Összességében 3,1 százalékkal több, 2,1 millió autót adott el a konszern világszerte, a márkák és a régiók között azonban jelentős volt az eltérés az eladások alakulásában.
Örömteli, hogy a vállalat legnagyobb piacán, Kínában újra nőttek az eladások, ott 7,6 százalékkal több, 694 ezer autó talált gazdára, Nyugat-Európában 0,7 százalékkal kevesebb, 790 ezer autót adtak el, a legnagyobb növekedés Dél-Amerikában (+14,4%) volt, a legnagyobb visszaesés pedig Ázsiában (-16%).
Végre magára talált a Volkswagen márka, a január-március időszakban 5,7 százalékkal 1,08 millió darabra nőttek az eladások, Skodából 5,2 százalékkal többet, 221 ezer darabot adtak el. A prémium és luxusmárkáknak nem ment túl jól, Audiból 4,5 százalékkal kevesebbet, 397 ezer darabot adtak el, a Porsche eladása 3,9 százalékkal, a a Betleyé 28,7 százalékkal csökkent, a Lamborghini eladások stagnáltak.
A konszern elektromosautó-eladásai világszerte 3,3 százalékkal 136 400-ra csökkentek, ezen belül az egyes piacokon viszont rendkívül hektikusan alakultak a számok: a legnagyobb piacon, Európában 24,3 százalékkal 74,4 ezerre zuhant az értékesítés, az Egyesült Államokban 16,2 százalékkal csökkent az értékesítés, Kínában viszont közel duplájára, 41 ezer darabra nőtt az eladás. Az elektromos autókon belül az egyes márkák közül a Volkswagennél 2,6 százalék volt a visszaesés, a Skodánál viszont 12,3 százalék volt a növekedés, egészen drámai számok vannak viszont a Porschénél, ott 53 százalékkal kevesebb, csupán 4300 autót adtak el a negyedévben.
A Volkswagen befektetői alapvetően örülnek a globális értékesítés emelkedésének, az elmúlt napok esése után ma 1,2 százalékot emelkedett a Volkswagen árfolyama.
Címlapkép forrása: Lars Penning/picture alliance via Getty Images