Portfolio signature

Füstbe mennek a dohánycégek? - Így hatott a koronavírus a dohányiparra

A dohányzás az utóbbi évtizedekben egyre inkább visszaszorulóban van, a leszokást különböző programok, és az országok egyre keményebb adózási szabályai is segítették. A dohányipari vállalatok a volumencsökkenést folyamatos áremelésekkel próbálják ellensúlyozni, amellyel egyelőre sikeresen kerekednek felül a negatív trendeken, és emelkedő profitról és enyhén emelkedő árbevételről számolnak be. A koronavírus járvány kitörése kiváló ok lehetett volna az elsősorban a tüdőt károsító vírus miatt a leszokásra, ám mégis, ezzel ellentétes folyamatok zajlanak le. Világszerte, az otthonaikba bezárt emberek a szorongás, az unalom, a stressz és társadalmi elszigeteltség miatt többet dohányoznak, ezért a dohánycégeknek is jól megy. Megnéztük, hogy befektetésként hogy néznek ki a dohányipari vállalatok részvényei.

A Globaldata legfrissebb várakozása szerint 2020-ban 651 milliárd dollár bevételt érhetnek el a dohányipari vállalatok a 2019-es 707 milliárd dollárhoz képest, vagyis 8 százalékkal csökkenhet idén a szektor vállalatainak bevétele, mivel a járvány miatt többen hagyják abba a dohányzást. A filteres cigaretta a legnagyobb forgalmú dohánytermék, ennek az eladásai 11 százalékkal csökkenhet idén, ám még ennél is nagyobb visszaesés várható a vágott dohány piacán, ahol 13 százalékos csökkenést valószínűsítenek. A hagyományos megoldások mellett a dohánycégek új technológiák piacra dobásával és terjesztésével próbálkoznak, melyet a piacon próbálnak a dohányzás egészségesebb alternatívájaként pozícionálni. A Philip Morris IQOS technológiáját mostanra világszerte közel 16,5 millió fogyasztó használja napi szinten, idén közel 28 százalékkal nőtt az eladott mennyiség, míg a British American Tobacco első féléves jelentéséből kiderült, hogy a vállalat hasonló termékét már 11,6 millióan használták, és év/év alapon közel 30 százalékos növekedést ért el.

Az elmúlt hetekben a Philip Morris, az Imperial Brands és az Altria is megemelték értékesítési és profitcéljaikat, mivel a szektor a vártnál jobban teljesített, főleg az Egyesült Államokban és Európában, az egyik legnagyobb szereplő, az Imperial szerint a pandémia és a lezárások több lehetőséget adott az embereknek a dohányzásra. 

Összességében elmondhatjuk, hogy a hagyományos dohánytermékek piaca folyamatosan zsugorodik, míg az új technológiák, bár alacsony bázisról, de gyorsan terjednek.

Miről szól még a cikk?

  • Megnéztük, milyen hatása volt a koronavírusnak a cigarettafogyasztásra.
  • Három fontos dohányipari szereplőt vizsgáltunk meg különböző szempontokból.
  • Megnéztük, mennyire sikeres a cégek tőkeallokációja, milyen készpénztermeléssel rendelkeznek, mik a trendek a különböző piacokon.
  • Megvizsgáltuk az idei eredményeiket, a menedzsment várakozását és az elemzők előrejelzéseit, technikai elemzést készítettünk a cégekről

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva! További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés