Előfizetői tartalom

Hasít az online kereskedelem Magyarországon, ám egy nehezen elérhető csoport hatalmas lehetőséget szalaszt el

Portfolio
A magyarok egyre inkább megtalálják az online vásárlás helyét az életükben, vagyis az impulzusszerű vásárlásokat egyre inkább felváltják a digitális bevásárló körutak. A Mastercard Fizetési Élmény Riportjából kiderül, hogy az e-kereskedelemben rejlő hatalmas potenciál kiaknázása érdekében a fizetési ökoszisztéma szolgáltatóinak érdemes a long-tail kereskedőkre fókuszálniuk. További tanulság a kisebb e-kereskedők számára, hogy a kártyás fizetési lehetőség nem csupán egy fizetési módozat, hanem bizalomépítő jelleggel is bír.

A Fizetési Élmény Riport friss eredményeiről tart előadást Mondovics Péter a Portfolio október 6-ai Banking Technology konferenciáján. Regisztráció itt!

Digitális bevásárló körutak az ágyból

A pandémia hatására egyre többen fordultak az online vásárlásokhoz, amely először az impulzusvásárlások növekedéséhez vezetett. Ezt mutatja, hogy az emberek egészen szokatlan helyekről rendeltek online, például a vécéről vagy a munkahelyükről. 2022-ben egyedül az ágyból indított vásárlások aránya nőtt, ami azt jelenti, hogy az online vásárlás megfelelő élethelyzetet talált magának. Az online vásárlás ráadásul már nem korlátozódik egy-két termékre, egyre többen intéznek el a bankkártyájukkal nagyobb lélegzetvételű bevásárlásokat, vagyis sokan már kész digitális bevásárló körutakra is vállalkoznak.

A Mastercard felmérése alapján az online vásárlások gyakorisága nem változott érdemben a három év alatt: a válaszadók 2/3-a nyilatkozott úgy, hogy legalább kéthetente vásárol az interneten. Emellett azonban a GKI Digital mérése alapján az egy főre eső éves rendelési gyakoriság a járvány előtti 12-13 alkalomról 2021 végére 19-20-ra emelkedett.

A két szám együtt azt jelenti, hogy habár nem ülünk le gyakrabban vásárolni, egy alkalommal többet rendelünk, a legtöbbet műszaki cikkeket, játékokat és ruhákat.

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés