Nincs kint a vízből Európa egyik legnagyobb luxuscége, tovább estek a bevételek
Üzlet

Nincs kint a vízből Európa egyik legnagyobb luxuscége, tovább estek a bevételek

Portfolio
Az LVMH luxuskonszern bevételei visszaestek, miután a vásárlók visszafogták a drága Louis Vuitton táskák és Dior kabátok vásárlását, ami jelzi, hogy a cégcsoport továbbra sem lábalt ki a pandémia utáni visszaesésből - írta meg a Bloomberg.

A francia csoport divat és bőráru részlegének - amely a legnagyobb üzletága - bevétele 9%-kal csökkent organikus alapon a második negyedévben, közölte az LVMH csütörtöki közleményében. Ez rosszabb, mint az elemzők által várt 7,8%-os visszaesés.

A Bernard Arnault milliárdos által vezetett luxuskonglomerátum a kereslet visszaesésétől szenved, különösen Kínában, amely évtizedekig a növekedés motorja volt.

A japán bevételek 28%-kal zuhantak a negyedévben, miután tavaly ugyanebben az időszakban 57%-kal nőttek, amikor a kínai turisták Japánban vásároltak, kihasználva a gyengébb jent. Az Európát és a Kínát magában foglaló régiókban szintén csökkentek a bevételek.

Az amerikai bevételek stagnáltak a második negyedévben, ami még így is javulás az első negyedévhez képest. Ezt a jobb pezsgőeladások és a divat és bőráru részleg ellenállóképessége segítette - mondta Cecile Cabanis, az LVMH pénzügyi igazgatója.

Az ismétlődő tevékenységekből származó profit az első félévben 9 milliárd eurót tett ki, ami 15%-os csökkenés az előző évhez képest, de valamivel meghaladja a 8,8 milliárd eurós elemzői várakozásokat.

Az EU és az USA közötti jelenlegi kereskedelmi tárgyalásokról szólva Cabanis elmondta, hogy a 15%-os vámokról szóló forgatókönyv "jó eredmény" lenne, mivel néhány LVMH márka - a Hennessy konyak és más borok és szeszes italok kivételével - még mindig rendelkezik árazási erővel.

Úgy tűnik, közel vagyunk egy megállapodáshoz a vámok tekintetében, ami levenne egy terhet a makrogazdaságról és a fogyasztói bizalomról

- mondta.

Az LVMH eredményei elmaradtak néhány kisebb versenytársétól is, mint például a Brunello Cucinelli olasz luxuskasmír gyártóétól, amely ebben a hónapban növekvő eladásokról számolt be.

Az LVMH részvényei körülbelül 30%-kal estek az elmúlt 12 hónapban, ami közel 100 milliárd eurós piaci értékvesztést jelent. Áprilisban az LVMH elvesztette a Franciaország legértékesebb vállalatának járó címet a Hermèsszel szemben, amelyet Arnault egykor megpróbált felvásárolni.

Részvénykereskedés, hosszabb távú befektetési portfóliók vagy nyugdíjportfóliók kialakítása a Portfolio Trader segítségével.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Díjmentes előadás

A platformok harca – melyiken érdemes kereskedni?

Online előadásunkon bemutatjuk a különböző kereskedési felületeket, megmutatjuk, melyik mire jó, milyen költségekkel számolhatsz, és milyen funkciók segítenek a hatékony befektetésben.

FIN-CON 2025

FIN-CON 2025

2025. szeptember 3.

Portfolio Sustainable World 2025

2025. szeptember 4.

Sikerklub hazai kkv-nak

2025. szeptember 16.

Követeléskezelési trendek 2025

2025. szeptember 16.

Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet