Kilenc tipp a karácsonyi kilók ellen

Webbeteg.hu
2016. december 24. 09:45    
nyomtatás
A hagyományos karácsonyi menü megterheli a gyomrodat, és mivel az ünnepek alatt csak pihensz, hamar felszedhetsz néhány kilót. A főétkezések közötti nassolásokat még nem is említettük...


Biztosan te is szeretnéd, ha az ünnepek után is beleférnél a kedvenc farmerodba. A táplálkozási szakértők szerint nem kell lemondanod a töltött káposztáról, a halászléről és a bejgliről sem. Jöjjön néhány tipp, mellyel elkerülheted a felesleges kilókat.

1. Mozogj!


Naponta legalább 30 percet tölts sportolással! Menj ki a szabadba, töltődj fel friss téli levegővel és napfénnyel!


2. Töltött káposzta helyett pulyka vagy hal


A töltött káposzta helyett, kerüljön valami más az asztalodra. Például aszaltszilvás-narancsos pulykasült, kemencében sült lazac, esetleg töltött pisztráng vagy fűszeres fogas. Ezek bőven tartalmaznak laktató fehérjét, zsírt viszont annál kevésbé. Ráadásul a halak gazdagok a szív- és érbarát omega-3-zsírsavban.


3. Fűszernövények


A gyógynövények éteri olaj tartalma gyulladásgátlóan és görcsoldóan hat, jó hatással van az emésztésedre. A fűszerek, mint például a kapor vagy a kömény, segít a szélszorulás, illetve puffadás okozta panaszaid enyhítésében.


4. Színes saláta és zöldségek


Fogyassz salátát és zöldséget, de egészségesen elkészítve: zsíros öntet nélkül, nagy adagokban a főfogás előtt felszolgálva. Adj hozzá összezúzott zöldségeket, párolt almás vöröskáposztát, valamint friss fűszerekből, gyógynövényekből és sovány tejből készült öntetet.


5. Ne tilts meg magadnak semmit!


Nem kell lemondanod az édességekről, csokikról, szaloncukorról, de fogyassz mértékkel. Ha csokit, vagy szaloncukrot vásárolsz, válaszd az étcsokisat (a sötétebb színűt), amiben több a kakaó, mely pozitívan befolyásolja a vérnyomásodat és az anyagcserédet.


6. Fahéjjal ízesíts!


A klasszikus karácsonyi fűszer remekül illik kekszekhez, desszertekhez, gyümölcsökhöz, kompótokhoz, sült almához, müzlikhez, sőt, vadhúsokhoz is. Serkenti az anyagcserédet, mérsékli a vércukor- és koleszterinszintedet.


7. Próbálj ki új desszerteket!


Kísérletezz új ízekkel: készíts vörös kását vaníliaszósszal, sült almát vagy gyümölcsszorbetet fahéjas joghurttal. Egy fűszeres túrós sajttál is lehet igazán ízletes. A sovány sajtok zsírszegények, és gazdagok kedvező hatású aminosavakban.


8. Törj diót!


A mogyoró, a dió, a földimogyoró és a mandula tele van olyan összetevőkkel, melyek védenek a szív- és érrendszeri megbetegedésektől. De figyelem: naponta elég egy maréknyi belőlük, ugyanis valóságos kalóriabombák.


9. Hidegvíz


A hideg ásványvíz növeli a tested energiaigényét, a szénsav csillapítja az éhségérzetet. A zöld teát vagy a fahéjas-karácsonyi teákat édesítőszerrel fogyaszd, ezek csaknem kielégítik az édesség iránti vágyadat.

KARCSÚ TIPPEK ADVENTRE

Finomságok a karácsonyi vásárról
Mielőtt dőzsölni kezdesz, számolj: 200g mandula 1206 kcalt (kilokalóriát) tartalmaz. Helyette egyél inkább sült gesztenyét (200g csak 426 kcal). Egy sültkolbász (200g) 600 kcal, egy sonka csak 240 kcal. Egy pohár forralt bor rummal 230 kcal, anélkül csak 185.

Édességek helyett gyümölcs

A különböző csokik, kekszek, édességek a karácsonyi asztal kellékei. Ám helyettesítheted őket gyümölccsel is: egy csokimikulás (150 gramm = 860 kcal) helyett 40 darab (!) mandarint (800 kcal) ehetsz meg. Érdemes kipróbálnod a kandírozott gyümölcsöket is (25g = 85 kcal, és semmi zsír).

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 
X
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
Prémium