Az iparág, ahol elfogyott a munkaerő, de csak döcögve jönnek a robotok

2019. május 18. 06:55    
nyomtatás
 
Munkaerőhiány, az online kereskedelem előretörése, technológiai fejlődés - ez az a három kihívás, ami leginkább meghatározza most a szállítmányozás és raktározási üzletágak mindennapjait és jövőjét. A McKinsey friss tanulmánya szerint a szállítmányozásban és raktározásban van a harmadik legnagyobb automatizációs potenciál a világon, mégis sok cég van még, amely nem szánta rá magát erre.

Már csak pár nap, és jön a Portfolio Smart Logistics konferenciája! Te már regisztráltál? Részletek itt:



Bár egyre több az automatizációs lehetőség, erre a logisztikai cégek többsége még nem nagyon szánta rá magát, a tanulmány szerint az okok között van, hogy nem lehet tudni, melyik technológiai újdonság lesz majd a befutó, az e-kereskedelem is szokatlanul erős versenyt generál, ráadásul az automatizációs fejlesztések sokkal hosszabb kifutásúak, mint amilyen hosszú szerződéseket jelenleg a szállítókkal kötnek a piacon.

A tanulmány szerint pedig pont a fent felsorolt három kihívásra jelenthetne megoldást az automatizáció. Számításaik szerint több mint 50 olyan technológia van, amelyek magasabb fokra tudnák kapcsolni az ellátási lánc automatizálását, ezen belül sok terület kapcsolódik a logisztikához. A problémát inkább az jelenti, hogy senki sem tudja biztosan, ezek közül melyik technológia lesz majd befutó, így a logisztikai cégek többsége kivár a befektetéssel.

Az iparág, ahol elfogyott a munkaerő, de csak döcögve jönnek a robotok
Klikk a képre!


A tanulmány megoldásra váró problémaként hozza fel a szerződések rövid voltát a logisztikai piacon. A legtöbb ilyen szerződés általában 3 évre szól, ami lényegesen rövidebb időtartam, mint a múltbéli szerződések esetében. A cégek a gyakori tendereztetéssel igyekeznek faragni a költségeken, ezzel együtt a rövidebb elköteleződés lehetőséget ad nekik gyorsabban reagálni az új vásárlói igényekre.

Mindez a logisztikai piacon tevékenykedő cégekre nagy nyomást helyez, mert nekik olyan fejlesztéseik vannak, amelyek hosszabb kifutásúak, így a rövid időtávra szóló szerződések nem kifizetődőek, főként a kezdeti magas fejlesztési költségek miatt. Mindez az automatizációs törekvésekre is rányomja a bélyegét.

A tanulmány szerint eltérő megoldásokat kell fontolóra venniük a cégeknek a szerint, hogy szerződéses logisztikában vagy csomaglogisztikában tevékenykednek.
  • Előbbi esetben az e-kereskedelem, a többcsatornás ellátási lánc és az új, automatizált technológiák előretörésével kell, hogy felvegye a versenyt. Mindezek persze új lehetőségeket is teremtenek a szektor számára. Az automatizálás például enyhítheti az egyre szűkülő munkaerőpiactól való függőséget, főleg olyan munkakörökben, amelyek a nagy forgási sebességű termékekre épülnek, pl. szortírozás, termékválogatás. Nem beszélve arról, hogy csúcsidőkben, mint amilyen a karácsonyi időszak is, jól tud jönni egy nagyobb fokú automatizáltság. Mindettől függetlenül a szerződések rövid időtartama a szektorban továbbra is nagy probléma, így a szerződéses logisztikai szolgáltatással foglalkozó cégeknek olyan megoldásokon kell gondolkodniuk, mint különféle ösztönzők biztosítása hosszabb szerződések esetén, illetve a szerződés idő előtti felbontás esetén különféle büntetések beiktatása.
  • A csomaglogisztikával foglalkozó cégek esetében az automatizálási igény és elvárás talán még erősebb az egyre növekvő kereslet, illetve a gyorsaság és megbízhatóság iránti igény növekedésével. A csomagszállító cégek számára a fejlődési irányt nagyban meghatározza a szállítandó csomagok mérete: sok szolgáltató a nagyobb csomagokra fókuszáló eszközökbe fektet, megint mások az e-kereskedelem és online vásárlás előretörésével inkább a kisebb csomagokra specializálódnak. Az automatizálás kérdése a csomagok szortírozásánál és elosztásánál vetődhet fel leginkább, de itt nagy kihívást is jelent, főként a könnyebb és nehezebb súlyú, illetve törékenyebb csomagok miatt.



Már csak pár nap, és jön a Portfolio Smart Logistics konferenciája! Te már regisztráltál? Részletek itt:

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Szerkesztő-újságíró
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium