Itt a megoldás a dízelbotrányra

Hámor Iván
A Volkswagen nyilvánosságra hozta a technikai megoldást az érintett EA189-es dízelmotorok szívórendszerének módosítására, mely beépítése után üzemi körülmények között is teljesíteni fogják a károsanyag kibocsátási normákat.
A jelentősebb beavatkozás az 1,6 literes TDI-ket érinti, ezek szívórendszerébe egy áramlás módosító - áramlás "kiegyenesítő", örvénylés csökkentő - betét kerül beépítésre, melyet a légszűrő utáni, de a levegőmennyiség mérő szenzor előtti szakaszba helyeznek. Általa megváltozik a motor felé áramló levegő áramlása, kevesebb örvény lesz benne, ezáltal pontosabb értékeket mér a légmennyiség mérő, ami alapvetően meghatározza a hengerekbe fecskendezett gázolaj mennyiségét, időzítését. A vezérlő szoftver sem marad érintetlen, ebből új verziót telepítenek a motorvezérlő számítógépbe.

A 2,0 literes TDI motorok esetében elegendő az utóbbi, tehát csak szoftveres beavatkozást, módosítást elvégezni, azok nem igénylik a levegőterelő beszerelését. Az 1,2 literes, háromhengeres motorok számára készített megoldást a november végéig dolgozza ki a Volkswagen.

Már egy rövid filmet is forgattak a módosított alkatrész beépítéséről:

© 2024 Portfolio

Impresszum     Szerzői jogok     Jogi nyilatkozat     Médiaajánlat     Adatvédelem     ÁSZF