mkb fintechlab design summit
Bank

Az online bűnözés már sokkal nagyobb probléma, mint a fizikális rablás

Portfolio
A digitalizáció sok szempontból paradigmaváltást jelent a pénzügyi piacon: ma már az online scamek jelentik a legnagyobb veszélyt az ügyfél pénzére, nem a fizikai rablások, a leghatékonyabb marketingeszközök most már digitálisak, hiszen a fiatal generációk az újabb technológiák korai adapterei, a fintechek pedig csökkentik a banki marzsokat, bizonyos szolgáltatásokat pedig teljesen újra kell tervezni – hangzott el mindez az MKB Fintechlab Design Summit eseményén.

Az eseményen beszélt többek közt Karol Sadaji, a Revolut country managere is, aki úgy véli, hogy a fintechek abban is különböznek a hagyományos bankoktól, hogy nem kell a stakeholdereknek minden negyedévben profitot termelnie, ez több mozgásteret ad nekik például innováció terén.

A szakember kiemelte: 3,4 milliárd okostelefon van a világon, a munkaerőpiac 30%-át már az ezredfordulós generáció adja, akik a technológiai megoldások korai adapterei. Ha új terméket tervezünk, most már nem érdemes elsősorban a 60+-os generációra célozni.

Sadaji nem kímélte a bankokat: úgy véli, az inkumbens pénzintézetek drágák, kényelmetlenek és sunyik lehetnek. A fintechek ezzel szemben csökkenték például a devizaváltási spreadekek, lehet náluk ingyenesen devizákat váltani és ingyenesen lehet költeni is – ezek mind fontos tényezők egy globalizálódó világban. 

Ma már a legnagyobb kockázat, ha a pénzünkkel bánunk nem az, hogy ne raboljanak ki fizikálisan, hanem az, hogy ne verjenek át, ha online vásárolunk – emelte ki a Revolut menedzsere. Erre például jó megoldást kínálnak a virtuális kártyák, amelyek többnyire nem elérhetők a hagyományos bankoknál. Azt is látod, hogy mennyit költesz a legtöbb fintech appjain keresztül, így ha netán átverés áldozata leszel, azonnal tudsz reagálni. Kényelmes is lehet a szolgáltatás: a Revolut biztosítási szolgáltatása például automatikusan rákérdez, ha külföldön járunk, hogy akarunk-e utasbiztosítást.

Henrik Hagedorn, az N26 stratégiai designere a cég stratégiai design rendszeréről elmondta, hogy az egész azért indult el, mert látták, hogy a bankok ügyfélinterfészei gyengék, egy olyan bankot akartak építeni, melyet szeretnek használni az ügyfelek.

Az N26 digitális eszközöket használ a termék felhasználóinak visszajelzésének méréséhez, ez az Experience Metrics Framework névre hallgat. Ez többek közt azt is méri, hogy hány ügyfél éri el a megtakarítási céljait. A UX metrikával lehet mérni az ügyfél elégedettségét és a vállalat egészségi állapotát is.

A címlapképen Livits Réka (Visualive.eu) spontán, helyszíni grafikája látható. Fotó: Portfolio

donaldtrump
ott_one_2019_1500x844
horvátország
seychelle szigetek strandoló lány
szakács étterem restaurant
cimlap_rossz
budapest lánchíd_getty
20191130_141657
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A legjobb karácsonyi ajándék
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Értékpapír üzletkötő

Értékpapír üzletkötő
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. április 7.
Portfolio-MAGE Járműipar 2020
Május 6-án indul az új Takarékbank