iroda koronavírus_mti
Befektetés

Munkába járás a koronavírus árnyékában: így indul újra az élet a magyar alapkezelőknél

Budapest újranyitásával mostanra az egész országban elindult a koronavírus miatti lezárásokat követő újrakezdés, ezzel egyidejűleg pedig az irodákba való fokozatos visszatérés is. A hazai alapkezelők többsége is kidolgozta már a visszatérésre vonatkozó szabályokat, van, ahol már hétfőn az irodában kezdődött a munka. Körbekérdeztünk a piacon, hány emberrel és milyen formában indul újra az irodai munkavégzés a befektetési piacon, melyek a home office-szal kapcsolatos tapasztalatok és fennmarad-e az otthoni munkavégzés lehetősége a koronavírust követően is.

A legtöbb alapkezelőnél már megvan a visszatérés időpontja

A körkérdéseinkre választ adó alapkezelők többségégnél már megszületett a döntés arról, mikor tervezik az otthoni munkavégzésből az irodákba terelni a dolgozókat:

  • Az Accorde Alapkezelő azt válaszolta, hogy a kormány által korábban bevezetett szigorú járványügyi intézkedések enyhítésével és a korlátozások feloldásával párhuzamosan kidolgozták a normál működésbe való visszatérés menetrendjét a jövőre vonatkozóan.  Továbbra is kollégáik egészségének megóvása a legfontosabb, ezért a home office feloldását és az irodai munkavégzés lehetőségét a járványügyi helyzet alakulásától teszik függővé. Mostani helyzetértékelésük szerint egyelőre nem tervezik a home office feloldását és az irodába való visszatérést – tudtuk meg.
  • Az Aegon Alapkezelőtől azt a választ kaptuk, hogy meg fogják teremteni a lehetőségét, hogy aki szeretne, vagy a munkája miatt szükséges, akkor biztonságosan tudjon dolgozni az irodából. Ez a teljes létszám 25%-a alatt fog maradni várhatóan. Előre láthatóan júniustól lesz lehetősége a kollégák egy részének visszatérni az irodába.
  • A Budapest Alapkezelőnél azt válaszolták, a visszatérés pontos menetrendje, illetve az alkalmazandó preventív eszközök bevezetésének kialakítása folyamatban van, valamint a részletek kidolgozása zajlik. A visszatérés kialakításánál több szempontot is figyelembe vesznek, a legfontosabb pedig munkatársaik egészségének megőrzése.

  • A CIB Alapkezelőtől megtudtuk, hogy kialakítás alatt van a visszatérésre vonatkozó tervük, igyekeznek megtalálni a lehető legjobb megoldást, figyelembe véve számos szempontot, természetesen a kormányzati intézkedéseket is. A székházakba való visszatérés mindenképpen korlátozott létszámban történik majd, hogy folyamatosan biztosítani tudják a minimum 2 méteres távolságtartást a kollégák között – ez szerencsére a bankfiókokban azok kialakítása miatt nem jelent akadályt – írták.
  • A Dialóg Alapkezelőnél jövő héttől indul újra az élet az irodában, de limitálva lesz az irodában egyszerre tartózkodó emberek száma.
  • A Diófa Alapkezelő közlése szerint szerencsés helyzetben vannak, mert nagyon gyorsan és jól át tudtak állni a home office munkavégzésre. A korlátozások hétvégi feloldásával a cég munkatársai a hétfői nappal visszatértek az irodába. Természetesen rugalmasan kezelik a visszaállást, aki gyermekeivel van otthon vagy veszélyeztetett személlyel (idősek stb.) él egy háztartásban, azoknak továbbra is biztosítják a home office-t. Az irodába bejáró munkatársaknak ‘carpool’ járatokat szerveznek, illetve parkolóhelyet biztosítanak, hogy minél többen mellőzni tudják a tömegközlekedési eszközök használatát.
  • Az Equilor Befektetési Zrt-nél jelenleg nem általános home office munkavégzés folyik, tekintettel arra, hogy az nem minden munkakörben megoldható, ugyanakkor az elmúlt időszakban a home office munkavégzés lehetőségét a lehető legtöbb pozícióban lehetővé tették, az irodai munkavégzés esetében pedig az összes lehetséges óvintézkedést megtették a munkatársak egészségének megóvása érdekében. A home office munkavégzés teljes feloldását tervezik, a konkrét intézkedéseket és időpontját azonban a munkatársaik kiskorú gyermekeinek elhelyezésének módja és ideje határozza meg, vagyis attól függ, hogy a bölcsődés, óvodás korú, valamint az alsó tagozatos gyermekek mikortól és milyen intézményrendszerekben kaphatnak napközbeni felügyeletet, beleértve a nyári táborokat is.

  • Az Erste Alapkezelőben megszületett a döntés, hogy amennyiben addig kormányzati szigorítás nem történik, akkor június hónaptól három elkülönített munkarendben részben feloldásra kerül a home office. Az Erste Alapkezelőnek Budapesten van a székhelye, vidéki irodája nincsen, így a feloldás egységesen június 2-án lép hatályba.
  • A Generali Alapkezelő kérdésünkre azt válaszolta, hogy a fokozatos visszaállás („Beck to New normal”) júniusban fog elkezdődni, az új szabályozás kidolgozása folyamatban van.
  • A Hold Alapkezelőtől megtudtuk, hogy folyamatosan figyelik a koronavírussal kapcsolatos korlátozásokra vonatkozó szabályokat, de a döntést nem feltétlenül azzal összefüggésben hozzák meg. A home office társaságuknál jól, stabilan működik. A home Office feloldása folyamatosan napirenden van, azonban ameddig az iskolai tanítás nem megoldott, tehát a családosok munkába járása nem lehet zavartalan, addig fenntartják a HO intézményét. Az esetleges „lazításokról” későbbiekben nyár elején döntenek. Biztonsági előírások betartása mellett most is bejárhatnak a kollégák, de ez a kollégák és területi vezetőjük közötti megállapodás függvénye.
  • A K&H Bank a járvány mielőbbi megfékezése érdekében döntött úgy, hogy minden olyan munkatárs, akinek munkaköre és munkaeszköze megengedi, otthonról végezze munkáját. Mivel a technikai feltételek korábban is adottak voltak, a járvány megjelenése előtt is saját kérésükre munkatársaik dolgozhattak hetente egy napot otthonról, és mert időben elkezdték a felkészülést  a hosszantartó otthoni munkavégzésre, az átállás zökkenőmentes volt. A koronavírus járvány ideje alatt a K&H Bank összes lakossági fiókja nyitva tartott. Ebben az időszakban a központi területek minden funkciója maximálisan működött, és mintegy 3000 munkavállaló teljes mértékben online, otthonról végezte a munkáját.
  • Az MKB-nál a home office lehetősége a „nyitás” után is változatlanul elérhető lesz a munkatársaknak – mondták. Hozzátették, hogy az MKB Bank a jelenlegi egészségügyi helyzetet jóval megelőzően, 3 évvel ezelőtt megkezdte a rugalmas munkavégzési feltételek szisztematikus bevezetését a csoport egészében. Mivel az otthon munkavégzés hatékonynak bizonyult, sőt újabb értékes gyakorlati tapasztalatokat is szereztek az elmúlt időszakban, a home office irányított rendszerben történő alkalmazását a jövőben is fenntartják – tették hozzá.

A fokozatos, kiscsoportos visszatérésre voksol a többség

A válaszok alapján kirajzolódik, hogy az alapkezelők többsége a fokozatos visszatérés elvét tartja szem előtt, elsősorban kisebb, egymást váltó csoportokban:

  • Accorde: A normál működésbe való visszatérés több szakaszban fog megvalósulni. Az első fázisban a kollégák csak egy kis része fog az irodában dolgozni az előírt higiéniai szabályok szigorú betartása mellett. Azon kollégák esetében, ahol üzletileg nem indokolt az irodába való visszatérés, továbbra is preferált az otthoni munkavégzés.
  • Aegon: Nem siettetik a teljes visszatérést. Lépésről lépésre szeretnének haladni, figyelemmel követve a fejleményeket. Így továbbra is lesz lehetőségük a kollégáiknak home office-ból dolgozni.
  • Dialóg: Csökkentett létszámmal indulnak, mindegyik osztályról 1-2 ember lesz, a többiek továbbra is home office-ban fognak dolgozni, 2 hetes cserével. A későbbiekben amennyiben lehet, tovább bővítik majd az egyszerre benn lévő emberek számát, de elsődleges a biztonság.
  • Diófa: Folyamatos visszaállást terveznek. A fő szempont munkatársaik biztonsága és egészsége. Aki teheti, azt várják az irodában, amit teljes mértékben felkészítettek a biztonságos és higiéniás munkavégzésre, de lesz lehetőség továbbra is otthoni munkavégzésre.
  • Equilor: A koronavírus-járványt megelőző munkarendre való visszaállás idejét a munkatársak kiskorú gyermekeinek elhelyezésével kapcsolatban hozott hatósági intézkedések határozzák meg, vagyis a jelenleg alkalmazott, osztott otthoni és irodai jelenlétet addig kívánják fenntartani, amíg ez a kérdéskör megnyugtatóan megoldásra nem kerül.
  • Az Erste Alapkezelőben júniustól a kialakított három csoport egymást váltva, egy hetet tölthet majd az irodában és ezt követően két hetet home office-ban. Amennyiben egyéb kormányzati szigorítás nem következik be augusztus hónapig, akkor 2 munkarendre áll át a működés, ugyanúgy egy hetes váltásban és szeptembertől kezdődhet a korábban megszokott munkavégzés. Emellett a társaság nem írja elő kötelező jelleggel az irodában történő munkavégzést és különös figyelmet szentel azon munkavállalókra, akiknek gyermekeik elhelyezése és taníttatása nehézségeket okoz.
  • Generali: Nincs konkrét terv, de minden bizonnyal heti 1-3 nap javasolt home office lesz az új standard, munkakörtől függően.
  • Hold: Terveik szerint a jövőben, koronavírustól függetlenül is lesz lehetőség HO-ból történő munkavégzésre. Ez a múltban is így volt, a változás talán annyi lesz, hogy a munkavállalók és területi vezetők a tapasztalatok alapján jobban merik majd alkalmazni a HO intézményét. 
  • K&H: A korlátozások enyhítését követően vidéken május 2. hetétől a vállalati üzleti központok és biztosítói képviseleti irodák, majd Budapesten és Pest megyében május 19,. kedd óta dolgoznak az irodákban, osztott csoportokban. A K&H dolgozói ezen munkahelyeikre fokozatosan térnek vissza, a közösségi távolságtartás szabályait a munkavégzés során messzemenőkig betartva.

Az irodák fertőtlenítésére már felkészültek

A munkába járás beindulásával párhuzamosan minden cég meghozta a szükséges intézkedéseket ahhoz, hogy az irodák, közösségi terek a lehető legkisebb kockázatot hordozzák egészségügyi szempontból. Ehhez természetesen a dolgozók konstruktív hozzáállására is szükség van:

  • Accorde: Az irodába visszatérő kollégák biztonsága érdekében számos intézkedést vezettek be: rendszeres fertőtlenítő takarítások, kézfertőtlenítők kihelyezése több helyiségben, szükséges védőeszközök beszerzése és kiosztása (maszk, gumikesztyű), digitális csatornák használata a kommunikációban, irodai étkezési lehetőség biztosítása a nyilvános helyek elkerülése érdekében.
  • Aegon: A következő napokat a pontos részletek kidolgozásával töltik, de a fertőtlenítés, a higiénia és a megfelelő távolságtartás van a fókuszban az újranyitás kapcsán.
  • CIB: Számos biztonsági intézkedést fognak bevezetni a kollégák egészségvédelme érdekében, melyeket a bankfiókokban már a járványhelyzet eleje óta alkalmaznak.
  • A Diófa az irodaházában már előzetesen kihelyezett kézfertőtlenítőket, tájékoztató padlómatricákat és táblákat, amik a biztonságos és higiéniás szabályok betartására hívják fel a figyelmet. A recepciónál védőplexit tettek ki, illetve természetesen mindenki számára elérhetőek szájmaszkok, amiket az új szabályok szerint a közösségi terekben viselni kell. Ahol szükséges volt, az ülésrendet is módosították a minimum 1,5 méteres távolság betartásának érdekében.
  • Az Equilor Befektetési Zrt. a koronavírus-járvány kezdetétől különböző intézkedéseket vezetett be az irodai munkavégzéssel kapcsolatban, amelyek a munkatársak és az ügyfelek biztonságát, egészségvédelmét szolgálják. Ezek az intézkedések a hatósági enyhítéseket követően is érvényben maradnak mindaddig, amíg a járványveszély teljesen el nem múlik: „Telekocsis” rendszerű irodába jutás, naponta több alkalommal fertőtlenítés az iroda területén, kézfertőtlenítő biztosítása, arcmaszk minden kollégának.
  • Erste: A munkavállalóknak az iroda asztaluknál nem kell majd maszkot viselniük, viszont továbbra is be kell tartaniuk a korábban meghatározott higiéniás előírásokat, valamint a közösségi terekben, liftek használata során és az épület egyéb területein kötelező maszk használat lesz érvényben.
  • Generali: Csökkentett létszámban térnek vissza a kollégák (25 majd 50%) és korlátozzák a külsősök belépését. Emellett kiemelt figyelmet fordítanak az épületek fertőtlenítésére és a munkatársak egészségének védelmére.
  • Hold: Ezzel kapcsolatos döntés még folyamatban van. A maszk, kézfertőtlenítő használata már most eldőltnek látszik, és terveik szerint az irodák újranyitása után is lesznek egy irodatérbe beengedhető munkavállalók számában korlátozások. Azaz átmenetileg teljes létszámban továbbra sem lehet majd az irodában tartózkodni.
  • K&H: Fenntartják a helyes egészségügyi gyakorlataikat, pl. a gyakori kézmosást és a fizikai kapcsolat kerülését. A munkavégzés során a lehetséges óvintézkedéseket kollégáik egészségének védelmében minden esetben megteszik, és a koronavírus rizikófaktorai által érintett dolgozóiknak folyamatos távmunka lehetőséget biztosítják.
  • MKB: Az összes előírt egészségügyi megelőző intézkedést fenntartják, így például az irodákban kizárólag az elvárt távolságtartás mellett dolgozhatnak a munkatársak, a közös helyiségeket, felületeket fokozottan takarítják.

Egy biztos: hatékony az otthoni munkavégzés

Amire rávilágított ez az egész, korántsem szokványos helyzet, egyértelműen az, hogy az otthoni munkavégzés is tud legalább olyan hatékony lenni, mint az irodai. A hazai alapkezelők többsége legalábbis ezt tapasztalja:

  • Accorde: A rendkívüli helyzetekre jó előre elkészített és begyakorolt forgatókönyveknek köszönhetően operációjuk a megváltozott környezetben is zökkenőmentesen, teljes intenzitással működött – írták.
  • Az Aegon Alapkezelő már az első héten teljes létszámmal át tudott állni a home office-ra. Kisebb döccenők természetesen előfordulnak, de összességében elmondható, hogy minden kollégájuk teljes mértékben el tudja látni a feladatát – tudtuk meg.
  • A Budapest Alapkezelő azt írta, összességében elmondható, hogy a kollégáik zavartalanul tudják ellátni a feladataikat otthonról, a munkavégzés hatékonysága nem csökkent, sőt, azt tapasztalták, hogy sok feladat hatékonyabban végezhető otthoni környezetben.

  • CIB: A home office-t szerencsére zökkenőmentesen sikerült bevezetniük, és tapasztalataik szerint az otthoni munkavégzés pont olyan hatékony, mint az irodai.
  • A Dialógnál azt tapasztalták, minden rendben volt, igaz, náluk eddig is mindenkinek volt távelérése, és ez már korábban is működött, így szerencsére nem okozott meglepetést, fennakadást a mostani helyzet. Ami eltérést tapasztaltak, az inkább az egyének egyedi otthoni helyzete volt (pl: digitális oktatás miatt a többgyerekes szülőkre otthon több teher hárult), de szerencsére ez sem okozott gondot.
  • Diófa: Az otthoni munkavégzésre való átállást gyorsan és hatékonyan megtették, azonban természetesen akadtak kihívások. Az aláírások, dokumentumkezelés online térbe helyezése pluszidőt vett igénybe, de nagyon büszkék a munkatársaikra, mert mindenki lelkiismeretesen, a maximumot nyújtva végezte a munkáját és gyorsan megoldást találtak minden kihívásra.
  • Equilor: Az otthoni munkavégzés során szerzett tapasztatok egyértelműen igazolták, hogy mind a szervezet, mind az eszközállomány felkészült és biztosítja a teljes körű üzletmenetet. A hatékonyság szempontjából kizárólag az ügyfélkiszolgálás területén, illetve a papíralapú adminisztráció (iratelőkészítés, nyomtatás, postázás, iktatás, borítékolás, stb.)  kapcsán tapasztalták, hogy az irodai és az otthoni munkavégzés nem egyenértékű.
  • Az Erste Alapkezelő a kezdetektől sikeresen tudott alkalmazkodni a teljes home office-ban történő üzemeléshez köszönhetően a korábbi évek üzletmenet-folytonossági tesztjeinek és a korábban bevezetett IT megoldásainak, ennek köszönhetően az otthonról történő munkavégzés hatékonysága közel azonos szinten maradt a korábban irodában végezett munkáéval - írták.
  • Generali: Alapvetően zökkenőmentesen zajlódott az átállás, kisebb problémák adódtak csak, melyek semmilyen kockázatot nem jelentettek az üzletmenet folytonosságára. Gyorsabb döntéshozatal és hatékonyabb értekezlet-kezelés a tapasztalat, de még szükséges mindenkinek tanulni az új működési módot.
  • Hold: Nagyon pozitív tapasztalataik vannak a hatékonyság és üzletfolytonosság kapcsán. Lényegében teljesen zökkenőmentesen sikerült az átállás. Bizonyos megbeszélések munkacsoportok közös munkájában okozott az elején nehézséget a HO, de ezeken különböző meeting megoldások használatával túl tudtak lépni. 
  • K&H: A dolgozók jól fogadták a változást, rugalmasan alkalmazkodtak a megváltozott körülményekhez, és bebizonyosodott, hogy nagyarányú otthoni munkavégzés mellett is jól és hatékonyan tudnak működni – közölték kérdésünkre.
  • Az MKB Csoport az elmúlt években kiemelt hangsúlyt helyezett a rugalmas munkaszervezési formák bevezetésére, melynek eredményeként gyorsan és zökkenőmentesen tudott a szervezet alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Kifejezetten jó tapasztalataik vannak – írták.
  • OTP: Az elmúlt hetekben rengeteg olyan értékes tapasztalatot gyűjtöttek, amelyek hosszú távon hatással lesznek a mindennapi munkavégzésre az OTP Bankban. Igen komoly teljesítménynek tartják, hogy extrém rövid idő alatt a bank munkatársainak nagy része át tudott állni az otthoni munkavégzésre. Ebben nem kis szerepe van az OTP dolgozóinak: fegyelmezetten és odaadással dolgozik mindenki. A gyors átállásban nagy előnyt jelentett az is, hogy az OTP informatikai rendszereit eddig is folyamatosan fejlesztették, korszerű IT-megoldásaik miatt már eleve rendelkezésre álltak az online munkavégzés biztonságos feltételei, így  rendszereik különösebb fejlesztés nélkül is bírják a nagyobb létszámú otthoni munkavégzésből adódó terhelést is. A helytállásért köszönet illeti a hálózatban, a központban és a külföldön dolgozókat is – válaszolták.

Maradhat a home office hosszabb távon is

Mivel jól vizsgázott a home office intézménye, ezért a legtöbb szolgáltatónál vizsgálják annak lehetőségét, hogyan tudják ezt a jövőben a mindennapi munkavégzésé részévé tenni:

  • Az Accorde-tól azt a választ kaptuk, hogy az adott terület vezetőjével előzetesen egyeztetve a járvány előtt is volt lehetőség otthoni munkavégzésre.
  • Az Aegonnál várhatóan hosszú távon is bővíteni fogják a home office intézményét.
  • A Budapest Alapkezelőnél az elmúlt időszakban fontos, több területen is kifejezetten pozitív tapasztalatokat szereztek a home office-szal kapcsolatban, így ezeket mindenképpen kiértékelik majd, hogy az alapján fontolják meg a lehetőségeket.
  • A CIB-nél bíznak benne, hogy tovább tudják majd vinni a járványhelyzet után is a közeljövőben kialakított mértékben és ütemezésben az otthoni munkavégzést, valamint a jövőben is adott marad a lehetőség, hogy ne csak a székházaikban dolgozó kollégák, de a fióki kollégák is tudjanak otthonról dolgozni hosszú távon is.
  • A Dialóg arra mutatott rá, hogy eddig is volt távelérés, kvázi home office, így ezután is lesz. Ahogy ők fogalmaztak, ez a XXI. században azért már elég alap, főleg a kisgyerekes anyáknak, többgyerekes családoknál. Az alapkezelő eddig is nagyon rugalmasan állt ehhez a kérdéshez, nem csináltak problémát belőle, ha valakinek otthonról kellett dolgoznia.
  • Diófától azt válaszolták, hogy a Covid-19 következtében elrendelt home office időszak megerősítette, hogy a Diófa sikeresen és hatékonyan tud akár mindenkire kiterjedő otthoni munkavégzésből is működni, ezért vizsgálják, hogy a jövőben a – munkatársak részére korlátozottan eddig is elérhető – home office munkavégzés milyen módon bővíthető tovább.
  • Az Equilor Befektetési Zrt. speciális tevékenységéből adódóan hatékonyabb és gördülékenyebb az üzletmenet a munkavállalók irodai jelenlétével, így általánosságban nem tervezik a home office intézményesített bevezetését, azonban az otthoni munkavégzés általános és tartós kipróbálása, valamint a megszerzett tapasztalatok biztosítják azt, hogy indokolt és szükséges esetekben – akár munkáltatói, akár munkavállalói igény felmerülése esetén – a későbbiekben is alkalmazzák a távmunkát. Az ügyfelekkel történő kapcsolattartás, a pénzkezelés és a pénzáramok biztosítása, valamint egyes adminisztratív (papírmunkát igénylő) feladatok esetében a távmunka nem megoldható, így ezeken a területeken nem tervezik a home office fenntartását, azonban az elmélyülést igénylő (pl. elemzés), illetve projekt jellegű feladatok, valamint az operatív területek esetében (folyamat kialakítás, szabályozás, ellenőrzés) eseti jelleggel számolnak az otthoni munkavégzés lehetőségével - írják.
  • A járvány végeztével az Erste Alapkezelő operatív irányítása összegzi a járvány során szerzett tapasztalatokat, amit megosztva a vezetőséggel döntenek majd a jövőbeni munkavégzés rendjéről, de nem elképzelhetetlen, hogy a home office intézményét gyakrabban és nagyon hatékonysággal alkalmazza majd, mivel ennek technikai feltételei adottak.
  • Generalinál nincs konkrét terv, de minden bizonnyal heti 1-3 nap javasolt home office lesz az új standard munkakörtől függően.
  • A Holdnál elmondták, társaságuknál koronavírus előtt is létezett a HO intézménye, még ha nem is rendszeresített formában. Terveik szerint a jövőben rendszeresített formában akár hetente több napot is lehet majd otthonról dolgozni, de erről tényleges döntés még nem született. 
  • Az MKB azt írta, hogy a digitális és rugalmas működés fenntarthatóan hatékony megoldás a bank életében. A munkavállalók nagyon megszerették a lehetőséget, vezetői és kommunikáció témájú oktatásokkal támogatják jelenleg és a jövőben is a még hatékonyabb otthoni munkavégzést.
  • Egy dolgot mindenképp le kell szögezni – írja az OTP: az irodaházakra a jövőben is szükség lesz, de belső kialakításukra, a közösségi helyek berendezésére mindenképp hatással lesznek a most szerzett tapasztalatok. A veszélyhelyzet elrendelése az OTP Bank által a Madarász Viktor utcában épített új irodaház építését kis részben befolyásolta, csupán néhány plusz biztonsági óvintézkedést kellett életbe léptetni.

Címlapkép: MTI Fotó/Kovács Tamás

Találd meg a neked való befektetési alapot!
maszk koronavírus medence
traders
olaj szénhidrogén
koronavirus helyreallitasi alap unios koltsegvetes ursula von der leyen200527
helyreallitasi alap ursula von der leyen orban viktor200527
Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2020. május 27.
Ingatlanpiac: Bérlők vs. Bérbeadók - Itt az újranyitás!?
2020. május 28.
Megfizethető lakhatás és kormányzati tervek
2020. május 28.
Vírusválság: veszít vagy nyer a magyar agrárium?
2020. június 3.
Financial and Corporate IT: Digital UX a bankoknál
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Infostart.hu

Kutató / Junior kutató

Kutató / Junior kutató
Online előadás
Részvények, devizák, indexek és árupiacok elemzése, ötletelés.
Online előadás
Bolyongás a külföldi részvények között. Ötletek, praktikák.
GettyImages-a0022-000113