Kiderült, hogy a gigantikus osztalékon felül fizet-e extra osztalékot az OTP
Közzétette a közgyűlési napirendi pontjait az OTP, az április 26-i eseményen többek között az osztalékról is döntenek a részvényesek.
Közzétette a közgyűlési napirendi pontjait az OTP, az április 26-i eseményen többek között az osztalékról is döntenek a részvényesek.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből többek között kiderült, hogy Európában még mindig a benzines autók a legnépszerűbbek, és ha a dízeles autókat is hozzáadjuk, akkor minden második eladott autó tisztán belsőégésű motoros. Minden nyolcadik eladott autó elektromos, ebben nincs változás az egy évvel korábbihoz képest, vagyis nem emelkedett a részesedésük, Dániában, Svédországban és Hollandiában magas a tisztán elektromos autók aránya az eladásokban, a régiónkban, Horvátországban, Csehországban vagy Szlovákiában viszont alig adnak el elektromos autót.
Az elektromos autókra való átállás útja igencsak göröngyös, és nem olyan sima, mint ahogy azt mondjuk a klímavédők elképzelték. A "hagyományos" autógyártóknak nem érdeke a gyors átállás (ha egyáltalán), jó pénzt keresnek a belsőégésű motoros autókkal, meg is tesznek mindent azért, hogy számukra kedvező szabályozásnak kelljen megfelelni. Most éppen az Egyesült Államokban értek el nagy sikert, az autógyártók nyomására felpuhították az ottani szabályokat. Persze, itt is van egy politikai szál.
2022-ben a töredezett ellátási láncok miatt világszerte csak stagnált az autóeladás, tavaly viszont már 10 százalékkal nőtt, különösen nagy volt a növekedés Európában és Észak-Amerikában. Év végére a kínai autópiac is magára talált, most már ott gyártják és ott adják el világszerte az autók harmadát, derül ki az ACEA elemzéséből.
Hónapok óta esik a Tesla árfolyama. Nagyrészt azért, mert egyre többen úgy látják, hogy a nagy növekedés időszaka véget ért az amerikai autógyártónál. És ezzel önmagában semmi baj sincs. A Tesla néhány év alatt egy startupból a világ egyik legnagyobb autógyártója lett, technológiai szempontból sok esetben iparági példakép, és még szép profitot is csinál. Le a kalappal! Miért ne jöhetne a brutális növekedés után lassulás? A baj inkább azzal van, ahogy a részvényeit árazzák a tőzsdén.
Világszerte indulnak állami programok azért, hogy a most még drága elektromos autókat vonzóbbá tegyék a vevőknek. Magyarországon is fut egy ilyen program, a cégek akár autónként 4 millió forint támogatást kaphatnak, az importőrök pedig igyekeznek minél több modelljüket bepréselni a 25,4 millió forintos korlát alá. A Mercedesnél az EQA és a Kecskeméten gyártott EQB mellett az egyébként alapból magasabb listaárú EQE-t is beleszuszakolták a programba, utóbbi két modellt próbáltuk ki, közben pedig a kecskeméti Mercedes-gyárat is meglátogattuk.
Az OTP gyorsjelentése után Bencsik László, a bank vezérigazgató-helyettese értékelte a trendeket. A sajtótájékoztatóról a helyszínről tudósítottunk.
A tavalyi rekord profit után korábban soha nem látott mértékű osztalék jöhet az OTP-nél. Mutatjuk a számokat!
2023-ban olyan eredményt produkált az OTP, ami gyakorlatilag összehasonlíthatatlan a korábbi évekével, ez már bőven nem a Konferencia Liga, hanem az Európa-liga, és az OTP tud már olyat is mutatni, amit sokan a Bajnokok Ligájából is megirigyelnek.
Közzétette a tavalyi negyedik negyedéves számait az OTP, a bankcsoport kifejezetten jól teljesített, a bevételek új csúcsra emelkedtek, a negyedév eredményét azonban több egyszeri tétel is nyomás alatt tartotta. A menedzsment optimista a 2024-es kilátásokkal kapcsolatban.
Ma éjfélkor jön az OTP gyorsjelentése a tavalyi negyedik negyedévről, a bankcsoport összes bevétele új rekordot érhetett el, a negyedéves profitot viszont sok egyszeri tétel torzíthatta, ez pedig az elemzőket is megzavarta, profitvárakozásaikból az OTP nem is készített konszenzust.
A nemzetközi gazdasági sajtó az Nvidiától és a Fantasztikus Hetes részvényektől hangos, ezek körül nagy az őrület, ezek nőttek akkorára, hogy már csak a méretüknél fogva is megkerülhetetlenek, és súlyuknál fogva mozgatják a tőzsdéket. Eközben elérkeztünk a ralinak abba a fázisába, hogy mindenki az eddigi vezető részvények mellett/helyett az alternatívákat, a lemaradókat, más régiók jó sztorijait keresi. Ilyenek az európai Fantasztikus Hetes részvények vagy a Granolák. Hét ábrán megmutatjuk, miről is van szó!
Bő másfél évtizede még mindenki a kínai autógyártókon röhögött, esetlen formatervű, vállalhatatlan minőségű autókkal akarták meghódítani a nyugati piacokat, csúfos kudarc lett a vége. Eltelt néhány év, és most már ott tartunk, hogy a kínai piacon brutális versenyben, sokszor állami támogatásokkal megerősödött cégek megtanultak autót gyártani, sok szempontból pedig már az élvonalba tartoznak, és elkezdik meghódítani a világot. Az autóik még mindig nem tökéletesek, a tartósság továbbra is nagy kérdés, de néhány nyugati gyártót már simán vernek, nem nagyon röhögi már ki senki a kínaiakat. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának, a Magyarországon autógyárat építő BYD-nak a városi terepjáróját, az Atto 3-at teszteltük egy hétig, ez az autó jó példa arra, hogy mennyire feljöttek a kínaiak.
Tegnap bejelentette az OTP, hogy zöld jelzést kapott az MNB-től, nagy tételben veheti a részvényeit. Néhány gondolat arról, mit jelenthet ez. Az OTP-vel kiemelten foglalkozunk a Portfolio Investment Day 2024 befektetési konferenciánkon, ahol a bank vezérigazgató-helyettese, Bencsik László beszél majd a bankcsoport helyzetéről, kilátásairól.
Közel két évtizednyi jelenlét után kivonul Romániából az OTP, az ottani operációt a legnagyobb román bank, a Banca Transilvania vette meg, az OTP pedig szabad szemmel is jól látható összeget kap a romániai cégeiért. Összegyűjtöttük a fontosabb kérdéseket és válaszokat a tranzakcióval kapcsolatban. Az OTP-vel kiemelten foglalkozunk a Portfolio Investment Day 2024 befektetési konferenciánkon, ahol a bank vezérigazgató-helyettese, Bencsik László beszél majd a bankcsoport helyzetéről, kilátásairól.
Vannak olyan vevők, akik a nagy tőzsdei raliban a történelmi csúcsok ellenére is tovább veszik a részvényeket, ezek a vevők pedig nem mások, mint maguk a tőzsdén jegyzett cégek, amik egymás után jelentik be, hogy nagy lendülettel vásárolják meg a saját részvényeiket. Világszerte a vállalatok nagy része a koronavírus-járványból megerősödve került ki, több szektorban korábban ritkán látott profitot érnek el a cégek, a pénzt pedig sok esetben nem tudják felvásárlásokra vagy beruházásokra költeni, így saját papírjaikat veszik vissza. Ez most az egyik motorja az emelkedésnek. De hogy lehet ezzel pénzt keresni? Hasonló témákkal foglalkozunk a Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon is.
Németország Európa beteg embere, olvashatjuk most már úton-útfélen, és nem csak a magyar, de a svájci, a brit vagy akár a német sajtóban is. Nem is alaptalanul lett divat belerúgni a németekbe, a stagnáló gazdaság, a több szempontból elhibázott és rendkívül költséges energiafordulat, a sok helyen elavult infrastruktúra, a félrekezelt migráció, az erősödő társadalmi feszültségek mind kritikára adnak okot. De miközben nem éppen pozitív a német newsflow, a német részvénypiac meredeken emelkedik, a vezető német részvényindex történelmi csúcson áll. Hogy lehetséges ez?
Hasonló témákkal foglalkozunk a Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon is.
Gyorsan nagyot emelkedett az OTP részvényárfolyama, túlvetté is vált, ilyenkor könnyebben megremegnek a kezek, és még hír is érkezett, ami arról szól, hogy a kormány belenyúlhat a változó kamatozású hitelekbe, ami kamatbevétel- és profitkiesést okozhat a bankoknál. A tényleges profithatáson túl nyilván annak sem túl jó az optikája, hogy a kormány újra átalakítja a bankok működési környezetét, és potenciálisan újra visszamenőlegesen, akár a már folyósított hitelekre alkalmazva az új szabályokat. Megnéztük, hogyan hathatnak a kormány új tervei az OTP-re.
Nem lehetnek boldogok azok, akik az elmúlt hónapokban az OTP részvények árfolyamának esésére játszottak, de azok sem, akik kimaradtak a raliból. Az árfolyam egyre magasabb csúcsokra emelkedik, és mostanra gyakorlatilag ledolgozta az ukrajnai háború kitörése utáni zuhanást, a korábbi árfolyamrekord is karnyújtásnyira van.
A jemeni húszi lázadók támadásai és az arra adott amerikai és brit válaszlépések miatt feszült a helyzet a Vörös-tengeren, ezért komoly fennakadások alakultak ki a globális kereskedelem nyolcadát lebonyolító Szuezi-csatornán keresztül történő áruszállításban, a hajók jellemzően a jóval hosszabb, így költségesebb útvonalat választják Dél-Afrika felé, emiatt egyes nyersanyagok, áruk átmenetileg nem érhetők el. A kialakult helyzet fennakadásokat okoz több európai gyár működésében, de hatással lehet az inflációra, és még a károsanyag-kibocsátásra is.
HOLD After Hours. Zsiday Viktorral megbeszéljük, hogy kinek a nagymamája a modernebb. És hogy a zene lehet-e megoldás...
Tavaly már mindenki temette Kínát és az új Japánnak hívták. Japán a második világháború után hatalmas növekedést...
A mostani, 18-20%-ot fizető PMÁP sorozatok kiemelkedően jó hozammal kecsegtetnek, de természetesen ezek már nem elérhetőek...
A társaságok KKV besorolásának (mikrovállalkozás, kisvállalkozás vagy középvállalkozás) helyes meghatározása...
A következő órákban a manipulálhatatlan programkód negyedszerre is végrehajtja a Bitcoin négyévente esedékes felezését....
Csökkenő jegybanki alapkamat… növekvő banki hitelkamatok… most akkor ez hogy is van? Többször írtam már...
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.
Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.