17 éve működő gyárat zár be a Volkswagen
Üzlet

17 éve működő gyárat zár be a Volkswagen

Portfolio
A Volkswagen és kínai partnere, a SAIC bezárja közös nankingi üzemét, ami a német autógyártó első teljes gyárbezárása Kínában. A termelés már leállt, a bezárás fokozatosan valósul meg az év második felében - számolt be a Handelsblatt.

A nankingi üzem a Jiangning Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónában található, nem messze a kilencmilliós metropolisz központjától. A 2008-ban megnyitott gyár eredetileg évi 360 000 jármű gyártására volt tervezve. Az utóbbi időben itt készült többek között a VW Passat és a Skoda Superb, bár már csökkentett kapacitással.

Vállalati források szerint a telephely elhelyezkedése hátrányos volt: a sűrűn lakott városközpont közelsége megnehezítette mind a felújításokat, mind a logisztikai kapcsolatokat. Az elektromos autógyártásra való átállás költséges és nem hatékony lett volna, ami szintén hozzájárult a bezárási döntéshez.

A cél a telephely visszaszolgáltatása a városnak. A fennmaradó termelést a körülbelül 70 kilométerre található yizhengi telephelyre helyezik át.

A Volkswagen Kína szóvivője nem kommentálta a nankingi terveket, csak egy "átfogó stratégiai igazodásra" utalt, amelynek keretében a gyártási hálózatot "tovább optimalizálják", és egyes esetekben "alternatív gazdasági megoldásokat vizsgálnak".

A Volkswagen 2022-ben már tett hasonló lépést, amikor bezárta Shanghai közelében található gyártóüzemének egyes részeit. Ott is Yizhengbe helyezték át a belső égésű motorok gyártását, a korábbi üzemet pedig kutatás-fejlesztési központként hasznosítják.

A mostani bezárás jelképezi a kínai autópiac szerkezeti változását.

A belső égésű motorok iránti kereslet csökkenése, a növekvő kapacitásfelesleg és a belföldi elektromosautó-márkák, mint a BYD vagy a Nio részéről érkező nyomás egyre inkább nehezíti a német gyártók helyzetét.

A Volkswagen tavaly kevesebb mint hárommillió járművet értékesített Kínában – ez a legalacsonyabb szám 2012 óta. Az idei első félévben az eladási volumen ismét csökkent, ami a gyártási kapacitás kihasználtságát is érintette.

A konszern jelenleg közel 40 jármű- és alkatrészgyárat működtet Kínában a közös vállalati partnereivel együtt, amelyeket fokozatosan állítanak át elektromos autók gyártására. A jövőben a kínai telephelyek nemcsak a belföldi piacot látják el, hanem egyre inkább exportra is termelnek majd. A VW 2026-tól az elektromos járművek új generációjával kíván visszatérni a növekedési pályára, és középtávon elérni a négymilliós értékesítési darabszámot Kínában.

Címlapkép forrása: Shutterstock

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet