Még mindig sok a fekete füstöt okádó BKV busz - Megszólaltak az érintettek

2019. augusztus 14. 09:32    
nyomtatás
 
Egyre gyakoribb látvány Budapest útjain, hogy a BKV buszainak kipufogójából induláskor sűrű, fekete füst tör elő. A jelenségnek a Népszava járt utána, megkérdezve a közlekedési társaságot a lehetséges okokról.


A közlekedési társaság járműveinek kipufogójából a szokottnál is többször tör elő sűrű, sötét füst a nyáron, amivel kapcsolatban egyik magyarázat lehet, hogy a csúcsra járatott klímákat nem bírják az öreg motorok.

Bár a BKV elmondta, hogy egyre kevesebb az idős, alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral szerelt jármű, de azt is hozzátette, hogy - bár minden jármű megfelel a műszaki előírásoknak - az alacsonyabb környezetvédelmi besorolású buszokra kevésbé szigorú környezetvédelmi normák vonatkoznak.

GREENSIDE LAKÓPARK 1. ÜTEM

GREENSIDE LAKÓPARK 1. ÜTEM

1135 Budapest, Szegedi út 53
83 db lakás
35 - 89 m2 alapterület
Átadás:
2020 Q2
28.2 - 57.6 M Ft
Ajánlatot kérek

Gólián Zsolt, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint egyre kevesebb az erősen füstölő autóbusz a cég flottájában, de azért még mindig túl sok ilyen jármű fut ki nap mint nap az utakra. Ráadásul - tette hozzá - a nyáron megszokottnál is többször, erősebben füstölhetnek ezek a buszok. Ennek Gólián Zsolt szerint az az oka, hogy egyes típusok, elsősorban az alacsony padlós, csuklós Volvók motorja viszonylag kicsi és gyenge, nehezen bírja a nagy melegben maximális teljesítménnyel működő klímát. Emiatt pedig a sofőrök csak nagyobb gázadással tudják mozgásba hozni a járművet, ami erősebb füsttel jár. A szakszervezeti vezető szerint a füstölésnek más magyarázata is lehet: kánikula idején, a légkondicionáló folyamatos használata miatt állítanak az adagolón, hogy nagyobb teljesítményt sajtoljanak ki a motorból - ez viszont azzal jár, hogy a busz jobban füstöl.

Az elmúlt napok kánikulájában azonban a Közlekedő Tömeg Egyesület azt állapította meg, hogy több mint 300 buszon nem működik a klíma, emiatt hőség idején 40 fok is lehet az utastérben. Úgy tűnik tehát, hogy két lehetőség van: vagy nem működik a klíma vagy ha igen, akkor erősen füstöl a busz. (A vállalat egyébként a klímákkal kapcsolatban azt közölte a HVG-vel, hogy a autóbuszok 87 százaléka, a trolibuszok 27 százaléka, míg a villamosok 15 százaléka rendelkezik légkondicionáló berendezéssel. Az M2-es és az M4-es vonalakon pedig csak klimatizált járművek közlekednek.)

BudaPart

BudaPart

1117 Budapest, Kopaszi-gát 5
817 db lakás
29 - 124 m2 alapterület
Átadás:
2019 Q3-tól
0 - 0 M Ft
Ajánlatot kérek

A helyzet kapcsán a Levegő Munkacsoport elnöke, Lukács András azt mondta: 2015 óta több mint 500 lakossági bejelentést kaptak olyan buszokról, jobbára öreg Volvókról, amelyek fekete, kormos füstöt eregetnek. Egy bejelentő arról tett említést, hogy bizonyos Volvo buszoknál "teljesen általános" a "kormolás". A Levegő Munkacsoport a bejelentésekről és saját tapasztalatairól rendszeresen tájékoztatta a BKK-t, ahol igyekeznek javítani a buszokat, azonban újra meg újra megjelennek az utakon a füstölő járművek. Ez viszont nemcsak látványra borzasztó, hanem súlyosan egészségkárosító is. A megoldást a járműflotta fiatalítása jelentené, azonban ezt gátolja, hogy a cég jobbára azokat a buszokat veszi meg, amelyeket a nyugat-európai városok közlekedési cégeinél 7-8 éves korukban váltanak ki újakkal.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Kövess minket a Facebookon

Klikkelj a forint és svájci frank árfolyamért
Tematikus cikk

Az ügyfélközpontú innovátoroké a jövő (x)

Értékes tudással is támogatja a jövőbe mutató ötleteket az MVM. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 


hirdetés
Állásajánlatok
Könyvelő
Senior befektetési tanácsadó
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium