Az elmúlt években vezérigazgatók és üzleti vezetők tízezrei osztották meg gondolataikat a munka és a magánélet egyensúlyával kapcsolatban. Konferenciák, szakmai workshopok, vezetői tréningek, belső stratégiaalkotási megbeszélések tömkelege szólt róla. A nők munkahelyi egyenjogúsága és a környezetvédelmi kérdések után a vállalati felelősségvállalási (CSR) projektek kiemelten népszerű témájává vált. Sok multinacionális cégnél belső csapatok, PR-osok, HR-esek kezdtek foglalkozni vele. Rövid, majd egyre hosszabb távú kezdeményezések indultak, belső kommunikációs kampányok futottak és futnak jelenleg is e tárgykörben.
Míg azonban egyes vezetők szerint rendkívül fontos a munka-magánélet egyensúlyának kialakítása és megőrzése, más vezérigazgatók kifejezetten gyűlölik a kifejezést, sőt, hazugságnak, álproblémának nevezik.
Jeff Bezos, az Amazon alapítója már 2018-ban rámutatott: egyensúly helyett harmóniára kell törekedni a munka és a magánélet összeegyeztetésében. Ha valaki boldognak érzi magát otthon, akkor az energiát ad és produktívabbá teszi a munkahelyén is, és ez fordítva is igaz. A munkát és a magánéletet nem mint egymást gyengítő, hanem mint egymást erősítő területeket kell elképzelnünk.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. A Signature PRO szolgáltatás havi díja 2 990 forint. A hozzáférés egy évre is megvásárolható, amelynek díja 29 845 forint, az éves előfizetés keretében tehát 10 havi díjért cserébe 12 havi szolgáltatást kapnak olvasóink. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!