A Stellantis hétfőn jelentősen lefelé módosította éves előrejelzését. A vállalat a globális iparági környezet romlására és az elektromos járművek piacán tapasztalható kínai versenyre hivatkozva kényszerült erre a lépésre.
A Volkswagen három hónap alatt már másodjára csökkentette éves eredményvárakozását.
A szakszervezeti vezetők szerdán figyelmeztették a Volkswagent, hogy ne kövessen el történelmi hibát a tervezettel elbocsátásokkal és üzembezárásokkal
Ma kezdik meg a Volkswagen és a szakszervezetek vezetői a tárgyalásokat a költségcsökkentésekről, az egyeztetéseken létszámleépítésről és akár gyárbezárásokról is szó lesz.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Volkswagen 40 év után leállította a Polo széria európai gyártását, hogy a spanyolországi Pamplonában található gyárat felkészítse a megfizethető, teljesen elektromos kisautók gyártására - írja az Automotive News Europe.
A kínai autóipar fejlődése komoly kihívás elé állítja a német autógyártókat, amelynek nem csak az európai piacon kell megküzdeniük az újonnan megjelenő gyártókkal, hanem a kínai piacon is helyt kell állniuk. Utóbbi azonban nem könnyű, több gyártó is hangot adott már a világ legnagyobb autópiacon tapasztalt nehézségeknek, a napokban a BMW és a Mercedes-Benz is profit warningot adott ki, részben a kínai piac gyengesége miatt. A UBS legfrissebb elemzése szerint az elindult folyamatok jelentős változásokat, sőt, egyenesen paradigmaváltást hozhatnak az európai gyártók kínai működésében.
A Volkswagen AG megkezdte leépítését Kínában, hogy a következő három évben 20 százalékos globális kiadáscsökkentést hajtson végre, főként az Audi márkájánál. A lépésre azért kerül sor, mert az autógyártó a legnagyobb piacán a tartósan csökkenő eladásoktól szenved, amit a kereslet-visszaesés és az elektromos járművek felé történő gyors elmozdulás is súlyosbít.
Az elmúlt időszakban több találgatás is napvilágot arról, hogy mely gyárakban és hány munkavállaló veszítheti el állását a Volkswagen drasztikus költségcsökkentő lépéseinek következtében, a német Bild most összegyűjtötte, mely üzemekben fenyeget a munkahelyek megszűnése vagy akár a teljes bezárás veszélye. A leépítések következtében pedig akár 30 ezer ember is elveszítheti munkáját - számolt be a Világgazdaság.
Az Audi azt tervezi, hogy bezárja a belgiumi üzemét, ennek az alternatívája az lehet, hogy egy másik vállalatnak adják el a gyárat. Egy holland üzleti lap, a De Tijd úgy tudja, hogy több érdeklődő is van az üzemre, az egyik a kínai Nio.
A Volkswagen és legrégebbi kínai partnere, a SAIC azt tervezi, hogy a belsőégésű motoros autók iránti kereslet csökkenése miatt bezár egy gyárat Kínában, és akár több üzemet is bezárhat, írja a Bloomberg.
A Volkswagen jelentős kapacitáscsökkentésre készül, ami már az idei év utolsó negyedévében több milliárd eurós céltartalék képzését eredményezheti. Ezt a Jefferies brókercég elemzői állapították meg, miután találkoztak az autógyártó vezetőségével.
A Volkswagen több évtizedes kollektív szerződéseket kezdett el felmondani miközben Németországban elbocsátásokra, valamint a termelés csökkentésére készül. A szakszervezetek sztrájkkal fenyegetik a vállalat vezetését.
A német IG Metall szakszervezetet számos kollektív szerződés felmondásáról tájékoztatta a Volkswagen igazgatótanácsa kedden.
A Volkswagen korábbi vezetője, Herbert Diess visszautasította a hibrid járművekkel kapcsolatos stratégiáját ért kritikákat. Diess a Financial Timesnak adott nyilatkozatában cáfolta Daniela Cavallo, a VW üzemi tanácsának elnöke állításait, miszerint „nagyrészt üres kézzel” hagyta volna el a vállalatot a hibrid meghajtású járművek szempontjából.
A Volkswagen akkumulátorgyártó leányvállalata, a PowerCo egyelőre csak az egyiket építi meg a két tervezett gyártósorból a salzgitteri üzemében - közölte az üzemi tanács.
A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk flottaszintű kibocsátásukat, különben súlyos bírságokat kapnak – ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésével. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault van a legnagyobb bajban.
Ukrajna is drónokkal támadta az orosz területeket.
A Ria Novosztyi szerint a magyar külügyminiszter a NATO-t hibáztatta az ukrajnai konfliktus kialakulásáért.
Egyetlen milliárdost tesznek felelőssé.
Nagyon komoly zuhanásokat láttunk már.
Fontos jelentés érkezett.
De van azért kényelmetlenség.
A politikus a költségvetési bizottság kérdéseire válaszolt – miniszterként lehet, hogy utoljára?