Bomba meglepetés az Opelnél - Ez Magyarországot is érinti!

2017. november 9. 10:44  english version   
nyomtatás
 
Közel 100 napja vásárolta meg a francia PSA csoport az Opelt a General Motorstól, és végre elkészült az a terv is, hogy fogják szanálni a német autógyártót. A legrosszabb forgatókönyv, vagyis üzemek bezárása és alkalmazottak tömeges elbocsátása egyelőre lekerült az asztalról, a terv az, hogy megtartják az összes európai üzemet, végre Európán kívül is értékesíthet az Opel, és jönnek az új, elektromos modellek, például a teljesen elektromos Opel Corsa.

Portfolio Online Tőzsde - részvénykereskedés biztonságban: stabil, banki háttér, BEVA garancia

A terv részletei:
  • A szinergiahatásoknak köszönhetően az Opelnél 2020-ig évente 1,1, 2026-ig pedig évente 1,7 milliárd eurót spórolnak meg, ezzel minden egyes Opel előállítási költsége közel 700 euróval csökkenhet. Ez persze nem jelenti azt, hogy ennyivel olcsóbbak lesznek az Opel autói, de kétségtelenül lesz tér arra, hogy ennek a megtakarításnak egy részét átadják a fogyasztóknak, így az autóik versenyképesebbek lesznek. A cég mindent megtesz majd azért, hogy lefaragjanak a most még magas költségekből, a cél az, hogy a lehető legtöbb autót gyártsák közös platformon a Peugeut/Citroennel.
  • 2024-re minden európai Opel elektromos változatban, vagyis hibridként vagy teljesen elektromos autóként is elérhető lesz. Az Opel természetesen 2024 után is kínál majd belsőégésű motoros autókat.
  • Az Opelnél az összes európai üzemet megtartanák, és igyekeznek elkerülni az elbocsátásokat is (a közel 19 ezer németországi alkalmazottat 2018 végéig egyébként sem bocsáthatják el), de lesznek majd ajánlatok a kedvező feltételek mellett történő nyugdíjazásra, többek között ezzel csökkentenék a bérköltségeket.
  • Minden új modellt Rüsselsheimban terveznek majd meg, vagyis megtartják a dizájncentrumot. Amit már tudunk: 2018-ban érkezik a Combo, 2019-ben pedig az új Corsa, utóbbit teljesen elektromos autóként is gyártják majd.
  • Végre kieresztik az Opelt Európából: a márka egyik problémája az volt, hogy szűk volt azoknak a piacoknak a kör, ahol egyáltalán értékesíthetett, ez azonban változik, 2022-ig 20 új piacra vezetik be az Opel modelljeit, vizsgálják azt is, hogy a jövőben Opeleket értékesítsenek Brazíliában és Kínában is. A 2020-as évek közepére az Opel bevételének több mint 10 százaléka Európán kívülről érkezhet.
  • Három éven belül ismét nyereségessé tennék az Opelt, 2020-tól az operatív marzs 2,
  • 2026-tól pedig 6 százalékra emelkedhet.


Az átalakításokra nagy szükség van, mert mint ahogy Carlos Tavares, a PSA konszern vezérigazgatója elmondta, drámai helyzetben van az Opel, így nem szabad több időt elvesztegetni. Többek között azzal indokolta drámai mondandóját a PSA első embere, hogy az Opel jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy a 2021-re vonatkozó károsanyagkibocsátási szabályokat (flottaszinten 95g/km) betartsa, emiatt masszív büntetésekre számíthat, ha nem történik változás az Opelnél, ráadásul pont tegnap hirdetett újabb, 2030-ra vonatkozó szigorítást a károsanyag-kobocstásban az Európai Bizottság, annak végképp nem tudna megfelelni a német gyártó. Tavares azzal is riogatott, hogy ha nem történnek érdemi lépések az Opelnél, akkor népszerűtlen intézkedésektől sem retten meg a menedzsment, de a folyamat végén az Opel egy egézséges cégként, megerősödve kerülhet ki. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a PSA rövid pórázon tartaná az Opelt, a német vállalatot továbbra is a saját menedzsmentje irányítja majd.

Az Opel 1929-től 2017-ig a General Motors tulajdonában volt, augusztus elsejével a francia PSA konszern vette át a közel 38 ezer alkalmazottat foglalkoztató német céget, amely 1999 óta minden évben veszteséges volt. A cégnek Magyarországon, Szentgotthárdon is van üzeme, az eddig megjelent tervek alapján a magyar üzem jövője sincs veszélyben.

Címlapkép: Shutterstock

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



MINDEN, AMI BEFEKTETÉS ÉS KERESKEDÉS
Feliratkozom a Portfolio Trader hírlevélre
FELIRATKOZOM
Tematikus cikk

Nem érdemes várni a tartozások kezelésével (x)

A vállalatok számára kihívást jelentenek a késve rendezett számlák. 

Tuti tippek a karácsonyi nagytakarításhoz! (x)

Hogy gyors és stresszmentes legyen. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
1
Prémium