budapest közlekedés autó dízel kitiltás
Gazdaság

Javaslat érkezett a környezetvédőktől: már jövőre elkezdődne a régi dízelautók kitiltása Budapestről

Portfolio
Karácsony Gergely főpolgármester a napokban megígérte, hogy még idén céldátumot fogalmaznak meg a régi dízelautók Budapestről történő kitiltásáról, a Levegő Munkacsoport erre reagálva levelében azt szorgalmazza, hogy már jövőre kezdjék el a kitiltást.
Erről a témáról is szó lesz a Portfolio szeptember 9-ei Sustainable World konferenciáján. Regisztráció itt!

Mint arról korábban beszámoltunk, konkrét céldátumot terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé a dízelautók forgalmának tilalmáról Karácsony Gergely. Ezt jelentette ki a főpolgármester, amikor a Greenpeace Magyarország átnyújtotta neki a 45 000 ember által aláírt petíciót, amely a dízelautók kitiltását követeli.

Helyesli a Levegő Munkacsoport, hogy a főpolgármester még ebben az évben konkrét céldátumot terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé a dízelautók forgalmának tilalmáról Budapesten. Ez felelne meg a nemzetközi tendenciáknak, hiszen már csaknem 300 európai városban hoztak létre ún. alacsony kibocsátási övezeteket, ahol csak meghatározott környezetvédelmi követelményeket teljesítő járművekkel lehet közlekedni - jegyzik meg a közleményükben. Egy reprezentatív közvélemény-kutatás szerint az európai lakosság nagy többsége, ezen belül a magyarok 76 százaléka ért egyet egy ilyen intézkedéssel.

A Levegő Munkacsoport azt javasolja, hogy 2022 júliusától kezdve több éven át fokozatosan vezessék be a korlátozást

– először a védett övezetekben, majd a Nagykörút és a Budai körút által határolt területen, végül pedig úgy, hogy a főváros területén 2024-ben csak Euro 4-esnél, 2026-ban pedig csak Euro 5-ösnél jobb besorolású dízelautókkal lehessen közlekedni.

A helyi lakosok 2022 júliusáig regisztrált autói átmenetileg mentesülnének a korlátozás alól.

„A kormány a Levegő Munkacsoportnak írt levelében már korábban megerősítette, hogy hasznosnak tartaná az alacsony kibocsátási övezetek bevezetését, sőt már 2013-ban részletes útmutatót tett közzé arról, hogy az önkormányzatok miként vezethetnek be ilyen övezeteket. Az intézkedés nagymértékben elősegítené a kormány Klíma- és Természetvédelmi Akciótervének megvalósítását is, amely egyebek mellett kimondja: »Nem leszünk Európa roncstemetője, a szennyező autók behozatalát szigorúan korlátozzuk.«” – állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

A civil szervezet javaslata tulajdonképpen azt jelenti, hogy 2024-től a 15 évesnél idősebb dízelautók nem közlekedhetnek Budapesten, majd 2 évvel később már a 11 évnél idősebbek sem.

Erről a témáról is szó lesz a Portfolio szeptember 9-ei Sustainable World konferenciáján. Regisztráció itt!

A címlapkép forrása: Getty Images.

GettyImages-1211246431 (5)
forintbankjegy10ezershutter-20170816
vakcina koronavírus oltás
maszk tengerpart nyaralás getty stock

Kiszámoló Zöld lakáshitel

Az MNB októbertől úgynevezett zöld lakáshitelt vezet be 200 milliárd forint kerettel, 25 évig fix, maximum 2,5%-os...

Friss hírek TÖBB FRISS HÍR
2021.09.07
Sustainable World 2021
2021.09.21
Hiventures - Portfolio Vállalati Tőkefinanszírozás 2021
2021.09.08
Business and Finance Summit 2021 - CFO of the year
2021.09.15
Property Investment Forum 2021
Portfolio hírlevél
Ne maradjon le a friss hírekről!
Iratkozzon fel megújult, mobilbarát
hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Infostart.hu
Online előadás
Piaci trendek, fordulók azonosítása
Könyv
Alapmű mindenkinek, akit érdekel a tőzsde világa.
GettyImages-1234229385