Újra a tervek között: Jöhet a dugódíj és mind a négy metróvonal meghosszabbítása?

2019. április 15. 15:33    
nyomtatás
 
Közzétették a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó priorizált, pontozott Budapesti Mobilitási Tervet. Ebből kiderül, mi épülhet Budapesten a következő 6-11 évben. A meglepetés, hogy a három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatok mindegyike számol a dugódíj bevezetésével 2025-ig, valamint mind a négy metróvonal meghosszabbítása is felkerült a teendők közé - írja az Index.


A fővárosi önkormányzat nyilvánosságra hozta a 2030-ig szóló Budapesti Mobilitási Tervet, az egyelőre egyeztetésre és véleményezésre bocsájtott terv tartalmazza azokat a közlekedési fejlesztési lehetőségeket és beruházásokat, amelyekről egyáltalán szó lehet a következő években, méghozzá pontozva, priorizálva és három különböző (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kiszámítva.

A dugódíj is szerepel benne, mint 2021 és 2025 között 3,3 milliárd forintból megvalósítandó projekt. Méghozzá alacsony, közepes és teljes forráskeret esetére egyaránt javasolt beruházásként. 2016-ban már szó volt a dugódíj bevezetéséről, az akkori tervekben kétféle díjról volt szó: egy minimális díj a budapesti közigazgatási határon (évente 5 ezer forintról és 10-12 ezer forintról is lehetett hallani) és egy "szó szoros értelmében vett dugódíj" a belvárosban, a kiskörúti határvonalban. Végül azonban lekerült a napirendről.

2015.12.03 11:10 Jövő év végéig be kell vezetni a dugódíjat
2017.02.01 14:40 Nem lesz dugódíj Budapesten

A jelenlegi fejlesztési terv, a már eldöntött projektekkel indítva:

  • 1-es villamos vonal meghosszabbítása az Etele térig
  • az elektronikus, időalapú jegyrendszer és kapcsolódó új tarifarendszer bevezetése
  • a Fogaskerekű vasút (60-as villamos) rekonstrukció és fejlesztés
  • a 3-as metróvonal infrastruktúra rekonstrukciója
  • a Déli összekötő vasúti Duna-híd átépítése
  • a MÁV-START motorvonat beszerzés, Budapest - Hatvan vasútvonal korszerűsítése
  • Budapesti trolibusz járműprojekt
  • a Hungexpo terület közlekedésfejlesztése
  • P+R parkolók építése
  • M2 gyorsforgalmi út
  • VI. Podmaniczky utca rekonstrukciója (Bajcsy Zsilinszky út - Teréz körút között)
  • Pasaréti út komplex szemléletű felújítása
  • Széchenyi Lánchíd és a villamos- és közúti aluljáró felújítása
  • Blaha Lujza tér közterületi megújítása, a Széna tér és az Orczy tér felújítása
  • Hungária krt. - Könyves K. krt. kerékpáros infrastruktúra korszerűsítése
  • EuroVelo6 és EuroVelo14 nemzetközi kerékpár-útvonalak fejlesztése


Ehhez csatlakoznak az úgynevezett feladat jellegű projektek, amik szintén eldöntöttnek számítanak:

  • Autómegosztási (carsharing) rendszer szabályozásának megvalósítása
  • Petőfi híd felújítása

Újra a tervek között: Jöhet a dugódíj és mind a négy metróvonal meghosszabbítása?

További információkért kattints ide!

A megvalósításra javasolt rangsorolt projektek (2021 és 2025 között) - Alacsony forráskeretre vonatkozó forgatókönyv:

  • Integrált menetrend és menetdíjrendszer kialakítása, a BKK - MÁV - Volán szolgáltatásainak harmonizálása
  • M1 metróvonal (Millenniumi földalatti vasút) korszerűsítés és meghosszabbítás
  • Városi és elővárosi hajók és kiszolgáló létesítmények fejlesztése
  • 3-as villamos vonal meghosszabbítása a Kassai téren át észak felé és Szegedi úti felüljáró megépítése
  • M1 metróvonal (Millenniumi földalatti vasút) járműfejlesztés
  • Belvárosi áruátrakó pontok kialakítása, környezetbarát "last mile" áruszállítás
  • Átfogó city-logisztikai szabályozás megvalósítása
  • Pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér - Fővám tér közötti szakaszának megújítása
  • Nagy Lajos király útja fejlesztése
  • A fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúra beruházások
  • Budapesti városi zöldutak fejlesztése és a környéki zöldutakhoz való kapcsolódás fejlesztése
  • Közbringa-rendszer továbbfejlesztése
  • Szilas-patak menti kerékpáros infrastruktúra fejlesztése
  • Külső Bécsi úti villamos vonal meghosszabbítása (Vörösvári út - Aranyvölgy)
  • A 2-es villamos vonal déli meghosszabbítása: 2-es és 24-es villamosok összekötése, valamint a 2-es villamos vonal rekonstrukció
  • Műegyetemi villamosvonal kialakítása a Kopaszi-gát területének közlekedési fejlesztésére
  • 42-es villamos vonal meghosszabbítása a Gloriett lakótelepig
  • Körvasút menti körút kiépítése II. szakasz (M3 autópálya - Üllői út közötti szakasz)
  • Csepeli gerincút (Teller Ede út) kialakítása
  • Körvasút menti körút kiépítése III. szakasz (Üllői út - Soroksári út között)
  • Nagykörút komplex keresztmetszeti felülvizsgálata, gyalogos-kerékpáros lehetőségekkel


A közepes forráskeretre vonatkozó forgatókönyv az M2 metróvonal és a H8 gödöllői HÉV összekötésével és a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításával, valamint az M3 metróvonal Káposztásmegyerig való meghosszabbításával egészülne ki. A teljes forráskeretre vonatkozó forgatókönyv alapján az előzőekhez pedig még hozzávennék az M4 metróvonal nyugati meghosszabbítását és az Újpalotai villamosvonal megépítését.

Budai Walzer I. ütem

Budai Walzer I. ütem

1117 Budapest, Budafoki út 215.
260 db lakás
28 - 91 m2 alapterület
Átadás:
2021. márc
27 - 74.85 M Ft
Ajánlatot kérek

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Kövess minket a Facebookon

Klikkelj a forint és svájci frank árfolyamért
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír





hirdetés
Állásajánlatok
Értékesítő
Privát banki tanácsadó
Szerkesztő-újságíró
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium