Teljes piac
Idén májusban 912 ezer új autót adtak el az Európai Unióban, 3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Azonban a májusi visszaeséssel együtt is 4,6 százalékkal nőtt az év első 5 hónapjában az eladás, 4,6 millió új autót adtak el.

A magyar piacon 5,7 százalékkal 9531 darabra nőtt az eladás májusban, az év első 5 hónapjában 9,5 százalékkal több új autó talált gazdára, összesen 51611 darab. Az eladott autók közel fele, 47 százaléka volt hibrid, 30 százaléka benzines, 11 százaléka dízel, 7,3 százaléka pedig elektromos. Az elektromos autók eladása közel másfélszeresére nőtt, ezzel az EU-ban nálunk volt az egyik legnagyobb a növekedés a tisztán elektromos hajtású autók eladásában, a növekedés az idén februártól igényelhető állami támogatásnak köszönhető.

Márkák
A nagy autógyártó csoportok közül csak a Toyota és a Volkswagen tudta növelni a részesedését, piaci részesedést vesztett a Renault, a Hyundai és a BMW is, utóbbi eladásait főként a MINI összezuhanása okozta, ott nagyrészt modellváltások magyarázzák a gyenge teljesítményt.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja jelenleg 2490 forint, ami augusztus 13-tól 2990 forintra emelkedik. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29845 forint, így tehát még jobban megéri éves előfizetésre váltani. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!