Előfizetői tartalom

Fidelity: A fenntarthatóság nem minden, a digitális etika is fontos a vállalatok értékelésében

Portfolio
A „Jövőbeli Konnektivitás” néven emlegetett befektetési univerzumban működő vállalatok általában jó pontszámokat kapnak az olyan hagyományos fenntarthatósági/ESG paraméterekre, mint az éghajlati hatás és a fenntartható forrásból történő alapanyag-beszerzés. Bár ezek a hagyományos ESG-mérőszámok megfelelő első szűrőként szolgálhatnak, a Fidelitynél úgy vélik, pontosabb képet alkothatunk ezekről a vállalatokról, ha a digitális etikai jellemzőik alapján értékeljük őket. Amikor azt vizsgáljuk, hogy egy-egy vállalat beleillik-e a portfóliónkba, kiemelt fontosságot tulajdonítunk annak, hogy miképpen közelítenek a digitális etika kulcskérdéseihez, például a személyes adatok védelméhez, a hamis információk terjesztéséhez, valamint az online csalások és az online jólét témaköréhez. A Fidelity International nem csupán a pénzügyi, sőt, nem is csak a hagyományos ESG-paramétereik alapján értékeli a vállalkozásokat, hanem aszerint is, hogy hogyan teljesítenek a digitális etika területén. ESG&D! – Al-Hilal István, a Fidelity közép-kelet európai igazgatója elmondja, milyen szempontok alapján dolgoznak elemzőik.

A konnektivitást meglovagoló sikeres vállalkozások gyorsan globális méretűvé duzzadnak, emiatt a jogszabályok gyakran csak komoly lemaradással kullognak az általuk használt innovatív megoldások mögött. Képesek vajon az egy-egy országra kiterjedő hatáskörrel rendelkező jogszabályalkotók megfelelően szabályozni ezeket a nemzetközi játékosokat? Ezek az óriási eléréssel...

Kedves Olvasónk!

Az Ön által keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

1 854 Ft / hónap

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái