fiokiugyfelek
Bank

Hazaküldött dolgozók, fiók előtti várakozás: új életet hozott a bankoknál a koronavírus

Portfolio
Több hazai bank is bezárta néhány fiókját és új fióklátogatási szabályokat vezetett be a héten a koronavírus-járvány miatt. Van bank, ahol a dolgozók többsége már otthonról dolgozik, köztük a call center dolgozóinak jelentős része is, máshol veszélyességi pótlékot kapnak a személyes munkavégzésre kötelezett munkatársak. Az ügyfeleket mindegyikük a digitális csatornák használatára kéri a fióklátogatás helyett. Hétvégi cikkünkben öt nagybank válaszolt az e témákban feltett kérdéseinkre, most pedig további kettő, a Takarékbank és a Raiffeisen válaszát mutatjuk be.

Az OTP, az Erste, a K&H, az MKB és a Budapest Bank válaszai itt olvashatók:

Hány fiókját zárta be ideiglenesen a bank a koronavírus-járvány miatt, és melyek ezek?

Takarékbank: A Takarékbank tisztában van vele, hogy a kórházak, a közművek, az élelmiszerboltok és a patikák mellett a pénzintézeteknek is helyt kell állniuk a legnehezebb időszakokban is. Mindent meg is tesz ezért. A Takarékbank naponta vizsgálja bankfiókjai és ATM-ei forgalmát, szükség esetén soron kívül intézkedik az automaták töltéséről. A jelenlegi értékelés szerint az ellátásbiztonság hosszú távon fenntartható. A Takarékbank a járvány miatt egyetlen fiókját sem zárta be. Azoknál a bankfiókoknál, amelyek olyan kereskedelmi egységekben találhatóak, amelyekre érvényes a 15 órai kötelező zárás, ott alkalmazkodunk ehhez az időponthoz. Az egyéb, technikai okokból történő esetleges zárásokról előre tájékoztatja ügyfeleit a bank a honlapján.

Raiffeisen: Jelenleg csak két, egymástól kb. 2 percnyi távolságra lévő fiókot vontunk össze, az budapesti Árkád bevásárlóközpontban lévő fiók ügyfeleit a néhány száz méterre találhatóSugár bevásárlóközpontban található fiókunkban szolgáljuk ki.

Mely szempontok alapján választották ki azokat a fiókokat, amelyek működését felfüggesztették?

Takarékbank a járvány miatt egyetlen fiókját sem zárta be, a Raiffeisen esetében kapacitásszervezés, illetve földrajzi elhelyezkedés az indok - a fenti esetben gyakorlatilag nincs érdemi távolság a két fiók között.

Bevezettek-e bármilyen korlátozást a fiókokban egy időpontban tartózkodó ügyfelek számát illetően? Ha igen, mi ez pontosan?

Takarékbank: az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, amennyi éppen ügyet intéz. A döntést már a múlt csütörtöki nyugdíjfizetési nap előtt meghozta a bank az idős ügyfelei védelmében. A bank emellett növelte a takarítások, a munkavégzéshez használt és egyéb felületek fertőtlenítésének gyakoriságát. A bank plexilapokat is rendelt, hogy ezekkel is elválasszák az ügyfeleket és a fióki dolgozókat az ügyintézéskor. A plexiket a jövő héten szerelik fel a fiókokban. A dolgozók emellett védőfelszerelést is kapnak.

Raiffeisen: szintén csak annyian tartózkodhatnak a fiókokban egyszerre, ahány ügyintézői munkaállomás működik. Az érkező ügyfeleinknek segítünk az irányításban, a sorszámok kiadásában. A visszajelzések szerint az ügyfelek megértően fogadják az intézkedést. Ügyfeleinket több csatornán is felkérték arra, hogy lehetőleg az online vagy a telefonos ügyintézést vegyék igénybe.

Összes banki alkalmazottjuk hány százaléka dolgozik home office-ban a koronavírus-járvány jelenlegi szakaszában?

Takarékbank annyit árult el, hogy minden munkavállalójának lehetővé tette a távmunkát, akinek erre adottak a technikai feltételei és a munkaköre lehetővé tesz a távmunkát. A Raiffeisennél  a központi munkatársak nagy többsége home-officeban dolgozik. Akiknek üzemeltetési vagy egyéb okok miatt a székházakban kell dolgozni, azok számára természetesen biztosítják a higiéniás és megelőzési feltételeket a biztonságos munkavégzéshez.

Melyek azok a legtipikusabb pozíciók, amelyek nem láthatók el home office-ból vagy amelyek home office-a nem megoldott bankjuknál?

A Takarékbank szerint a legtipikusabb az ügyfélkiszolgálás, valamint egyes háttérfolyamatok és IT-rendszerek üzemszerű biztosítása.

Megoldott-e a call center dolgozók home office-ból történő munkavégzése bankjuknál? E dolgozók hányad része dolgozik otthonról?

A Takarékbanknál ez részben megoldott. Akiknél nem, ott a Call Centerben dolgozókat csoportokra osztották, a csoportok fizikailag elkülönülten dolgoznak. A Raiffeisennél is kiépültek ilyen típusú lehetőségek az elmúlt napokban. A Call Centerben is nagy figyelmet fordítunk a védekezésre és a megelőzésre.

A címlapkép forrása: Getty Images. 

Ez a magyar boltok nagy trükkje: erre érdemes figyelni
moszkva_voros_ter_shutter
koronavírus coronavirus virus
Drámai fordulat Amerikában - Sokan már a következő válságra készülnek?
szíria háború
shanghaikina
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. május 19.
Portfolio HR Revolution 2020
2020. május 21.
FM & Office 2020
2020. május 21.
Future City 2020
2020. június 2.
Smart Logistics 2020
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Infostart.hu

Elemző / Vezető elemző

Elemző / Vezető elemző
Online kurzus
Akár 100 000 Ft-al elkezdhető, hosszú távú megtakarítási módszer.
A tőzsdei könyv
Útmutató, amely piaci pánikok esetén is használható.
15 tőzsdei összeomlást okozott a Bank of America, most megfizeti az árát