Elképesztő, mi mindent veszünk meg az interneten, és ez csak a kezdet

2019. május 17. 15:19    
nyomtatás
 
Szinte már követhetetlen, milyen ütemet diktál az online vásárlás térnyerése, csak Magyarországon tavaly 425 milliárd forint volt a hazai e-kereskedelem forgalma, ami a jelenlegi becslések alapján 2020-ra 570 milliárd fölé emelkedhet. Szakács Norbert, az eMAG warehouse menedzsere szerint a vásárlások egyre inkább áthelyeződnek az online térbe, ahol a vásárlások jelentős részét már mobilról bonyolítjuk. A Portfolio-nak adott interjúban kitért arra is, milyen jövő elé néznek az online és fizikai boltok és szolgáltatók, és mi az,ami megoldást jelenthet az egyre égetőbb munkaerőhiányra.

Szakács Norbert, az eMAG warehouse menedzsere is előad a Portfolio jövő keddi Smart Logistics konferenciáján. Ne maradj le róla, részletek itt:




Elképesztő ütemet diktál az online vásárlás térnyerése a világban, gyakorlatilag alig találunk olyan fizikai jelenléttel bíró boltot vagy áruházat, amely ne kínálna online vásárlási lehetőséget is. Minek köszönhető ez a forradalom a vásárlásban?

Elképesztő, mi mindent veszünk meg az interneten, és ez csak a kezdetSzakács Norbert: A globális trendeknek megfelelően a magyar számok is jelentős növekedést mutatnak: 2018-ban 425 milliárd forint volt a hazai e-kereskedelem forgalma, ami a jelenlegi becslések alapján 2020-ra 570 milliárd fölé emelkedhet. Úgy látom, az, hogy a kis- és nagykereskedelmi vásárlások áthelyeződnek az online térbe egy öngerjesztő folyamat. Egyrészt a digitálisan érettebb generációk egyre idősebbek lesznek, egyre nő a vásárlóerejük, így egyre nagyobb hatással vannak a piacra. Ők már nem csak készségszinten kezelik a legmodernebb digitális eszközöket, de alapvetésnek is tekintik, hogy minden elérhető online. Másrészt a kínálat is felzárkózik, a piaci szereplők igyekeznek mindenhonnan átemelni az online vásárlást megkönnyítő innovációkat, bővítik az online elérhető termékek és szolgáltatások körét.

Régebben az emberek szerették megnézni/kipróbálni azt, amit megvesznek, ma pedig tucat számra rendelünk a netről mindenféle, akár háztartási/elektronikai eszközt is. Mi változott?

Sz. N.: Mondhatjuk, hogy a gyorsuló hétköznapok miatt az emberek időt próbálnak spórolni, hiszen ez is biztosan közrejátszik. De az igazság az, hogy a tájékozódás áttevődött a kipróbálásról az interneten elérhető - akár a kereskedők által megadott - információk, más vásárlók szöveges vagy videós beszámolóira. Kockázat nincs, hiszen, ha valaki végül mégsem elégedett a termékkel, törvény írja elő, hogy 14 napon belül minden kiskereskedő köteles visszavenni azt. Mi kitoltuk ezt a 14 napot 30-ra, néhány termék esetében pedig az akár többéves garancia is csökkenti a vásárlók bizonytalanságát.

Az idő ma már az egyik legfontosabb érték. Hogyan lehet a potenciális vásárlók számára lerövidíteni az online vásárlás időtartamát és az őket leginkább érdeklő fogyasztási cikkekkel megcélozni?

Sz. N.: Az online térben az egyik legfontosabb trend a perszonalizáció, ami nem korlátozódik kizárólag a személyre szabott üzenetek és ajánlatok kialakítására, hanem üzleti gyakorlat is egyben. Minden folyamatot úgy kell kialakítani, hogy ki tudjuk szolgálni a legkülönbözőbb ügyféligényeket is, a beérkező igények alapján pedig finomra hangoljuk a folyamatokat és így tovább. Például mobilos és desktop felületet, készpénzes és digitális fizetést, házhozszállítást és csomagpontos átvételt egyaránt biztosítani kell, ha szeretnénk megkönnyíteni a vásárlók életét.

Elképesztő, mi mindent veszünk meg az interneten, és ez csak a kezdet


Milyen digitális eszközön vásárolnak a legtöbben online boltokban? Milyen a mobilok előretörési aránya?

Sz. N.: A Médiahatóság által a közelmúltban publikált kutatás alapján a hazai, felnőttkorú lakosság esetében már jóval 80 százalék fölött van a mobiltelefon-penetráció, de a tablet is 30 százalék fölött jár és folyamatosan növekszik. Ezzel szemben a klasszikus PC-k visszaszorulóban vannak. Nagyságrendileg ugyanezeket a trendeket figyelhetjük meg az online vásárlások tekintetében is. A mobile first szemléletet már a legtöbb kereskedő elsajátította, a felhasználói igények alapján kialakított mobilapplikáció vagy reszponzív weboldal alapkövetelmény lett.

Fizikai boltban gyakoriak az áruhitelek. Ennek van létjogosultsága online vásárlás esetén is?

Sz. N.: A létjogosultsága régóta érezhető volt, de a technológiai és törvényi feltételek csak nem rég lettek adottak. 2018 nyarán indult el a stratégiai partnerségünk a finanszírozó partnerrel, aminek köszönhetően Magyarországon az elsők között vezettünk be olyan online áruhitelt, ahol a vásárlói hiteligénylés és finanszírozás is megtörténik, az igényléstől számított 24 órán belül. Az azóta leadott igénylések száma visszaigazolta, hogy érdemes volt ezt a lehetőséget is biztosítani a vásárlók számára.

Az online vásárlási tér kialakítása és fenntartása mellett legalább ekkora munka a megrendelések feldolgozása, raktározása, kiszállítása. Ezen a téren milyen kihívásokat és fejlődési területeket lát?

Sz. N.: A kihívás nagyságát mutatja, hogy jelenleg 12 ezer négyzetméteren, több, mint 140 ezer terméket raktározunk. A csúcsidőszakokat nem számítva napi 4000 rendelést (átlagosan 1,3 termék/rendelés) teljesítünk két munkanapon belül, négy nemzetközi szállítmányozási partner segítségével. A termékek száma növekedni, az elvárt kiszállítási idő pedig csökkenni fog a jövőben, miközben a vásárlók folyamatosan követni szeretnék a rendelésük állapotát. Erre a jelenlegi munkaerőhiányos környezetben leginkább az automatizáció jelenthet megoldást. Minden folyamatunkat igyekszünk a lehető leginkább sztenderdizálni, szoftveres segítséget igénybe venni, ahol lehet. Amit - pont a kihívások miatt - ritkábban említenek, az a visszárukezelés. Nálunk is ez a feladat igényli a legnagyobb csapatot, hiszen rengeteg energiába kerül az értékcsökkentett árukat visszavezetni az értékesítési láncba. Pedig már csak fenntarthatósági szempontok miatt is jó lenne, ha minél több iparági szereplőnél bevett gyakorlattá válna.

Elképesztő, mi mindent veszünk meg az interneten, és ez csak a kezdet


Szakács Norbert, az eMAG warehouse menedzsere is előad a Portfolio jövő keddi Smart Logistics konferenciáján. Ne maradj le róla, részletek itt:

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Szerkesztő-újságíró
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium