Az EU-nak nagy tervei vannak a teherautókkal is

MTI
2018. május 17. 21:00    
nyomtatás
 
Az Európai Bizottság Európa mozgásban című intézkedéscsomagjában szereplő tervek szerint 2025-re az új tehergépkocsik szén-dioxid-kibocsátásnak 15 százalékkal alacsonyabbnak kell lennie a 2019-es értéknél, 2030-ra pedig 30 százalékkal, ami öt év alatt 25 ezer eurónyi megtakarítást jelenthet a közlekedési vállalkozásoknak az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás révén. Az intézkedéscsomag harmadik, befejező részét csütörtökön mutatták be.



Az intézkedések segíthetnek abban, hogy a mobilitási ágazatban az EU és ipara 2030-ra elérje az innováció, a digitalizálás és a dekarbonizáció terén kitűzött céljait.

Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a kezdeményezésekhez az uniós Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretében 450 millió euró (több mint 141 milliárd forint) pályázati támogatást különítettek el olyan tagállami projektekre, amelyek hozzájárulnak a közúti biztonsághoz, a digitalizáláshoz.

A bemutatott kezdeményezések tartalmaznak stratégiát a járművek és az infrastruktúra, valamint a közúti közlekedés biztonságának növelésére, a nehézgépjárművekre vonatkozó szén-dioxid-szabványt, egy cselekvési tervet az európai akkumulátorfejlesztésre és -gyártásra, valamint az összekapcsolt és automatizált mobilitás előretekintő stratégiáját.

A biztonságosabb közúti közlekedés érdekében az új járműveknél olyan biztonsági eszközök használatát írnák elő, mint a személygépkocsik vészfékező és a sávtartó, illetve a teherautók gyalogosokat és kerékpárosokat felismerő rendszere. Ezzel 2020-2030 között akár 10 ezerrel több emberélet lenne megmenthető és közel 60 ezer súlyos sérülés lenne elkerülhető, 2050-re szinte megszűnhetnek a halálos balesetek és a súlyos sérülések
- írták.

Ezen kívül a teherszállítás terén a bizottság javasolta az információcsere teljes digitalizálását, ami csökkentené a bürokratikus terheket.

Mint írták, a javasolt stratégia célja, hogy Európa vezető szerepet töltsön be a világban a teljesen automatizált és összekapcsolt mobilitási rendszerek terén. Megvalósulása esetén a közlekedés biztonságosabbá, tisztábbá, olcsóbbá és hozzáférhetőbbé fog válni az idősek és a csökkent mozgásképességűek számára is.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Kövess minket a Facebookon

Klikkelj a forint és svájci frank árfolyamért
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium