A Revolut elárulta, mi a nagy baj a bankokkal

2018. május 15. 10:21    
nyomtatás
 
A challenger bankok nem fedik le a bankok teljes termékpalettáját, általában egyetlen banki szolgáltatást nyújtanak, egyetlen banki terméket adnak el, de azt az egyetlen dolgot jobban, olcsóbban csinálják. Ez a Revolutnál is így volt, de egyre szélesedik a termékek, szolgáltatások köre - kezdte előadását a Portfolio Financial IT and Disruptive Technologis konferenciáján Andrius Biceika, a Revolut Head of Country Managere.


A magyaroknak különleges pénzneme van, ezért nagyon valószínű, hogy külföldön először a termékért, majd az árfolyamváltásáért is fizetnek. A Revolut annyit csinál, hogy az utóbbit gyakorlatilag ingyen adja, és ad egy bankkártyát, amit bárhol lehet használni.


A Revolut decemberben lépte át a fedezeti pontot, vagyis ekkor fordult elő először, hogy több bevételt termelt, mint költséget. Már nem csak az említett kártyás fizetéssel és appal foglalkoznak, hanem egyre bővül a termékek, szolgáltatások köre. Az instant értesítések már alapelvárásnak számítanak, a kártyaletiltás és feloldás appon keresztül zajlik, és a Revolut egy fizetési számla terméket is elindított. Erre ugyanúgy lehet fizetést kapni, erről lehet tranzakciókat indítani. Illetve nemrég egy spórolási funkciót indított el, ami felkerekíti a fizetési tranzakciókat, és a különbözetet félreteszi. Emellett már utazási biztosítással és kriptopénzváltással foglalkoznak.

Hogy mi a baj bankokkal, és miért jelentek meg a challenger bankok, arról Biceika egy személyes példát mondott:

Imádom a Teslát, Elon Muskot, az ő jövőbelátó képességét, és szerettem volna Tesla részvényeket is vásárolni. 200 dollárért lehet Tesla-részvényt venni, de a díja ennek a tranzakciónak 50 dollár lett volna.


Egy kicsit a jövőbe tekintve Biceika a chatbotok alkalmazásáról beszélt, ők is bevezették már az ő édesanyjáról elnevezett revolutos chatbot, Ritát, amely a bejövő ügyfélkommunikáció 35%-át kezeli, sok nyelven beszél, és magától tanul.

Hogy ebben mekkora a potenciál, arról a kínai számok minden szónál beszédesebben szólnak: jelenleg 1 milliárd aktív felhasználója van a WeChatnek, az itt működő chatboton, Richardon keresztül egy QR-kódos megoldással lehet fizetési tranzakciókat kezdeményezni. Sok esetben még a hajléktalan embereknek is van QR-kódjuk, amivel pénzt kérhetnek. Miután bevezették a megoldást 4 hónappal a Starbucksokban, a forgalom 60 százaléka erre a csatornára ment át.

A Revolut elárulta, mi a nagy baj a bankokkal


Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Senior portfólió-menedzser
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium