Jön a Tesla-adó

2017. október 13. 12:57    
nyomtatás
 
A norvág kormány a Tesla és egyéb elektromos autók vásárlásához nyújtott bőséges adókedvezmények megkurtítását tervezi, amelyek jelentős mértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a skandináv országban a legnagyobb az elektromos autók aránya a világon a teljes személyautóflottát tekintve. A norvég média által "Tesla adónak" nevezett tervezett változtatások célja az olyan luxusmodellek támogatásának és értékesítésének korlátozása, mint a Tesla Model X.

Az e-mobilitásról is szó lesz a Portfolio Energy Investment Forum 2017 konferencián. Még nem késő regisztrálni.


Kereskedés Tesla-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

A 2018-as költségvetési törvény tervezetének részeként a jobboldali norvég kormány által beterjesztett elképzelések elsősorban a nagyobb, két tonnát meghaladó tömegű járművekre vonatkoznának. Tervei megvalósításához a kisebbségi kormánynak az ellenzéki pártok támogatását is el kell nyernie.

A változtatások a nagyobb járművek regisztrációs adó alóli felmentését, illetve céges autók adókedvezményeit érintik majd, ami a nagyobb elektromos autók fogyasztói árának érdemi emelkedését eredményezheti.
A norvég médiában megjelent becslések szerint a lépés önmagában mintegy 70 ezer norvég koronával, vagyis 8850 dollárral emelheti meg a Tesla Model X norvégiai kiskereskedelmi árát.


A nagy elektromos autók éppúgy igénybe veszik az utakat, mint a hagyományos autók - fogalmazott Vidar Helgesen környezetvédelmi miniszter a Reuters beszámolója szerint. A tárca arra is felhívta a figyelmet, hogy a nagyvonalú norvég kedvezményeket eredetileg sokkal inkább a kis méretű, hazai gyártású elektromos autók gyártásának és használatának támogatására vezették be, mintsem a nagyméretű külföldi luxusmodellekre gondolva, amelyeket egyébként is a még norvég viszonylatban is gazdagabbnak számító vásárlók veszik elsősorban.

A törvénytervezet azzal érvel, hogy az elektromos autók még az adókedvezmények tervezett csökkentése után is jelentős előnyöket kínálnak majd a fosszilis üzemanyaggal futó járművekkel szemben. Erre, elsősorban a szinte karbonsemleges üzemelésre tekintettel, továbbra is több, az elektromos autók terjedését támogató elem marad a rendszerben, például az áfakedvezmény.

A 2016-ban Norvégiában értékesített új autóknak 29 százaléka, vagyis közel harmada teljesen elektromos vagy hibrid hajtású volt a Nemzetközi Energiaügynökség adatai szerint ezzel pedig messze megelőzi az ilyen tekintetben második helyezett Hollandiát (6,4%) és Svédországot (3,4%). Az idei év pedig szintén ígéretesen alakul, legalábbis például a Tesla számára, amelynek értékesítései a norvég piacon 2017 első kilenc hónapjában csaknem 90 százalékkal, 4717 darabra emelkedtek a tavalyi hasonló időszakban elért 2500 darabról. Ugyanakkor egyéb gyártók, például a Nissan és a Volkswagen elektromos autó értékesítései is bővülnek.

Címlapkép: shutterstock

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium