása, a logisztikával összeolvadó e-kereskedelem hatása mind a retail, mind a szállítmányozási szektorra visszafordíthatatlan. A témáról a Property Investment Forum 2019 konferencián beszélgettek a szakértők.

Magyarországon évekig nem épült semmi kiskereskedelmi egység, most viszont épül egy új bevásárlóközpont Dél-Budán és a NEPI is megvásárolt két bevásárlóközpontot. A brick and mortar épületek kihívója az e-kereskedelem. Az e-kereskedelem leginkább a hipermarketeket veszélyezteti, míg a bevásárlóközpontok könnyen adaptálódnak az új igényekhez. Melyik szektort érinti legjobban az e-kereskedelem? A szórakoztató elektronikai / műszaki cikkek területén a leggyorsabb a fejlődés és változás. A környezetvédelem egyre fontosabb kérdés, ebből a szempontból azonban a bevásárlóközpontok problematikusak – mondta el Gyalay-Korpos Gyula, elnök, Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége.

2006 óta dolgozik a Futureal az említett projekten, melynek célja a budai oldal elsőszámú bevásárlóközpontjává válni. A 4-es metró felszíni kijáratánál egy új központ alakult ki. A bevásárlóközpontokban jellemző a gasztronómia feltörekvése, ez főleg az élmény kategóriába számítható, ma már bőven 20% felett van a food aránya. A retail 3 fő tulajdonsága a convenience (e-comm), experience, proximate. Az okos megoldások térnyerése: parkolás, fizetés digitalizáció minden téren, vásárlói kényelem és praktikum mindenekelőtt és ez ugrásszerűen fejlődik majd a jövőben

2006 óta dolgozik a Futureal az említett projekten, melynek célja a budai oldal elsőszámú bevásárlóközpontjává válni. A 4-es metró felszíni kijáratánál egy új központ alakult ki. A bevásárlóközpontokban jellemző a gasztronómia feltörekvése, ez főleg az élmény kategóriába számítható, ma már bőven 20% felett van a food aránya. A retail 3 fő tulajdonsága a convenience (e-comm), experience, proximity. Az okos megoldások térnyerése: parkolás, fizetés digitalizáció minden téren, vásárlói kényelem és praktikum mindenekelőtt és ez ugrásszerűen fejlődik majd a jövőben – mondta el Balástyai Márk, projektigazgató, Etele Plaza, Futureal.

– mondta el Balástyai Márk, projektigazgató, Etele Plaza, Futureal.

STA_2726

Az offline vásárlás még mindig népszerű: globális szinten sem éri el az online vásárlás a 10 %-ot. Az e-kereskedelem főleg a megszokott termékek terén hódít, a minőségi márkákat egyelőre nem érinti – tette hozzá Berendi András, vezérigazgató, Roland Divatház Zrt.

Lelkes László, plázafejlesztési igazgató, Indotek Group elmondta, hogy 2005-ben kezdték a kereskedelmi portfólió bővítését, melynek során meglévő, mintegy 20 éves bevásárlóépületeket építenek át. A lokáció predesztinálja a sikert és ezeknek a régi épületeknél ez kiváló (Corvin, Dunapláza, Győr, Miskolc). A cél az újra történő értékteremtés és az újra pozicionálás. A retail sok helyen visszaszorult, Sopronban például a belvárosi üzletekből is lakásokat csináltak. Az élményvásárlás viszont jelentős, ahol óriási a konkurencia és gyorsan el lehet veszíteni a vásárlókat. Fontos, hogy a bevásárlóközpontokat működő állapotban építsék át, persze ennek is vannak hátrányai – kosz, zaj az átépítés alatt. Építőipari feltételek változásai is kihatnak erre (pl. éjszakai munkavégzés, padlóburkolat cseréje)

STA_2697 (1)

A 400 négyzetméter alatti üzleteknél a koncepción múlik, hogy lesz-e jövőjük. Kis területen is lehet kreatív, fogyasztható terméket kialakítani. A fenntarthatóság az új generációnál már alapvetés, vásárlói nyomásra a bérlőknél meg fog jelenni az erre való törekvés. A food court-ok is sok szempontból nagyon pazarlók – mondta el Dr. Szilágyi Melinda, Asset Manager, Diófa Alapkezelő Zrt.

Tomcsányi Erzsébet, Retail Asset Management Director, CPI Hungary szerint a bevásárlóközpontoknak át kell alakulniuk egy részük pedig már átalakulás alatt áll. Mindez a kereskedők és fejlesztők részéről is szükséges. Az élmények egyre fontosabbak, az élelmiszervásárlás a legkevésbé élményszerűsíthető. A fiatalabb generációk nem járnak hipermarketekbe, nem otthon étkeznek, ami a food court irányába megy el. Az e-kereskedelem a ruházatban is nagy változásokat hoz, a high end márkákat viszont kevésbé vagy később érinti ugyanez a változás. Az olcsó, nagy márkáknál mindez sokkal drasztikusabb.

Címlapkép forrása: Stiller Ákos

újszülött kisbaba kóráhz
hologram vezető asszisztens
orban viktor uj kozep-europa
élelmiszer étel getty
Népszerű
Tematikus PR cikk
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
dpd csarnokepulet market epito