Előfizetői tartalom

Finomhangolás vár még a hulladékkoncesszióra

Bár számos kritika előzte meg a hulladékkoncesszió július 1-i elindulását, és az első hét után is bőven érkeztek észrevételek a rendszerre, a lakosság és az intézményi szereplők nem tapasztaltak változást a szemétszállításban. Kisebb szereplők részéről fogalmazódott meg, hogy a fémhulladékok átvétele akadályokba ütközik, mert sok helyen még nem sikerült szerződést kötnie a MOHU Mol Hulladékgazdálkodási Zrt.-nek bizonyos szereplőkkel. Egyes sajtóbeszámolók szerint az autóbontók egy része pedig azt állította, hogy az új alvállalkozói megállapodást nem is tudja elfogadni. Ugyanakkor a MOHU hangsúlyozza, az országos igényeket már most lefedte, több mint 100 fémhulladék telephellyel rendelkező kereskedővel már megegyeztek, továbbiakkal pedig tárgyalnak. A cég szerint országos rendszerről van szó, amelyben az induláskor tapasztalt fennakadások áthidalhatók. A koncessziós társaság teljesen új szemlélettel, már anyagáramok szerint veszi át az egyes hulladékokat, állítják, a rendszer hatékonyabb lesz a visszanyerés és az újrahasznosítás szempontjából.

Az autóbontás és így a használt alkatrészek kibontása is bekerült a hulladékkoncesszió alá, ami miatt sok műhely panaszkodott arra a sajtóban, hogy az új rendszer ellehetetleníti a működését, mivel a július 1-től elindult új rendszerben túl költségessé vált számára a működés. Az autóbontók piaca elég sajátságos: ugyan a roncsok valóban hulladéknak tekinthetők...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés