Előfizetői tartalom

Kiderült, melyik közösségi média platformnak a legnagyobb a digitális karbonlábnyoma

Portfolio
Ha évente csak egy órát TikTok-ozunk azzal több, mint 21 kilogramm CO2e-t generálunk. A videós tartalmak térnyerése még nagyobb energiaigényt követel, ami a karbonlábnyom növekedését fogja előidézni - áll a Carbon.Crane közleményében, ami a Bureau Veritas által validált mérési és analitikai megoldásával méri a weboldalak digitális lábnyomát. A startup létrehozott egy oldalt, ahol megnézhető, hogy az egyes közösségi média platformoknak mekkora karbonlábnyomuk van.

Hogyan termelnek szén-dioxidot az online platformok? Minden alkalmazás, vagy weboldal szervereken fut, ezeknek a működéséhez áramra van szükség. Jelentős különbség van aközött, hogy egy fekete-fehér szöveges weboldalt szeretnénk betölteni, vagy egy színes, hangot is lejátszó videót, hiszen utóbbinak sokkal nagyobb a szerver- és tárhelyigénye. Minden egyes kattintással...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés