Portfolio signature

Füstbe mennek a dohánycégek? - Így hatott a koronavírus a dohányiparra

A dohányzás az utóbbi évtizedekben egyre inkább visszaszorulóban van, a leszokást különböző programok, és az országok egyre keményebb adózási szabályai is segítették. A dohányipari vállalatok a volumencsökkenést folyamatos áremelésekkel próbálják ellensúlyozni, amellyel egyelőre sikeresen kerekednek felül a negatív trendeken, és emelkedő profitról és enyhén emelkedő árbevételről számolnak be. A koronavírus járvány kitörése kiváló ok lehetett volna az elsősorban a tüdőt károsító vírus miatt a leszokásra, ám mégis, ezzel ellentétes folyamatok zajlanak le. Világszerte, az otthonaikba bezárt emberek a szorongás, az unalom, a stressz és társadalmi elszigeteltség miatt többet dohányoznak, ezért a dohánycégeknek is jól megy. Megnéztük, hogy befektetésként hogy néznek ki a dohányipari vállalatok részvényei.

A Globaldata legfrissebb várakozása szerint 2020-ban 651 milliárd dollár bevételt érhetnek el a dohányipari vállalatok a 2019-es 707 milliárd dollárhoz képest, vagyis 8 százalékkal csökkenhet idén a szektor vállalatainak bevétele, mivel a járvány miatt többen hagyják abba a dohányzást. A filteres cigaretta a legnagyobb forgalmú dohánytermék, ennek az eladásai 11 százalékkal csökkenhet idén, ám még ennél is nagyobb visszaesés várható a vágott dohány piacán, ahol 13 százalékos csökkenést valószínűsítenek. A hagyományos megoldások mellett a dohánycégek új technológiák piacra dobásával és terjesztésével próbálkoznak, melyet a piacon próbálnak a dohányzás egészségesebb alternatívájaként pozícionálni. A Philip Morris IQOS technológiáját mostanra világszerte közel 16,5 millió fogyasztó használja napi szinten, idén közel 28 százalékkal nőtt az eladott mennyiség, míg a British American Tobacco első féléves jelentéséből kiderült, hogy a vállalat hasonló termékét már 11,6 millióan használták, és év/év alapon közel 30 százalékos növekedést ért el.

Az elmúlt hetekben a Philip Morris, az Imperial Brands és az Altria is megemelték értékesítési és profitcéljaikat, mivel a szektor a vártnál jobban teljesített, főleg az Egyesült Államokban és Európában, az egyik legnagyobb szereplő, az Imperial szerint a pandémia és a lezárások több lehetőséget adott az embereknek a dohányzásra. 

Összességében elmondhatjuk, hogy a hagyományos dohánytermékek piaca folyamatosan zsugorodik, míg az új technológiák, bár alacsony bázisról, de gyorsan terjednek.

Miről szól még a cikk?

  • Megnéztük, milyen hatása volt a koronavírusnak a cigarettafogyasztásra.
  • Három fontos dohányipari szereplőt vizsgáltunk meg különböző szempontokból.
  • Megnéztük, mennyire sikeres a cégek tőkeallokációja, milyen készpénztermeléssel rendelkeznek, mik a trendek a különböző piacokon.
  • Megvizsgáltuk az idei eredményeiket, a menedzsment várakozását és az elemzők előrejelzéseit, technikai elemzést készítettünk a cégekről

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés