Előfizetői tartalom

Kína marad a luxusautó-piac motorja

Portfolio
További markáns növekedés várható a prémium kategóriájú autók piacán, a szegmenst egyértelműen a kínai értékesítés megállíthatatlannak tűnő növekedése húzza - állítják a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank (CA-CIB) elemzői. 2020-ra 8,2 millió luxusautó értékesítésével lehet számolni globálisan, ami 41 százalékkal több, mint a 2008-as 5,8 millió eladott jármű.

A prémium autók szegmensében szembetűnően csökken az európai piacok előnye a kínai eladásokkal szemben: 2009 első három negyedévében a BMW és a Daimler teljes árbevételük 60 százalékát az európai piacon érték el, míg Kínából 5-7 százalék származott. Az idei hasonló időszakban ez 50-55, illetve 12,5 százalékra változott. A két legnagyobb piac még mindig Nyugat-Európa...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés