Tőzsdei bevezetése óta a leggyengébb eredményéről jelentett a német autógyártó, de már látják a fényt az alagút végén
A Porsche AG a 2022-es szeptemberi tőzsdei bevezetés óta a leggyengébb negyedéves profitot jelentette, amelyet a modellváltások és a kínai piac gyenge kereslete nehezített. A Volkswagen AG leányvállalata szerint az üzemi eredmény 30 százalékos csökkenéssel 1,28 milliárd euróra esett vissza, ami részben a kínai vásárlók visszafogottságának és az Egyesült Államokban tapasztalt vámkezelési problémáknak tudható be.
A vállalat az év elejét mélypontként kezelte, de abban bízik a vezetőség, hogy a négy megújított modell – köztük az elektromos Macan és Cayenne SUV-k – lendületet adnak a cégnek a második félévtől kezdődően. Lutz Meschke pénzügyi igazgató szerint ezeknek a frissítéseknek köszönhetően a vállalat jelentős előrelépést fog tenni.
A Porsche hozama 14,2 százalékra csökkent, ami elmarad a vállalat által előre jelzett 15-17 százalékos éves céltól.
A csalódást keltő számok ellenére a zuffenhauseni székhelyű autógyártó továbbra is kitart amellett, hogy az éves bevétel elérheti a 42 milliárd eurót.
Az új Panamera és Taycan modellek piacra dobása, valamint a digitális termékekbe történő jelentős beruházások szintén nyomást gyakoroltak az eredményekre. Különösen a Porsche legnagyobb piacán, Kínában tapasztalták az eladások jelentős visszaesését. A keleti nagyhatalomban az első negyedévben a kiszállítások 24 százalékkal csökkentek. Stephen Reitman elemző a Bloombergnek kiemelte, hogy több bizonyítékot kellene látni arra vonatkozóan, hogy a menedzsment képes stabilizálni a vállalat helyzetét Kínában és hatékonyan kezelni a folyamatokat.
Címlapkép forrása: Getty Images
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ