Előfizetői tartalom

Két oldalról szorítva - ahogy egy CBA franchise tag látja

Portfolio
A hazai árképzési technikákat, a fogyasztói árak változásának hátterét kutatta a portfolio.hu, melyben egy fontos láncszem a kiskereskedelmi üzletláncok, egységek árpolitikája. A CBA franchise rendszer egyik tagjának boltvezető-tulajdonosával, Pallag Gyulával készítettünk interjút, melyben arról kérdeztük, hogy mi határozza meg az egyes termékek árát a polcokon, milyen tényezőket vesz figyelembe az árak meghatározásánál, illetve a Magyar Nemzeti Bank, mint az árstabilitásért küzdő szervezet eszközeivel milyen mértékben és hol képes ebbe a rendszerbe beavatkozni. A makói üzlettulajdonos válaszaiból az derül ki, hogy a kiskereskedelmi szektor igen kompetitív, a mammut szereplők (Tesco, Auchan, Cora stb.) árpolitikája pedig annak ellenére, hogy az erőfölénnyel való visszaélést szankcionálja a versenytörvény, nagyban hat a piac többi szereplőjére - minimálisra csökkentve a helyi kisvállalkozók által elérhető nyereséget.

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy az interjúban elhangzó vélemény személyes, nem tükrözheti a CBA hivatalos álláspontját. Árpolitikájuk kialakításánál melyek a legfontosabb feltételek, melyeket figyelembe vesznek? Mi határozza meg az áremelő vagy árcsökkentő lépéseket? P. Gy. Az üzletben meghatározott árak egy részét a franchise központ adja, többnyire ezeket...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés

 
Kedves Olvasónk!

A Portfolio híreinek, elemzéseinek többségét előfizetés nélkül olvashatod. Ez azért van így, mert a hirdetések jelentik szerkesztőségünk legfontosabb bevételi forrását. A célunk az, hogy ez hosszú távon is így maradjon.

Kérünk, ne használj adblockert, és olvasd tovább a Portfolio-t!