bfk
Ingatlan

Itt lesznek a pesti körvasút új megállói (képek)

Portfolio
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában foglaltak szerint a Budapest Fejlesztési Központ elindítja a pesti körvasúti megállók tervezését. Ezek megépítése szükséges ahhoz, hogy a X., XIV., XV., XVI. kerületekben élők is használhassák a vasutat városi közlekedésre, hogy gyors, közvetlen kapcsolathoz jussanak a belváros vagy éppen Óbuda, az északnyugati és a keleti agglomeráció felé. Vitézy Dávid ma Kovács Péterrel, a XVI. kerület polgármesterével és Szatmáry Kristóffal, a térség országgyűlési képviselőjével közösen tartottak sajtótájékoztatót az új XVI. kerületi vasúti megállókról.

Idén februárban mutatták be a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát, melynek célja a fővárosban és elővárosaiban a vasúti utasforgalom megduplázása. Ennek fontos eszköze a hiányzó budapesti vasúti megállók megépítése többek között a Pest külső kerületeit átszelő külső körvasúton is, hisz hiába járnak vonatok népes lakókörzetek mellett, megálló híján az ott élők nem használhatják a vasutat. A BFK által a következő napokban kiírt tervezési tender tartalma a következő:

  1. Új vasúti megállóhely tervezése az Egyenes utcai lakótelepnél a Kerepesi útnál, ahol a jövőben közvetlen átszállási lehetőség nyílik majd a vonatokról a H8-as gödöllői és H9-es csömöri hévre. A hévek fejlesztésének tervei itt új megállókkal számolnak a hév-vonalakon.
  2. Új peronok létesítésével az utasforgalom előtt zárt Rákosszentmihály vasútállomás forgalomba helyezése.
  3. Az Újpalotánál létesült peronok meghosszabbítása, hogy csatolt FLIRT szerelvényt is fogadni tudjanak.
  4. Új vasúti megállóhely Pestújhelyen, a Kolozsvár utca keresztezésénél, ahol át lehet majd szállni az 5, 124, 125-ös buszokra és a 62, 69-es villamosokra.
Június 10-én Építőipar 2021 konferencia. Részletekért kattints!

A külső körvasúton 2020 októberében indult újra a személyforgalom, ekkor egy ideiglenes új megálló épült Újpalotánál, most további három helyszínen indulhat meg a tervezés a fentiek szerint. A MÁV korábbi koncepcióterveit a továbbtervezéshez felhasználják, azonban építési engedéllyel bíró, kész tervek nem állnak rendelkezésre, ezért kell a BFK-nak tervezésre kiírnia most a következő közbeszerzést.

181150993_317035036445194_8893853863123775709_n
Új megállók a körvasúton. Forrás: BFK

A külső körvasúton tavaly októberben – hosszú szünet után – a MÁV-Start elindította a szolgáltatást az S76-os járattal. Ez azonban minden tekintetben csak első lépésnek tekinthető. A külső körvasúton jelenleg félóránként a 2020-ban indult S76-os vonatok közlekednek az esztergomi vonalról az újpesti vasúti hídon át Újpest és Angyalföld érintésével, megállnak Újpalotán és Rákoson végállomásoznak. A gödöllői vonal fejlesztésével ezek a vonatok rövid távon meghosszabbíthatók lesznek Rákosról Pécel - Gödöllőfelé, ezen a MÁV csoporttal közösen dolgozik a BFK, és ha a vágányzári menetrendek megengedik, idén ősztől szeretnék meglépni ezt a fejlesztést.

Az új megállók elkészültével az S76-os vonatok egyre fontosabb harántirányú szerepet tölthetnek majd be. 2027-től, a Déli Körvasút teljes elkészültével a közlekedési rend a tervek szerint megváltozik majd és az Érd felől érkező, Kelenföldön és a Déli Körvasút új megállóit érintve közlekedő vonatok némelyike fog a külső körvasúton át haladni, így olyan vasúti szolgáltatás jön létre Budapesten, mely körirányban a dél-nyugati agglomeráció felől Kelenföld, Nádorkert, Közvágóhíd, Népliget, Élessarok, Egyenes utcai lakótelep, Rákosszentmihály, Újpalota, Pestújhely, Angyalföld, Újpest, Óbuda és a pilisi agglomeráció között teremt kapcsolatot, számos útvonalon lényegesen gyorsabb eljutást kínálva a mai tömegközlekedési módoknál.

bfk1
Rákosszentmihály: a ma csak tehervonatok által használt állomáson új peronok létesülnek és keresik a megoldást arra, hogy a lehető legjobb kapcsolatot adják a felüljárón áthaladó buszjáratokkal is. Forrás: BFK

Az ezt követő ütemben, a Nyugati pályaudvar átfogó megújítása és kapacitásbővítése után pedig a hatvani vagy az újszászi vonalról a Nyugati pályaudvarra tartó személyvonatok is indulhatnak, melyek a XVII. kerületből a külső körvasúton érik el a Nyugati pályaudvart és így közvetlen kapcsolatot nyitnak az Egyenes utcai lakótelep, Rákosszentmihály, Újpalota és Pestújhely felől a belvárosba, a Nyugati pályaudvarra.

Így a mai S76-osok helyett tehát távlatban óránként irányonként 4 vonat közlekedne a körvasúton, részben Érd - Kelenföld - Közvágóhíd - Élessarok - körvasúti megállók - Újpest - Óbuda - Piliscsaba relációban, részben pedig a XVII. kerület felől a körvasúton át a Nyugatiba.

bfk2
A körvasút hídja a Kerepesi út felett: itt létesül új kapcsolat a hév és a körvasút között. Forrás: BFK, ODPICTURES ART STUDIO | HUNGARY

Mindezen stratégiai hálózatfejlesztési célok megvalósulásához szükségesek az új megállók a pesti körvasúton. Az új megállók tervezése 2021 nyarán indul a BFK megbízásából és engedélyezéssel együtt 2022 második felében zárul, ezt követően kezdődhet el a megállóhelyek megvalósítása a következő években.

Címlapkép forrása: BFK, ODPICTURES ART STUDIO | HUNGARY

utazás koronavírus
bécs
üveg
vakcina maszkviselés viszlát koronavírus
digitális bank chip
vakcina koronavírus beadás szputnyik

Alapblog Tőzsde, a mentorunk

Archívumunkból (2019): A tőzsde sokak szemében egy kiszámíthatatlan terület. Aki viszont közelebb merészkedik hozzá...

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online előadás
Hol fordul az árfolyam, vételi, eladási zónák, piaci aktualitások.
Könyv
Alapmű mindenkinek, akit érdekel a tőzsde világa.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Lakossági kockázatkezelési szakértő

Lakossági kockázatkezelési szakértő
2021-06-01
HR Revolution 2021
2021-06-03
Financial and Corporate IT 2021
2021-06-08
FM & Hybrid Office 2021
2021-06-09
Hitelezés 2021
Budapest lánchíd