Előfizetői tartalom

Rékasi Tibor: piszok frusztrált vagyok attól, ahol jelenleg van a Magyar Telekom árfolyama

A Magyar Telekom részvényárfolyama nagyjából ott áll, mint 10 éve, persze közben fizetett osztalékot is a vállalat, és voltak nagyobb kilengések az árfolyamban, de az még mindig a 400 forintos szint közelében áll. Ez pedig borzasztóan zavarja a kisrészvényeseket, akik az elmúlt hónapokban hallatták a hangjukat, nemrég sokáig emlékezetes közgyűlésen keltek ki azért, mert a Magyar Telekom nem úgy, és nem annyi osztalékot fizet, mint amennyit fizethetne. De az árfolyam alakulásával nem csak a részvényesek, a Magyar Telekom vezérigazgatója sem elégedett, Rékasi Tibor, a vállalat vezérigazgatója a Portfolio-nak elmondta, hogy piszok frusztrált attól, ahol jelenleg van az árfolyam, miközben minden mutatóban sokkal jobb a vállalat, mint néhány éve, mégsem sikerült az árfolyamot feljebb tornászni. Rékasi Tiborral többek között a magyarországi és az észak-macedón távközlési piaci versenyhelyzetről, az osztalékról, a részvényárfolyamról és a kilátásokról is beszéltünk.

Gonda Gábor, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója is részt vesz június 1-jei Digital Transformation konferenciánkon, ahol a hazai vállalatok digitális fejlődésének kérdése lesz a fókuszban. Regisztráció és részletek itt!

Működés, növekedés, költségek

Múlt héten tették közzé a Magyar Telekom legfrissebb számait, azok alapján kifejezetten jól megy a cégnek. Az első negyedévben is nőtt az ügyfélállomány, a vezetékes és a mobil szegmensben is. A versenytársak kárára nőnek, vagy még mindig bővül a piac?

Is-is. Az elmúlt években nagyon sokat tettünk azért, hogy jó ügyfél-elégedettséget érjünk el. Amit ennek érdekében tettünk, az az intenzív hálózatépítés, mostanra 3,1 millió otthonhoz és vállalkozáshoz ér el a gigabites hálózatunk, és több mint egymillióra bővült azon ügyfeleink száma, akik már optikai kapcsolattal csatlakoznak hozzánk. Bővült 6%-kal a TV-előfizetőink száma is, ott is mind kínált tartalomban, mind minőségben és technológiai értelemben is nagyon jó szolgáltatást adunk. A szerződéskötés folyamata, a problémák kezelése terén is sokat fejlődtünk. Visszatérve az eredeti kérdéséhez, vannak olyan alszegmensei a telco piacnak, amelyek bővülnek, főleg a beruházások mentén, de az a nagy fokú ügyfélszám-növekedés, ami a régi időket jellemezte, már nincs Magyarországon. Sokkal inkább a felhasználók étvágya nő azáltal, hogy nagyobb sávszélességű internetet keresnek, vagy a tévénél több csatornát szeretnének nézni. Persze nagyon büszkék vagyunk rá, hogy mindezt tőlünk kérik és köszönjük is az ügyfeleknek. Ez egy nagyon jó visszacsatolás, és a háttérben nagyon sokat dolgozunk azon, hogy ezzel együtt egyszerűbbé váljunk. Ez kulcskérdés abból a szempontból, hogy milyen a szolgáltatási élmény, akár a call centerünket hívja valaki, akár az interneten szeretne velünk szerződni vagy egy problémát bejelenteni.

RekasiTibor_004_PictorialCollective

A készülékértékesítések is hasítanak, tavaly a Magyar Telekom webshopjából rendeltek a legnagyobb értékben mobiltelefont és tabletet a magyar nyelvű webáruházak közül. A teljes online kiskereskedelmi piac 2,3 százalékát adja a Magyar Telekom, ezzel az ötödik legnagyobb hazai online szereplő. Itt mik a trendek, mire számítanak idén?

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés