A Renault tervei szerint
2026-ban kerülne piacra az elektromos Twingo, amelynek ára 20 000 euró alatt lenne.
A társaság szerint ez egy kulcsfontosságú lépés lehet a BYD-hez hasonló olcsó kínai márkákkal szembeni versenyben. A francia vállalat korábban a Volkswagennel is tárgyalt az autó közös fejlesztéséről, de ezek a megbeszélések májusban eredménytelenül zárultak.
Az Európai Unió nemrég 45%-os vámot vetett ki a kínai elektromos autók importjára, de az iparági szakértők szerint ez önmagában nem lesz elegendő a kínai cégek térnyerésének megállítására.
A Nissan és a Renault már korábban is együttműködött az elektromos Micra fejlesztésében. Makoto Uchida, a Nissan vezérigazgatója egy franciaországi látogatása során hangsúlyozta, hogy cége szeretné bővíteni európai kínálatát és csökkenteni a piacra jutási időt.
Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója a kihívásokról szólva kijelentette:
Az igazi kérdés az, hogy képesek vagyunk-e versenyképessé tenni az európai ipart a kínaiakkal szemben. Megpróbáljuk.
A Renault elektromos autókra specializálódott egysége, az Ampere, a Mitsubishivel is együttműködik egy elektromos SUV fejlesztésében. Az Ampere 2026-tól lítiumion-foszfát (LFP) akkumulátorokat tervez használni autóiban, amelyek hosszabb élettartamúak és olcsóbbak, mint a nikkel és kobalt alternatívák. 2028-ra pedig olyan kobaltmentes akkumulátorok gyártását tűzték ki célul, amelyek versenyképesek lehetnek a jelenlegi technológiákkal.
A francia autógyártó emellett
egy külön csapatot hozott létre a kínai innovációk tanulmányozására és a helyi partnerekkel való együttműködésre.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock