Előfizetői tartalom

Magyarország a sereghajtók között Európában a szennyező városi buszok lecserélésében

Az energia- és klímapolitikai tervekben kijelöltnél is jóval gyorsabban cseréli le régi, jellemzően dízeles városi buszait Európa legtöbb országa, így tavaly már csaknem minden második újonnan beszerzett jármű akkumulátoros elektromos vagy üzemanyagcellás hajtáslánccal rendelkezett. Ha a növekedési ráta nem csökken, 2027-ben már kizárólag kibocsátásmentes új városi buszokat értékesítenek Európában. Akad ugyanakkor néhány ország - köztük Magyarország- ,amelyben jóval lassabb az átállás, mint Európa többi részén.

Az Európai Unióban 2024-ben újonnan értékesített városi buszoknak már csaknem a fele (49%) tiszta, nulla emissziós technológiával meghajtott jármű volt - derül ki egy új jelentésből. A Transport & Environment (T&E) szerint ezzel a városi autóbuszok terjedése az európai zöldmegállapodás egyik sikertörténetévé vált. Az értékesítések bővülése a T&E tavalyi, exponenciális...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés