big office day 2019 1B
Üzlet

Óriási változásokra van szükség a munkahelyeken, a babzsák és a csocsóasztal már nem elég

Portfolio
A munka világa is digitalizálódik, ezért ma már az épített, fizikai környezet mellett egyre fontosabbak azok a digitális eszközök, amelyek képesek hatékonyabbá tenni a munkavégzést.  Előadóink a Big Office Day konferenciánk elő szekciójába arra keresték a választ, melyek azok a tényezők, digitális megoldások, szoftverek, menedzsment eszközök, amelyekkel egyrészt a munkaerő hatékonysága növelhető, másrészt amellyel könnyebben lehet a jó munkaerőt a cégekhez vonzani.

A kibertámadások egyre gyakoribbak, a rendszerek, applikációk rendelkezésre állása egyre szigorúbb elvárás, miközben 22 ezer informatikus hiányzik a munkaerőpiacon. A Gloster managed service center szolgáltatása utóbbi problémát hivatott enyhíteni, a 20 fős mérnök csapat monitorozza és menedzseli a hálózatokat 0-24 órában – fejtette ki Kiss Tibor (Gloster) a szekció első előadásában.

Vadász Attila ( TcT)a hatékony munkavégzésről beszélt, mint elmondta, méréseik szerint a produktív munkaórák száma a 8 órás munkarendben 4,5 óra körül alakul, és az utóbbi években ez trendszerűen, folyamatosan csökkent, ezért nagyon fontos, hogy a munkavállalók hatékonyságát is mérjük, és a jó dolgozókat jutalmazzuk, a kevésbé jól teljesítőket pedig jobb teljesítményre ösztönözzük. A hatékony munkavégzés mérhető mégpedig azzal, hogy mennyi idő alatt, mennyi munkát és milyen minősében végez el a munkaerő, erre hozott létre egy mesterséges intelligenciával és adatrögzítéssel dolgozó rendszert a TcT. Tapasztalataik szerint Magyarországon erre különösen szükség van, ugyanis Vilnusban az egyik pertnerüknél méréseik szerint a munkaidő több mint 90 százalékát munkával töltötték a dolgozók, Magyarországon ez jellemzően inkább 70-80 százalék körül alakul.

Szentpétery Boglárka (Microsoft) a szekció panelbeszélgetésén kifejtette, ma már minimum elvárás az alkalmazottak részéről, hogy szép környezetben dolgozzanak, de az egyik legnagyobb tapsot az a bejelentés hozta a Microsoftnál, hogy ingyen jégkrémet is biztosítanak a dolgozóknak nyáron. Ezek az apróságok nagyon fontosak, de a megengedő, rugalmas munkavégzés, és ennek digitális támogatása a legfontosabb ma. A home office alkalmazása kulturális kérdés, a vezetők fejében ehhez nagy változásokra van szükség. A digitális átalakulás lehetetlen kulturális átalakulás nélkül: hiába áll rendelkezésre a technológia, ha nincs mellette az a menedzsment kultúra, ami az otthoni munkavégzést támogatja.

Bencze Róbert (PwC) moderátor a különböző juttatások munkaerőt vonzó erejére egy példát említett: az egyik nagy magyar pénzintézet egy komoly edzőtermet hozott létre a dolgozói számára, azonban amikor elkezdték felmérni ennek kihasználtságát, csalódottak voltak, mert ez közelítette a nullát. A PwC azonban azt is felmérte, hogy a juttatások mennyit érnek a dolgozóknak, és az eredmény szerint ennek az edzőteremnek a puszta megléte egy elképesztően pozitív értéket jelentett a dolgozóknak.

Kánai András jövőkutató szerint a Google forradalmi irodái okozták, hogy szüleink „büro”-jához képest ma már teljesen átalakultak az irodák. Az irodákba hozott szolgáltatásoknak és új feature-öknek volt egy fontos célja a munkaerő vonzása mellett is, hogy a dolgozók minél többet maradjanak a munkahelyen, így többet is fognak dolgozni. A szép színes falak és a nagy közösségi terek már a minimumot jelentik, a Vodafone-nál Magyarországon szerződésben rögzítik a heti két nap home office-t évek óta, de persze vannak, akik így is szeretnének az irodában dolgozni. Nagyon fontos, hogy a több éves tapasztalat alapján nem élnek vissza a home office lehetőségével a dolgozók.

Kiss Tibor (Gloster) szerint érződik a munkavállalók részéről, hogy mindenki szabadon szeretne dolgozni, de amikor új szoftveres megoldást vezetnek be számukra, akkor mindig nagy az ellenállás, hogy mi lehet ezzel a vállalat célja. Pedig a cégek a folyamatokat szeretnék segíteni, mérni, támogatni a digitális eszközökkel. Feszítő körülmény a munkavégzésben az is, hogy mennyire jó az adott folyamat rendben dolgozni. Ha a dolgozók azt látják, hogy valami egy szoftveres folyamatban kényelmetlenül működik, de ez javításra kerül, akkor az nagyban növeli a munkavállalók elégedettségét. És ha már leginkább szoftverben dolgozunk, akkor csak egy lépés innen, hogy ezt mérni is tudjuk.

berlin
grönland
franciatüntetés
bika wall street index tőzsde
Frankfurti tőzsde
tsystems
donaldtrump
Népszerű
Belgrád panoráma
Belgrádban nyitott irodát a HEPA

A nyugat-balkáni regionális iroda közös vállalatok létrejöttét is segítené.

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Esti szeminárium
A legegyszerűbb módszer, hogy a valószínűségeket saját oldaladra állítsd.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
bika wall street index tőzsde