Előfizetői tartalom

A magyar bankokba is berobban a mesterséges intelligencia - Mire lesz ez jó nekünk?

A mesterséges intelligencia ma már nem science fiction a bankszektorban, hanem olyan üzleti problémákra kínál megoldást, amelyeket emberi munkaerővel lassabban, drágábban lehet megoldani. Az öntanuló chatbotok, a folyamatosan és azonnal alkalmazkodó kockázatkezelő és csalásfelderítő algoritmusok, a munkafolyamatokat kiváltó szoftverrobotok és az ügyfél szándékát tűpontosan előre jelző prediktív szoftverek már Magyarországon is megjelentek. Az egyre erősödő trendről Jósvai Tamással, a Microsoft pénzügyi szolgáltatásokért felelős közép-kelet-európai igazgatójával beszélgettünk.
A mesterséges intelligencia (AI) kifejezés alatt alapvetően három fejlett technológiát értünk: a gépi tanulást, a természetes nyelv felismerését és a kognitív számítástechnikát. A McKinsey 2018-as tanulmánya szerint az ezeket a technológiákat alkalmazó AI megoldások 200-300 milliárd dollárnyi értéket teremtenek évente a bankszektorban, elsősorban marketing, sales...

Tisztelt felhasználónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Ha rendelkezik érvényes előfizetéssel, kérjük, lépjen be az alábbi űrlapon:

 

Cikkarchívum előfizetés

1 543 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái