Kész a Volkswagen mesterterve, de Gigafactoryk nélkül nehéz lesz véghez vinni

2019. április 16. 09:40    
nyomtatás
 
A Volkswagen igyekszik nyomást gyakorolni akkumulátorbeszállító partnereire annak érdekében, hogy új gyárak építésével érdemben növeljék akkumulátorgyártó kapacitásaikat, erről Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezére beszélt a Reutersnak.

Kereskedés Volkswagen-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


A német autógyártó hatalmas elektromos autó offenzívára készül a következő évekbe: tervei szerint mintegy 35 milliárd eurót fog elkölteni az elektromobilitás területén 2022-ig. A kutatás és fejlesztésnek, az új beruházásoknak, valamint az akkumulátorbeszállítókkal kötött megállapodásoknak eredményeként 2025-re már 50 darab tisztán elektromos meghajtású modellt akar értékesíteni a cégcsoport. Ez nem véletlen, hiszen az eladásokban is nagyon ambiciózus célokat fogalmazott meg a német autógyártó menedzsmentje, 2025-re el akarnak odáig jutni, hogy évi 2-3 millió elektromos autót adnak el globálisan, amely egyben azt is jelentené, hogy a cégcsoport teljes értékesítésének mintegy 20-25 százalékát tennék ki ezek az autók.

Amennyiben ezek a célok valóra válnak, a Volkswagen csoport lehet az az autógyártó a világon, amelynek leginkább sikerül majd felülmúlnia a Tesla értékesítéseit 2025-ben. A rengeteg elektromos autó legyártáshoz viszont szükség lesz hatalmas mennyiségű akkumulátorra is, ezek megvásárlására a Volkswagen mintegy 50 milliárd eurót fordít majd a következő években. A német autógyártó beszállítói, stratégiai partnerei között ott van a világ élvonalába tartozó SK Innovation, az LG Chem, a Samsung SDI és a CATL is.

Az SK Innovation akkumulátorcellák előállításához épít gyárat az Egyesült Államokban, hogy onnan tudja kiszolgálni a Volkswagen chattanoogai üzemét, ahol a tervek szerint a németek elektromos autókat is gyártanak majd 2022-től. Az LG Chem, a Samsung SDI és az SK Innovation egyaránt szállít akkumulátorcellákat a Volkswagen számára Európában. A CATL pedig a német autógyártó stratégiai partnere Kínában, ahol akkumulátorokat szállítanak a Volkswagen elektromos autóihoz 2019-től.

A Volkswagen igyekszik nyomást gyakorolni akkumulátorbeszállító partnereire, köztük az SK Innovationre annak érdekében, hogy olyan akkumulátorgyárakat építsenek, amelyek gyártókapacitása legalább egy gigawattóra
- erről Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezére beszélt a Reutersnak.

A Volkswagen fontolóra vette azt is, hogy befektessenek egy akkumulátorgyártóba annak érdekében, hogy felpörgessék az elektromos autó offenzívát, illetve tovább bővítsék a szükséges tudást az akkumulátorgyártásban.


(Reuters)

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
Állásajánlatok
Értékesítő
Privát banki tanácsadó
Szerkesztő-újságíró
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium