Előfizetői tartalom

Rekordokat döntöttek a magyar életbiztosítások a víruskrízis alatt, de felütötte a fejét néhány aggasztó furcsaság

Bár sokan az életbiztosítási piac visszaesésétől tartottak a koronavírus-krízis miatt, ez úgy tűnik, nemhogy elmaradt, de 2020 második negyedévében rekordmagasra ugrott az életbiztosítások új értékesítése Magyarországon. Az online eladás is felzárkózott az offline mellé, és úgy tudjuk, sok kockázati terméket kereső ügyfelet pedig sikerült átforgatni nagyobb jutalékterhelésű megtakarítási életbiztosításokba. A megugrott értékesítéssel együtt számos érdekes anomália is felütötte a fejét: jelentős összegek vándoroltak például ázsiai részvényalapokba, ami - ahogy az előző válságból is megtanultuk - nem feltétlenül a legprudensebb választás egy lakossági öngondoskodó ügyfél számára.

Életbiztosításokat márpedig nem lehet online eladni – nagyjából ez volt a sztenderd kifogás a biztosítók részéről, amiért egészen a koronavírus-válságig nem láthattunk nagyobb fokú digitalizációt a szektorban. Aztán az országos házikarantén alatt mégis egy pillanat alatt átállt online értékesítésre szinte a teljes magyar biztosítási piac, a digitális eladással...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés