mkb fintechlab design summit
Bank

Az online bűnözés már sokkal nagyobb probléma, mint a fizikális rablás

Portfolio
A digitalizáció sok szempontból paradigmaváltást jelent a pénzügyi piacon: ma már az online scamek jelentik a legnagyobb veszélyt az ügyfél pénzére, nem a fizikai rablások, a leghatékonyabb marketingeszközök most már digitálisak, hiszen a fiatal generációk az újabb technológiák korai adapterei, a fintechek pedig csökkentik a banki marzsokat, bizonyos szolgáltatásokat pedig teljesen újra kell tervezni – hangzott el mindez az MKB Fintechlab Design Summit eseményén.

Az eseményen beszélt többek közt Karol Sadaji, a Revolut country managere is, aki úgy véli, hogy a fintechek abban is különböznek a hagyományos bankoktól, hogy nem kell a stakeholdereknek minden negyedévben profitot termelnie, ez több mozgásteret ad nekik például innováció terén.

A szakember kiemelte: 3,4 milliárd okostelefon van a világon, a munkaerőpiac 30%-át már az ezredfordulós generáció adja, akik a technológiai megoldások korai adapterei. Ha új terméket tervezünk, most már nem érdemes elsősorban a 60+-os generációra célozni.

Sadaji nem kímélte a bankokat: úgy véli, az inkumbens pénzintézetek drágák, kényelmetlenek és sunyik lehetnek. A fintechek ezzel szemben csökkenték például a devizaváltási spreadekek, lehet náluk ingyenesen devizákat váltani és ingyenesen lehet költeni is – ezek mind fontos tényezők egy globalizálódó világban. 

Ma már a legnagyobb kockázat, ha a pénzünkkel bánunk nem az, hogy ne raboljanak ki fizikálisan, hanem az, hogy ne verjenek át, ha online vásárolunk – emelte ki a Revolut menedzsere. Erre például jó megoldást kínálnak a virtuális kártyák, amelyek többnyire nem elérhetők a hagyományos bankoknál. Azt is látod, hogy mennyit költesz a legtöbb fintech appjain keresztül, így ha netán átverés áldozata leszel, azonnal tudsz reagálni. Kényelmes is lehet a szolgáltatás: a Revolut biztosítási szolgáltatása például automatikusan rákérdez, ha külföldön járunk, hogy akarunk-e utasbiztosítást.

Henrik Hagedorn, az N26 stratégiai designere a cég stratégiai design rendszeréről elmondta, hogy az egész azért indult el, mert látták, hogy a bankok ügyfélinterfészei gyengék, egy olyan bankot akartak építeni, melyet szeretnek használni az ügyfelek.

Az N26 digitális eszközöket használ a termék felhasználóinak visszajelzésének méréséhez, ez az Experience Metrics Framework névre hallgat. Ez többek közt azt is méri, hogy hány ügyfél éri el a megtakarítási céljait. A UX metrikával lehet mérni az ügyfél elégedettségét és a vállalat egészségi állapotát is.

A címlapképen Livits Réka (Visualive.eu) spontán, helyszíni grafikája látható. Fotó: Portfolio

magyareuró200122
FrankfurtiTőzsde
végítéletórája
fertozes
paks
terézváros
Népszerű
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
Egészségügy másképpen
Amerikai, nyugat-európai kórházi ellátás, havi 7875 Ft-tól
A tőzsdei könyv
Az alapoktól a trendkövető kereskedési stratégiákig kísér a könyv.
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Értékesítési vezető

Értékesítési vezető

Szerkesztő - újságíró

Szerkesztő - újságíró

Event Driven Equity Analyst

Event Driven Equity Analyst

Szakmai asszisztens

Szakmai asszisztens

Privát banki tanácsadó

Privát banki tanácsadó
2020. február 27.
Építőipar 2020
2020. március 3.
Agrárium 2020
2020. március 5.
Biztosítás 2020
2020. március 10.
Investment, Wealth and Savings (IWS) 2020
Levágja a botrány után a vezetői juttatásokat a Wells Fargo