iroda belső
Ingatlan

Jöhetnek az extravagáns munkahelyek? - Nem mindegy, hogyan néz ki egy iroda

Portfolio
A korábbi évekkel ellentétben sokkal egyértelműbb, hogy az irodák belső műszaki-gépészeti kialakítása, a dizájn, a térarányok megtalálása és az ezekhez rendelt bútorok, kellékek célirányos összehangolása a legtöbb bérlő cég számára elsőrendű. Majdhogynem fontosabb, mint az, hogy mennyi a bérleti díj vagy az üzemeltetési költség – szerepel a VLK Cresa tanulmányában.

Nem feltétlenül kell többet költeni egy iroda esetén a fit-outra, noha kétségtelen, hogy a járvány miatt vannak-lesznek pótköltségek és az építőipari-szolgáltatói árak sem csökkentek. Kalaus Valter, a VLK Cresa alapító ügyvezetője szerint két gyakorlat terjedt el az irodaházak belső elrendezése, kiépítése kapcsán: az egyik az, amikor a bérbeadó maga fedezi a teljes kiépítési költséget egy alap sztenderd szinten. Ha a bérlőnek nem felel meg mondjuk a színvilág vagy a műszaki szint, akkor a pluszköltséget ő állja. A másik módszer az, amikor a bérbeadó azt mondja, hogy egy adott összegig vállalja a kiépítést, e fölött a bérlő állja a számlát.

Manapság az új irodaházakban a belső kialakítás 400-600 euróba kerül négyzetméterenként, de a felső kategóriás anyagokat, berendezéseket használó kivitelezők akár 1000 eurót is felszámítanak négyzetméterenként.

Töltsük újra az ingatlanpiacot élettel! Mi történt eddig és mi vár ránk a jövőben?

„A legfontosabb, hogy már a tárgyalások elején tisztázzák, mi a pontos kiinduló állapot. Az a drága, amit nem látunk, tehát például konkrétan tudni kell, hogy a vizes blokk, a légtechnika vagy a világítás egyes elemei benne vannak-e a bérbeadói vállalásban” – érzékeltette a buktatókat az ügyvezető. Hozzátette, hogy a gyakorlatban a bérlőnek szinte mindig a zsebébe kell nyúlni. Ezt a bérbeadó is szorgalmazza, hiszen ezzel közvetve növelheti a bérlő elköteleződését az irodaház iránt, illetve ösztönzi őt, hogy vigyázzon az általa fizetett új irodabelsőre. A járvány miatt a biztonságérzet növelését lazább ültetéssel, irányított belső közlekedéssel és szigorúbb helyiséghasználati beosztással oldják meg. Teljesen elfogadott lett a rotációs munkarend, ezzel is csökkentve az egy időben benn tartózkodók számát.

Portfolio Ingatlan Irodakereső
Atenor - RoseVille

Atenor - RoseVille

1034 Budapest, Bécsi út 68-84.
Kiadó terület: 15503 m2
Bérleti díj: 20 – 20 EUR
Átadás:
2021

Ajánlatot kérek

„A bérlők ma nagyságrendileg többet költenek a HR-fegyvernek számító irodákra, mint akárcsak 5-6 évvel ezelőtt. Már-már „nappalivá” alakultak a bérleményen belüli közös területek, jól felszereltek és tágasak a konyhák. Ezen kívül csendes szobák, mini tárgyalók, telefonfülkék állnak rendelkezésre, miközben visszajöttek a paravánok, az ötletes térelválasztók, és tengernyi növény lepte el az irodákat.” – utalt a legutóbbi pár hónap fejleményeire Kalaus Valter. 

Kalaus Valter
VLK Cresa, ügyvezető partner
Valter két évtizedes átfogó nemzetközi tapasztalattal rendelkezik a vállalati ingatlan-tanácsadásban és a bérlőképviseletben. Számos Fortune 500 és Fortune 1000 vállalatnak nyújtott támogatást az
Tovább
Valter két évtizedes átfogó nemzetközi tapasztalattal rendelkezik a vállalati ingatlan-tanácsadásban és a bérlőképviseletben. Számos Fortune 500 és Fortune 1000 vállalatnak nyújtott támogatást az Tovább

A nagy bérbeadók általában állandó generálkivitelezőkkel dolgoztatnak, akiknek az alvállalkozói is stabilak. Ez biztonságot adhat a bérlőnek, egyúttal azonban azt is jelenti, hogy a bérlő kissé kiszolgáltatott. Gyakran előfordul, hogy ezek a kivitelezők csak egy adott márkát vagy termékkört építenek be, ami sokszor inkább a magasabb ár kategóriába tartoznak. Az sem feltétlenül garantált, hogy a kiépítést a vállalt időre tudja elvégezni a kivitelező, ez szintén kellemetlen a bérlőnek.

Kalaus Valter szerint a budapesti irodapiacon egyre több olyan „A” kategóriás irodaház van, amelyik ugyan jóval a rendszerváltás után épült, de műszakilag elavult. Különösen a gépészetre igaz ez, s ezt nem feltétlenül mérlegeli egy bérlő, mert jó esetben csak a saját irodájának a belső kialakítására koncentrál.

Portfolio Ingatlan Irodakereső
BudaPart GATE

BudaPart GATE

1117 Budapest, Dombóvári út 27.
Kiadó terület: 3854 m2
Bérleti díj: 15.5 – 17.5 EUR
Átadás:
2020

Ajánlatot kérek

A jó fit-out cégek számára jó idők jönnek, egyre nagyobb szükség lesz rájuk az erősen elöregedett irodaállomány és az új irodaházak miatt. Úgy gondolom, hogy a bérlőknek az lenne az előnyös, ha élesebb lenne közöttük a verseny, ez feltétlenül javítaná a szolgáltatásuk minőségét.

– fűzte hozzá a VLK Cresa vezetője.

Kíváncsi vagy mit gondol az ingatlanos szakma a járványhelyzetről és a jövőről? Harmadik online eseményünk részletes videós összefoglalóját most megnézheted!

Frankfurti tőzsde
Ezer kilométerrel is bővülhet a hazai kerékpárút-hálózat
koronavirus szerbia regios adatok200707
koronavirus
trump
Koronavírus
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Részvények, indexek, devizák és árupiacok élő elemzése, ötletelés.
Online előadás
Díjmentes grafikonelemzők, megbízástípusok, hasznos praktikák.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu
2020. szeptember 3.
Financial and Corporate IT 2020
2020. szeptember 9.
Sustainable World 2020
2020. szeptember 10.
Property Market RELOADED 2020
2020. szeptember 10.
Lakás Konferencia 2020
Szúnyoginvázió Magyarországon: lép a katasztrófavédelem