Bajban az autóipar, kongatja a vészharangot a Stellantis

Bajban az autóipar, kongatja a vészharangot a Stellantis

A Stellantis hétfőn jelentősen lefelé módosította éves előrejelzését. A vállalat a globális iparági környezet romlására és az elektromos járművek piacán tapasztalható kínai versenyre hivatkozva kényszerült erre a lépésre.

Nagy bajban vannak a német autógyártók Kínában, kisöprik őket a piacról

Nagy bajban vannak a német autógyártók Kínában, kisöprik őket a piacról

A kínai autóipar fejlődése komoly kihívás elé állítja a német autógyártókat, amelynek nem csak az európai piacon kell megküzdeniük az újonnan megjelenő gyártókkal, hanem a kínai piacon is helyt kell állniuk. Utóbbi azonban nem könnyű, több gyártó is hangot adott már a világ legnagyobb autópiacon tapasztalt nehézségeknek, a napokban a BMW és a Mercedes-Benz is profit warningot adott ki, részben a kínai piac gyengesége miatt. A UBS legfrissebb elemzése szerint az elindult folyamatok jelentős változásokat, sőt, egyenesen paradigmaváltást hozhatnak az európai gyártók kínai működésében.

Főként az Audit érintő drasztikus létszámleépítésbe kezd a Volkswagen

Főként az Audit érintő drasztikus létszámleépítésbe kezd a Volkswagen

A Volkswagen AG megkezdte leépítését Kínában, hogy a következő három évben 20 százalékos globális kiadáscsökkentést hajtson végre, főként az Audi márkájánál. A lépésre azért kerül sor, mert az autógyártó a legnagyobb piacán a tartósan csökkenő eladásoktól szenved, amit a kereslet-visszaesés és az elektromos járművek felé történő gyors elmozdulás is súlyosbít.

Itt a lista, hamarosan több tízezren kerülhetnek utcára

Itt a lista, hamarosan több tízezren kerülhetnek utcára

Az elmúlt időszakban több találgatás is napvilágot arról, hogy mely gyárakban és hány munkavállaló veszítheti el állását a Volkswagen drasztikus költségcsökkentő lépéseinek következtében, a német Bild most összegyűjtötte, mely üzemekben fenyeget a munkahelyek megszűnése vagy akár a teljes bezárás veszélye. A leépítések következtében pedig akár 30 ezer ember is elveszítheti munkáját - számolt be a Világgazdaság.

Kínai cég veheti meg az Audi belga gyárát

Kínai cég veheti meg az Audi belga gyárát

Az Audi azt tervezi, hogy bezárja a belgiumi üzemét, ennek az alternatívája az lehet, hogy egy másik vállalatnak adják el a gyárat. Egy holland üzleti lap, a De Tijd úgy tudja, hogy több érdeklődő is van az üzemre, az egyik a kínai Nio.

Több milliárd eurós céltartalékolásra készülhet a Volkswagen

Több milliárd eurós céltartalékolásra készülhet a Volkswagen

A Volkswagen jelentős kapacitáscsökkentésre készül, ami már az idei év utolsó negyedévében több milliárd eurós céltartalék képzését eredményezheti. Ezt a Jefferies brókercég elemzői állapították meg, miután találkoztak az autógyártó vezetőségével.

Sztrájkig fajulhat a Volkswagen-csoport vészintézkedése

Sztrájkig fajulhat a Volkswagen-csoport vészintézkedése

A Volkswagen több évtizedes kollektív szerződéseket kezdett el felmondani miközben Németországban elbocsátásokra, valamint a termelés csökkentésére készül. A szakszervezetek sztrájkkal fenyegetik a vállalat vezetését.

Újabb fordulat Európa legnagyobb autógyártójának válsága körül: a volt vezérigazgató cáfol

Újabb fordulat Európa legnagyobb autógyártójának válsága körül: a volt vezérigazgató cáfol

A Volkswagen korábbi vezetője, Herbert Diess visszautasította a hibrid járművekkel kapcsolatos stratégiáját ért kritikákat. Diess a Financial Timesnak adott nyilatkozatában cáfolta Daniela Cavallo, a VW üzemi tanácsának elnöke állításait, miszerint „nagyrészt üres kézzel” hagyta volna el a vállalatot a hibrid meghajtású járművek szempontjából.

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Harapófogóba került a felemelkedő nagyhatalom: ebből nehéz lesz kimászni
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.