Portfolio signature

Óriási a tét, a bankok bevételeinek fele múlik az alig ismert modellen

Portfolio
A beágyazott pénzügyi szektor tavaly kezdett el igazán impozáns eredményeket felmutatni. A McKinsey felmérése szerint a beágyazott pénzügyi szolgáltatásokból 2021-ben összesen 20 milliárd dollár bevétele származott a cégeknek, amely várhatóan három-öt éven belül megduplázódhat. A tanácsadó cég szerint az óriási potenciál ellenére még mindig nagyon kevesen vannak tisztában azzal, mit is takar valójában az új modell. Cikkünkben bemutatjuk, milyen szereplők állnak a beágyazott pénzügyi szolgáltatások mögött, és mire számíthatunk rövid távon ezen a területen.

Mit jelent beágyazott pénzügy?

A modell lényege, hogy egyre több vállalat akar saját szolgáltatásához kapcsolva pénzügyi termékeket is értékesíteni. A vállalatok – az online kereskedőktől, az autógyártókon át, a telekommunikációs cégekig – mind arra törekednek, hogy a pénzügy szolgáltatásokat a saját ökoszisztémájukba illesztve, súrlódásmentessé tegyék a vásárlási élményt, és ezáltal extra jövedelemre tegyenek szert. A megváltozott fogyasztói szokások ráadásul egyre inkább megkövetelik azt, hogy a digitális szolgáltatások bárhol és bármikor elérhetőek legyenek. A megoldás – amit az angol nyelvű sajtó embedded finance-nek hív – rendkívül kényelmes, hiszen a tranzakció pénzügyi része ugyanazon az ismert felületen megy végbe, ahol a szolgáltatás többi része is.

Egy platform – legyen az webshop vagy közösségi oldal – felületébe ágyazott pénzügyi szolgáltatás működtetésébe általában három szereplő vesz részt:

  • a fogyasztókkal közvetlenül is kapcsolatban álló vállalat, vagyis a forgalmazó;
  • a technológiát biztosító fintechek;
  • és a sor végén a tőkét és a pénzügyi termékekkel kapcsolatos adminisztrációt biztosító bankok.  

A beágyazott pénzügyek forgalmazói

Egy forgalmazóként működő nem pénzügyi cég számára a beágyazott finanszírozás lehetőséget kínál az ügyfélélmény javítására és új bevételi forrás megteremtésére anélkül, hogy a bank működtetésével járó általános költségeket viselnie kellene. A pénzügyi terméket a szolgáltatók olyan digitális felületekbe integrálják, amelyekkel a felhasználók napi szinten kapcsolatba lépnek,

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés