szerző

A telefonod lassan tudja már, mit szeretnél venni, mielőtt te kitalálnád

Huszák Dániel, Berlin
2018. május 16. 18:00    
nyomtatás
 
Tárgyalásra készülsz de közeleg egy vihar és nincs esőkabátod? Hamarosan az okostelefonod már automatikusan felismeri a helyzetet, majd megveszi és házhoz szállíttatja a ruhaneműt. De akár be is mehetünk egy plázába és szkennelhetjük a boltokat telefonunkkal, ami megmondja, hogy van-e bárhol olyan akciós fölső, amely illik a nadrágunkhoz. A bevásárlás gyökeresen megváltozik a következő 5-10 évben a technológia előretörése miatt és ebben a fizetési rendszereknek is hatalmas szerepe lesz - hangzott el a Visa berlini sajtóeseményén.

Kereskedés Visa-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

Albrecht Kiel, a Visa közép-európai vezetője a cég számairól és ennek várható alakulásairól beszélt: 3,2 milliárd Visa kártya van a világon, 46 millió helyen fogadják ezeket el, 160 devizában, 200 országban tartják nyilván, 16 100 pénzügyi intézménnyel állnak kapcsolatban. Partnerségben állnak többek közt a PayPallal, a Google Payjel, az IBM-mel és az Amazonnal is. Várakozásai szerint 5-10 éven belül már nem 46 millió helyen, hanem 500 millió helyen lehet majd Visával fizetni. 2016-ban az elektronikus fizetések volumene meghaladta a készpénzét, ebben nagyon nagy szerepe van az online kereskedelemnek is. Ez a helyzet sosem látott kihívásokat és lehetőségeket teremt egyszerre.

Susan Kereere, a Visa globális kereskedelmi üzletágának alelnöke úgy véli, hogy az ember ma már lényegében a telefonján keresztül él, ezért a kereskedelem is gyökeresen meg fog változni. Azok a kereskedők, amelyek nem digitalizálódnak, el fognak tűnni. A fizetési rendszerek és a techcégek együttműködése el fog mélyülni, ahogy egyre többen fizetnek majd a telefonjukkal, hűtőjükkel, autójukkal. A fizetési rendszereket üzemeltető vállalatok szerepe, hogy a technológiai kihívásokkal való küzdelemben támogassák a vállalatokat, főleg a kevesebb forrással rendelkező kkv-kat. A nagyobb kereskedelmi cégeknek van elég pénzük, hogy a technológiai változásokat megtegyék, viszont a kisebb cégeknek nincs. A Visa ezt is meg akarja könnyíteni. Például előre értesítik a kereskedőket, ha valaki elégedetlen a termékükkel, a megfelelő adatokat is elküldik nekik, hogy meg tudják védeni magukat. A lényege ennek az együttműködésnek, hogy a Visa az adataival segíteni akarja a kisebb kereskedők konverziós rátáját.

Sok kisebb kereskedőknek rengeteg kisebb költsége van, ami összességében nagy terhet jelent. Ilyen költségek a fizetési rendszerekkel is előfordulnak, ezért egy app-alapú rendszerrel akarják helyettesíteni a fizikális fizetési rendszereket.

Kereere említett egy fejlesztés alatt lévő appot, amely megjósolja, milyen idő lesz és ha az ember például üzleti tárgyalásra készül, rendel neki egy esőkabátot. Hogy ez mikor valósul meg, még kérdéses, a szakember viszont említett több olyan technológiai megoldást is, ami már működik. A Visa több ilyen techcéggel is együttműködik, például:
  • Az App&Eat készített egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi, hogy ha valaki egy metrón utazik, a mobiljával rendelhessen egy kávét vagy valami ételt, majd ha leszáll a metróról, felveheti ezt egy kioszkban, melyet kinyithat a kártyájával. Az étterem, ami elkészíti az ételt, dönthet úgy, hogy például egy metrójeggyel jutalmazza azt a vásárlót, aki fizikai boltjukba is betér. Düsseldorfban már sikeresen be is üzemelték ezt a rendszert.
  • Egy izraeli startup, a WiseShelf készített egy olyan polcot, amely érzékelőinek segítségével felismeri, ha egy bizonyos termékből vásárolnak, majd updateli automatikusan az online boltot is arról, hogy mennyi elérhető belőle. Például ha valaki megveszi az utolsó palack limonádét, lekerül a webshopból is.
  • A Quickwy nevű startup egy olyan rendszert fejlesztett, amely QR-kóddal látja el a ruhákat, melyeket beszkennelve ajánlott kiegészítőket érhetünk el a webshopon keresztül és fizethetünk is. A rendszer egyszerre funkcionál lopásgátlóként is, melyet automatikusan deaktiválnak, ha a tranzakció megtörtént. Még csak a pénztárig sem kell elmennünk.

A telefonod lassan tudja már, mit szeretnél venni, mielőtt te kitalálnád

  • Egy másik startup, a Supersmart az önkiszolgáló kasszákhoz hasonló megoldást fejlesztett, annyi különbséggel, hogy elég egy fotóval fizetnünk, így nem kell sem készpénzt sem kártyát használnunk, sőt figyelmeztet, ha egy tételt lefelejtettünk a bevásárlólistáról.

A telefonod lassan tudja már, mit szeretnél venni, mielőtt te kitalálnád


Az előadást követő panelbeszélgetésben a következő fontosabb gondolatok hangzottak el:
  • Felix Plog, a Delivery Hero globális vezetője úgy véli, hogy a vásárlók annyira hozzá vannak szokva a gyors és igényes kiszolgáláshoz, hogy már inkább az marad meg, ha negatív élmény éri őket vásárlás közben. Úgy véli, hogy az élmények javításában a technológia, a mobilok, a mesterséges intelligencia segíthet. Fontos a lokalizáció is, hiszen nem lehet egy olyan globális megoldást fejleszteni, amely minden helyi piacon működik.
  • Frank Rehme, a gmvteam vezére szerint 3200 dollárnyi fölösleges dolog van egy átlagos német háztartásban, a kereskedelmi vállalatoknak inkább azt kellene megtanulnia, hogy releváns dolgokat értékesítsenek az ügyfélnek. Szerinte az ügyfelek félnek attól, hogy adatokat gyűjtenek róluk a cégek, a vállalatoknak jutalmazniuk kellene azokat a vásárlókat, akik megosztják az adataikat, így sokkal többen éreznék ennek az előnyeit.
  • Anat Shakedd, a Quickwy vezérigazgatója szerint a legemlékezetesebb vásárlási élmény az, amikor a vásárló úgy érzi, hogy teljesen személyre szabott terméket és kiszolgálást kap meg. Úgy véli, a jelenleginél sokkal komplexebb dolog lesz a vásárlás. Például a telefonod jelzi, hogy a rajtad lévő nadrághoz illene-e egy ing, amit egy adott bolt árul, be tudod a terméket szkennelni, majd ki is tudod fizetni. Ennek előzetes megoldását dolgozta ki az ő cége is.
  • Frank Keller, a PayPal ügyvezető igazgatója szerint a kkv-k a gazdaság motorja, ezért az olyan cégek, mint az övék, a technológia segítségével támogatni tudják az ilyen vállalatokat. Persze a kkv-kkal kapcsolatosan sok bizonytalanság van az ügyfelek részéről, a PayPal ezt a hézagot is igyekezett kiiktatni. A techcégeknek támogatniuk kell a vállalkozásokat a technológia komplexitásának kihívásaitól.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium